اینترنت اشیا (IoT) و فناوری بلوک چینی مدتهاست که متفاوت از سیستم های آینده با این حال، مشکل پذیرش بلوک چین، پردازش اینترنت اشیا را به مشکلی تبدیل کرده است که با آن مشکلی وجود دارد.

بنیان‌گذاران IOTA بر این باورند که فناوری «Tangle» آنها می‌توانند راه‌حلی باشند و این دو حوزه متفاوت را به هم پیوند دهد. در اطلاعیه ای که اخیراً منتشر شد، این شرکت پلت فرم خود را به یک سیستم کاملاً غیرمتمرکز منتقل کرده است که امکان افزایش سرعت تراکنش، کل پذیرش و امنیت را فراهم می کند.

به‌روزرسانی پلتفرم جدید، به نام Coordicide، برای جایگزینی سیستم Coordinator که قبلاً برای بررسی تراکنش‌ها استفاده می‌شود، طراحی شده است. در تلاش برای درک این تغییر در یکی از بزرگترین پلتفرم‌های DLT، نشست اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی با شرکت IOTA -بنیانگذار دومینیک شینر برای خلاصه مصاحبه.

 

BIC: صبح بخیر، دومینیک. اگر وقت گذاشتید و به ما در این آخرین اطلاعیه کمک کردید متشکریم. آیا می توانید برای خوانندگان توضیح دهید که تغییر به سمت Coordicid برای انجام چه چیزی طراحی شده است؟

DS: Coordicide مهم گام تا به امروز در بلوغ پروتکل IOTA و تحقق یک فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT). هدف نهایی این پروژه پذیرشی واقعاً بی حد و حصر است که در آن هیچ تنگنای مرتبط با پروتکل وجود ندارد.

در ابتدای IOTA، لازم بود شبکه را با یک مکانیسم امنیتی موقت که به عنوان Coordinator شناخته می‌شود، ایمن شود. هماهنگ کننده با صدور تراکنش های «مایل استون» در فواصل زمانی منظم در برابر عملیات خرج مضاعف محافظت کرده و از نهایی شدن تراکنش مطمئناً به دست آمده است. کرد). این مکانیسم‌های حفاظتی مشابه سیستم نقطه‌بازرسی هستند که در سالهای اولیه بیت کوین هستند.

راه‌حل Coordicide راهی برای رسیدن به شبکه‌های بدون هماهنگ‌کننده است، در حالی که مطمئن باشید که دارای ویژگی‌های شناسایی‌پذیر، غیرمتمرکز و ایمان است. این از بسیاری از جهات «جام مقدس» DLT است.

Coordicide ابزار برای دستیابی به جماع معرفی می‌کند. هسته اصلی راه حل، مکانیزم رای دادن است – به نام شیمر شناخته می شود که از طریق آن گره ها نظرات سایر گره ها را درخواست می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام تراکنش باید در Tangle گنجانده شود. طرح رأی گیری Shimmer به دلیل رفتار خارق العاده ای که در طبیعت دیده می شود، نامگذاری شده است، جایی که زنبورها حرکت خود را «همگام» می کنند تا از خود در برابر شکارچیان دفاع کنند.

BIC: چگونه این پروتکل جدید پذیرشی را ارائه می دهد؟

در هسته خود، لایه داده IOTA، Tangle، ذاتا پذیرش پذیر است. این امر با یک قانون ساده امکان پذیر می شود: هر تراکنش به دو تراکنش اشاره می کند و تایید می کند. بلوک چین، که در آن تنها یک سایت وجود دارد که در آن تراکنش می‌تواند به دفتر کل متصل شود، تراکنش‌های IOTA را می‌توان در هر مکان و در هر زمان پیوست کرد.

علاوه بر این، بدون Coordinator، می تواند به عنوان دامنه های همزیستی می کند. این پایه‌های را برای تقسیم‌بندی پویا به نام خوشه‌بندی اقتصادی ایجاد می‌کنند که از طریق آن می‌شود نامحدود «واقعی» فعال می‌شود.

BIC: تاثیر Coordicide بر امنیت شبکه چیست؟

DS: به‌جای تکیه برای هماهنگ‌کننده، شبکه توسط یک سیستم جماع و شهرت بر رأی‌گیری ایمن می‌شود. رای یک گره با توجه به میزان شهری که وزن می کند. این امر حتی در حضور تعداد زیادی از دشمنان شبکه را ایمن می کند.

