میراث تبلیغاتی Game of Thrones

“وقتی بازی تاج و تخت را بازی می کنید برنده می شوید یا می می روید. هیچ میانه وجود ندارد. “-” سرسی لانیستر “

هر هفته ۳۳ میلیون تماشاگر. و این هیچ اغراقی نیست ما مطمئناً در مورد بازی قدرتمند بازی تاج و تخت یا “GoT” صحبت می کنیم ، همانطور که توسط لژیونهای طرفدارانش در سراسر جهان شناخته می شود.

پدیده فرهنگی بی نظیر Game of Thrones از کیفیت تقریبا نامحسوسی برخوردار است – ترکیبی از ترکیباتی که آن را در فضایی نسبتاً کوتاه ، از عالی به فرقه گرفته تا نمادین سوق داده است. عاشق آن باشید یا متنفر شوید ، به احتمال زیاد فقط کمی مورد کنجکاوی در مورد موفقیت آمیز این نمایش قرار گرفته اید.

هرگز از پخش و دیجیتالی بودن آن غافل نشوید ، جذابیت گسترده GoT تاثیری در دنیای واقعی داشته است – همانطور که از افزایش عظیم گردشگری برای میزبان افسانه ترین مکانهای فیلم نشان می دهد.

دیجیتال

ایرلند شمالی که دارای ۲۶ نقطه از فیلمبرداری برتر است ، در سال ۲۰۱۷ با گردشگری الهام گرفته از GoT 588 میلیون یورو را به خود جلب کرد ، از این رو یکی از شش بازدید کننده خارج از منطقه در آنجا گله می زند تا بازی آتشین خود را از بازی تاج و تخت برطرف کند.

گردشگری

به طور طبیعی ، محتوای حماسی این نمایش ، تصاویر دنیای غیر طبیعی ، نقشه های غیرقابل پیش بینی و بودجه سالم به موفقیت آن کمک کرده است – اما با وجود این ، بعید است که کسی بتواند پیش بینی کند که Game of Thrones چنین تماشایی غرق می کند.

در اینجا ، ما به فعالیتهای تبلیغاتی پیرامون این نمایش می پردازیم و می بینیم که چگونه Game of Thrones برای فصل پایانی خود استراتژی بازاریابی خود را مقابله کرده است.

اگر چیزی از قبل بسیار محبوب است ، آیا اصلاً ارزش بازاریابی در آن وجود دارد؟ و اگر تصمیم دارید چنین نمایش هایی را به صورت آنلاین به بازار عرضه کنید ، زمان و منابع خود را از کجا سرمایه گذاری می کنید؟

سرمایه گذاری

بیایید نگاهی بیندازیم و دریابیم

برخی قابل توجه “ابتکار عمل بازاریابی دیجیتال” GoT “

قبل از اینکه به فصل پایانی GoT بپردازیم ، بهتر است نگاهی گذرا به برخی از بهترین ابتکارات بازاریابی نمایش در طول سال ها بیندازیم – عناصر اصلی که برای تسریع موفقیت در نمایش نشان داده شده است.

رسانه اجتماعی

تلاش های رسانه های اجتماعی این نمایش با استفاده مداوم از هشتگ های جذاب و مرتب ، به اطمینان حاصل شود که هر فصل از ابتدا تا انتها باعث کشش در سکوها می شود.

در اینجا برخی از هشتگ های GoT مخصوصاً جذاب وجود دارد:

     

  • #RoastJoffrey (فرصتی مبتنی بر رسانه های اجتماعی برای طرفداران این است که با به اشتراک گذاشتن محتوا ، نظرات و اظهارات ، شرارت های شرور را در جای خود قرار دهند).

     

  • #CatchDragon (اگر نمی دانید اژدها در نمایش وجود دارد)

     

  • #TakeThrone (رسیده برای همه نوع درگیری)

داستان پردازی

مصرف کنندگان دیجیتالی امروز فارغ از بخش یا صنعت ، از داستان های الهام بخش و روایت های جلب توجه از مارک ها دستور می دهند. در حقیقت ، داستان پردازی با برند برتر می تواند بیش از ۲۰ برابر ارزش یک محصول یا خدمات را افزایش دهد.

