بسیاری از افراد دوست دارند در منزل خود شیرینی و کیک درست کنند و برای هم زدن تخم مرغ و شیر و … به یک دستگاه همزن برقی احتیاج می شود. همزن های برقی دقیقاً برای رفع این مشکل به وجود آمدند و توانستند به یکی از اعضای مهم آشپزخانه ها تبدیل شوند. البته همزن های برقی انواع مختلفی دارند و هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که باید با یک راهنمای جامع خرید همراه باشد. برای اینکه بتوانید بهترین همزن برقی موجود در بازار را انتخاب نمایید با این مقاله برگرفته شده از سایت بیگ مارکت وب همراه باشید.

همزن برقی که در زبان انگلیسی به آن mixer می گویند یکی از لوازم خانگی و آشپزخانه است که در جامعه طرفداران زیادی به خود جلب کرده است و توانسته است در کنار مخلوط کن های خانگی و یا چرخ گوشت و بسیاری از موارد دیگر جای خود را در خانه ها محکم کند و کار را برای اعضای خانواده ساده تر گرداند.

همزن های برقی چند دسته هستند؟

همزن های برقی به دو گروه مختلف تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی است. از این دو گروه می توان به همز های دستی و برقی اشاره کرد.

همزن دستی چه ویژگی هایی دارد؟

همزن های دستی همانگونه که از نامشان مشخص است به صورت دستی کار خود را انجام می دهد. از مزایای همزن های دستی می توان به قیمت کم آنها اشاره کرد و از معایب آن خستگی در حین کار و سرعت پایین در انجام هم زدن است.

همزن برقی چه خصوصیاتی دارد؟

همزن های برقی با نیروی برق کار می کنند به صورتی که به صورت اتومایتک عمل هم زدن را انجام می دهد. از مزایای این همزن ها این است که سرعت چرخش و قدرت عمل هم زدن در آن به مراتب بیشتر از حالت دستی است و کیفیت بالایی از خود نشان می دهد. از معایب این مدل همزن نیز می توان به قیمت بالاتر آن نسبت به مدل های همزن دستی اشاره کرد.

اقسام همزن های برقی کدامها هستند؟

همزن های برقی ساده

این نوع همزن ها دارای پره هستند. اگر این همزن های برقی یک پره داشته باشند به آن تک موتوره و اگر دو پره داشته باشند به آنها دو موتور می گویند. می توان عنوان داشت که روش کار در این همزن ها به این صورت است که مواد غذایی را درون آن قرار می دهید و عمل هم زدن به صورت برقی و با سرعت مناسب انجام می شود.

همزن های برقی کاسه دار

این نوع از همزن های برقی به گونه ای  طراحی شده اند که زیر آن کاسه ای قرار داده می شود و مواد خوراکی درون آنها قرار می گیرد و سپس به صورت کاملاً اتوماتیک و پیشرفته به عمل هم زدن می پردازد. مزیت این مدل همزن نسبت به همزن های ساده برقی این است که مواد غذایی به صورت یکنواخت و منظم هم زده می شود.

مطلب دیگر :   استخرهای پیش ساخته

مهمترین نکات انتخاب یک همزن برقی خوب چیست؟

توان خوبی داشته باشد

دستگاه های برقی اصولاً دارای توان مخصوص هستند که با وات نمایش داده می شود. هر چقدر توان دستگاه بالاتر باشد کیفیت و قدرت آن بالاتر خواهد بود و در نتیجه از طول عمر بیشتری نسبت به مدل های با توان پایین برخوردار خواهند بود. بنابراین در زمان تهیه یک همزن برقی به توان آن دقت ویژه ای داشته باشید.

چند پره دارد؟

در هنگام انتخاب یک همزن به تعداد پره های آن دقت داشته باشید که پره های برقی می تواند تا 6 عدد یا بیشتر وجود داشته باشد.

جنس پره و کاسه همزن برقی چگونه باید باشد؟

باید کاسه و پره های همزن برقی جنس و کیفیت خوبی داشته باشند چرا که دائماً از آنها استفاده می شود و نباید زود زنگ بزند و دچار مشکل شود. از جنس های خوب می توان به استیل اشاره نمود.

بتوان سرعت را تنظیم کرد

یکی از مزیت های یک دستگاه همزن برقی خوب قابلیت تنظیم سرعت آن است. اینکه بر اساس میزان ماده خوراکی و نیازی که دارید سرعت آن را تنظیم کنید می تواند یکی از فاکتورهای خوب یک دستگاه همزن برقی باشد. به طور کلی می توانید همزن های برقی را 5 تا 7 سرعته تنظیم کنید.

کاسه همزن برقی چطور باید باشد؟

برخی از مدل های همزن برقی دارای قابلیت چرخش اتوماتیک کاسه هستند. کاسه زیر همزن قرار می گیرند و سپس به دور خود می چرخد.

چند مدل از همزن های برقی خوب

همزن بوش مدل MFQ4730

یکی از فاکتورهای این همزن برقی برخورداری از توان 575 واتی است. همچنین می توان عنوان داشت که این همزن برقی تا 5 حالت تنظیم سرعت بوده و عملکردی بدون صدا و خوب از خود به نمایش می گذارد. همچنین می توان از پره همزن و خمیرزن به عنوان اقلام همراه این همزن برقی اشاره کرد. جنس پره در این همزن برقی از نوع استیل ضد زنگ بوده و همچنین از ویژگی های دیگر این همزن وجود قابلیت توربو است. وزن این محصول همزن به 0.9 کیلوگرم می رسد. از معایب این همزن نبود کاسه مخصوص است.

همزن کنوود مدل HM320

این همزن برقی نیز بدون کاسه است و بین 200 تا 300 وات توان دارد. همچنین این همزن برقی دو عدد پره داشته و کیفیت محصول در سطح خوبی قرار دارد. از خصوصیات دیگر این همزن برقی این است که 6 حالت تنظیم سرعت داشته و جنس پره های آن از نوع استیل است. از مزیت های دیگر همزن برخورداری از توربو است و وزن دستگاه به 1.2 کیلوگرم می رسد.

منبع: بیگ مارکت وب