مطلب دیگر :   انتخاب و خرید لوازم جهیزیه

هرزنامه های شبکه از طریق مکانیزم کنترل نرخ تطبیقی ​​کنترل می شود. این به‌طور هوشمندانه‌ای PoW را در هر گره بر اساس عوامل مختلف تغییر می‌دهد، تعداد مواردی که به‌طور جدی انجام می‌شود، می‌شود. سرعت و شهرت.

Coordicide شکل غیرمتمرکز امنیت را معرفی می کند. بنیاد IOTA دیگر نیازی به اجرای Coordinator، یک نقطه شکست، ندارد.

BIC: آیا تمرکززدایی برای برنامه های DLT آینده حیاتی است؟ اگر چنین است، چرا؟

DS:بله. ارزش واقعی شبکه های مانند IOTA به ماه غیرمتمرکز و بدون مجوز آنها را دارند. هدف بنیاد IOTA ایجاد IOTA به عنوان یک پروتکل جهانی برای برنامه های IoT و DLT است. پذیرش به این مطمئن است که سیستم‌های ساخته شده بر اساس IOTA عاری از تاثیر خارجی هستند.

BIC: برخی از تأثیرات واقعی پروتکل جدید برای کاربران IOTA چیست؟

DS: به معنای ملموس، کاربران از بسیاری از نقاط قوت و ویژگی‌های ارتقاء خواهند برد. این موارد شامل زمان تراکنش های سریع تر و افزایش قابلیت اطمینان است. از طریق معرفی همتاسازی خودکار، دارندگان گره به طور قابل توجهی به استقرار و نگهداری گره را آسان‌تر خواهند کرد.

نظر پیام‌های محسوس کمتر، کاربران از پذیرش‌ترری که Coordicide از می‌کند بهره‌مند خواهند شد. بدون هماهنگ کننده، موجودیتی نقش خاصی در هیچ شبکه ای نخواهد داشت. هر کسی می تواند در هر زمان به شبکه بپیوندد. موارد احتمالی برای یک شبکه انتقال استفاده و ارزش غیرمتمرکز شناسایی، نامحدود است.

BIC: از نظر تغییرات آینده، IOTA از اینجا به کجا می‌بینید؟

DS: پروژه Coordicide خیلی بیشتر از یک شبکه “بهتر” را قادر می سازد. ارتقاء پروتکل با ماژولار بودن در آن طراحی شده است، به این معنی که اگر تحقیقات جدید پیشرفت های بیشتری را نشان دهد، هر کدام می توانند به طور مستقل جایگزین شوند. پذیرش پذیری برای ارتقاء در آینده برای موفقیت بلندمدت چنین فناوری به سرعت در حال پیشرفت بسیار مهم است.

بدون هماهنگ‌کننده، می‌توانیم Tangles را به‌عنوان دامنه‌های خود در کنار هم داشته باشیم. هر دامنه می تواند متفاوتی را برای تراکنش هایی که پردازش می کند پیاده سازی کند. به عنوان یک Tangle “فقط داده” که فقط شامل تراکنش های داده شده است را می توان از Tangle که فقط شامل تراکنش های ارزشی است.جدا کرد. از آنجایی که تراکنش‌های داده شده هرگز نمی‌توانند متناقض باشند، تراکنش‌ها در این Tangle می‌توانند فوراً «تأیید شوند».

https://hoseinifinance.com/blog/article/

 

از آنجایی که Tangle عمومی ترین شکل DAG است، اکنون می توان از ساختارهای داده کاملاً متفاوتی را با نیازهای خاص یک مورد استفاده ساخت. با اجرای یک الگوریتم انتخاب نوک متفاوت، می توان ساختاری شبیه بلوک چین ساخت. ساختارهایی مانند “شبکه های بلوکی” به راحتی می توان با استفاده از الگوریتم انتخاب نوک متفاوت شبیه سازی شوند. واقعاً هیچ محدودیتی برای امکانات وجود ندارد.

BIC: با نگاهی به کل بازار، بیشترین پتانسیل رشد DLT را در کجا می بینید؟

DS: اینترنت اشیا یک شبکه جهانی از دستگاه‌های متصل، حسگرها و ماشین‌های مستقل خواهند بود که با هم ارتباط برقرار کنند، داده‌ها را انتقال دهند و ارزش را مبادله کنند. IoT اقتصاد جهانی جدید را در بر می گیرد و در خود به فناوری دفتر کل توزیع نیاز دارد.