به عنوان نمایشی که به یکی از پرمخاطب ترین ، آشفتگی ترین و غیرقابل پیش بینی ترین برنامه های تلویزیونی که تاکنون دیده و بر اساس یک سری از رمان های طرفدار و منتقد تحسین شده ، می بالد ، عادلانه است که بگوییم Game of Thrones دارای پایه های عمیقی در داستان پردازی است. ابتکارات بازاریابی نمایش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این مطلب را هم بخوانید :
نحوه استفاده از هشتگ ها در رسانه های اجتماعی

در مصاحبه اخیر ، کریس اسپاداسکینی ، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس جمهور بازاریابی در HBO ، خاطرنشان کرد که اساس ابتکارات شبکه بر اساس تحقق وعده ها است (شبیه به لنیسترها همیشه بدهی های خود را پرداخت می کنند). و این تعهد به اصالت در داستان گویی مارک آن می درخشد.

یکی از راه های ویژه الهام بخش Game of Thrones یک لایه جدید از عمق به تلاش های داستان پردازی مارک خود اضافه کرده است از طریق وب سایت اختصاصی Death Death.

یک فضای بصری خیره کننده ، مرتباً به روز و پر از آثار هنری چشم نواز و راهنماهای سبک ترامپ برای بزرگداشت همه مرگ و میرهای نمادین که در طول سریال اتفاق افتاده است ، این سایت مرتباً ترافیک را به خود جلب می کند ، و یک خروجی دیگر را برای طرفداران در اختیار دارد. شخصیت های نمایش ، طرح و مارک تجاری.
ترامپ

نمونه بارز دیگر داستان پردازی به سبک GoT ، تجربیات پخش مستقیم آن است.

در یک جریان مستقیم خاص ، از طرفداران دعوت شد تا “آتش” را به بخش نظرات مشت بزنند تا شعله های آتش را شعله ور کنند و به آنها اجازه دهند خود را در میراث Game of Thrones غوطه وری کنند. این ابتکار عمل ناچیز بازاریابی به تنهایی ۳٫۷ میلیون بازدید را به دست آورد – اکنون که چشمگیر است.

البته ، تمام این مطالب برتر مطمئناً باعث افزایش رتبه موتورهای جستجوگر خود می شوند (مراقب باشید SERPS می آیند).

بزرگداشت بازی تاج و تخت

بازگشت به این سؤال: چرا یک نمایش چنان موفقیت آمیز نیاز به سرمایه گذاری در هر شکل از کمپین بازاریابی دیجیتال داردn برای وصل کردن فصل آخر خود وقتی یک توییت ساده کافی باشد؟

خلاصه ، همانطور که کریس اسپاداچینی هنگام صحبت با Variety تأیید کرد ، همه چیز در مورد بزرگداشت است. رئیس جمهور بازاریابی وظیفه خود را برای ادای احترام به این نماد فرهنگی یک تولید احساس کرد.

Spadaccini همچنین خاطرنشان کرد: HBO یک شبکه تبلیغاتی سنتی نیست و همیشه در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که بازاریابی آن بازتاب روایت یا لحن نمایش خود است. گفته می شود ، بیشتر HBO فرصتهای بازاریابی را نشان می دهد که به طور مستقیم با موضوع ، پیام یا محتوای نمایش مربوط می شود

اما ، هنگامی که GoT به عنوان یک پدیده تجاری ظهور کرد ، تعداد زیادی مارک در سراسر جهان برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از تصاویر و نام آن استفاده می کنند.

بنابراین ، به جای پایبندی به قوانین معمول خود ، HBO تصمیم گرفت با سرگرمی و هماهنگی با برندهایی که با ماهیت نمایش نامناسب هستند ، میراث این نمایش را به یادگار بگذارد.

در اینجا چندین مورد از این همکاریهای استادانه یادبود آورده شده است:

چراغ جوانه

HBO برای تبلیغات تجاری Super Bowl در سال ۲۰۱۹ ، با Bud Light همکاری کرد تا یک نمایشگر تصویری حماسی را ارائه دهد که از خوبی ، نور ، به منظره تاریک ، شوم و لبه دار تبدیل می شود که GoT در چشمک چشم به آن مشهور است. این کتاب اصلی با عنوان “جوانه نایت” از این کتاب بررسیهای مختصری دریافت کرده است اما یکی از مهمترین شاهکارهای بازاریابی یادبود است که تاکنون توسط این برند تحویل داده شده است.

Oreos

یکی دیگر از پیشنهادات Super Bowl ، Oreo با تصور دوباره دنباله عنوان افسانه ای نمایش – ساخته شده از کوکی های Oreos ، پاکت را تحت فشار قرار داد. این شاهکار بصری قابل توجه تحسین جهانی را به دست آورد ، با هشتگ همراه با آن #GameofCookies سطح قابل توجهی از تعامل را در پیش رو داشت تا اولین قسمت از فصل آخر.

این مطلب را هم بخوانید :
نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای داستان گویی

شبنم کوهستان

علاوه بر این ویدیوی تأیید شده مشهور خلاق ، Mountain Dew با نمایش دادن قوطی های نسخه خالی محدود که دارای نام های شخصیت های GoT در هنگام گرم بودن هستند ، این نمایش را گرامی داشتند. این قوطی ها در فروشگاه موجود نبودند و طرفداران مجبور به ورود به مسابقه بودند یا اگر در لس آنجلس یا نیویورک زندگی می کردند ، یک کار را انجام دهند و رمزعبور “باستانی” را وارد کنند تا دست خود را بگیرند.

این کمپین با استفاده از یک هیبرید بازاریابی کانال و کانال همه گیر ، که در هفته های منتهی به آغاز فصل هشت ، سطح عظیمی از وزوز را ایجاد کرد.

تلاش برای شکار روبرو تاج و تخت

HBO در یک فشار بازاریابی همه جانبه و شگفت انگیز ، یک شکارچی محافظ فن را به راه انداخت و به طرفداران این فرصت را داد تا از دیوار چهارم عبور کنند و شش تخت تاشو با ماکت را جستجو کنند که در شش مقصد در سراسر جهان واقع شده است.

با مراجعه به وب سایت رسمی GoT ، می توانید فیلم های ۳۶۰ درجه ای از هر تخت آهنین را مشاهده کنید ، و سرنخ های دیداری قابل توجهی را در مورد محل زندگی آنها ارائه دهید.

HBO با ایجاد هشتگ #FortheThrone و قطره کردن محتوا در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی ، حماسه باورنکردنی را در سراسر جهان ایجاد کرده است زیرا طرفداران به صورت جسمی و دیجیتالی متحد می شوند و به دنبال شکار این اشیاء بی جان هستند.

این کمپین زرنگ و دانا نه تنها به هواداران لایه های عمق بیشتری از تجربه هشتمین بازدید از فصل خود داده ، بلکه محتوای تولید شده توسط کاربر که از زمان راه اندازی آن به عنوان یکی دیگر از بهترین های یادبود عالی بازی Game of Thrones ارائه شده است.

صلیب سرخ آمریکایی

یک ابتکار بازاریابی که نشان دهنده قدرت تبلیغاتی غارنشین بازی Game of Thrones، Bleed For the Throne است چیزی حماسی نیست.

یک کارآزمایی تجربی که توسط برگزارکنندگان جشنواره آستین ، تگزاس “South By Southwest (SXSW)” برگزار شد ، از طرفداران GoT دعوت شد تا وارد یک مجموعه همهجانبه شوند که به آنها اجازه می دهد لحظه های افسانه ای را تجربه کنند تا وقتی شخصیت های نمایش به معنای واقعی کلمه برای تاج و تخت دست زدند.

با تم اصلی این شاهکار همهجانبه مهیج (که شامل ۸۰ اجرا کننده ، ۱۰۰ صفحه کاراکترهای ضبط شده و ۶۲ صفحه نمره گذاری سفارشی) به عنوان یک فداکاری است ، این رویداد با استفاده از هشتگ #ForTheThrone برای تشویق طرفداران در تعهد به اهدای خون به آمریکایی ها صلیب سرخ.

این رویداد نه تنها از هر نظر قابل شکوفا بود ، و به دست آوردن سطح عظیمی از کشش از طریق رسانه های اجتماعی ، بلکه با الهام بخشیدن به ۳۵۰،۰۰۰ هوادار برای دادن خون ، این کارزار دوتایی اثبات شده است که یک کامل از بزرگترین نمایش های ویژه است.

این کمپین های بازاریابی یادگاری خلاقانه و ماهرانه ، فقط نوک کوه یخ هستند – و هرچه این نمایش به سمت نتیجه گیری دلپذیر پیش می رود ، انتظار می رود شاهد همکاری های سرنوشت ساز حتی بیشتری از HBO و سایر مارک های مشهور دنیا باشیم. شهادت به جادوی نامحسوس ، تقریبا عرفانی این شاهکار حماسه مدرن.

“هرگز جعل نکنیدتو چه هستی بقیه دنیا چنین نخواهند کرد. آن را مانند زره پوش بپوشید ، و هرگز نمی توان از آن برای صدمه دیدن شما استفاده کرد. “-” Tyrion Lannister “