بهترین سایت های آموزش درسی

در دهه پیش به ذهن آدمی خطور نمیکرد که با نشستن در خانه هم بتوان کلاسهای ریاضی دانشگاه صنعتی شریف را از طریق مانیتور رایانه تماشا کرد، با بوجود آمدن ابزارهای خوش آیندی مانند اینترنت که برای یادگیری و خود آموزی جمع آوری شده است دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای تنبلی در یادگیری باقی گذاشته نمیشود. با داشتن یک اینترنت (البته پرسرعت) و وسیله ای برای ارتباط با آن، ضرب المثل “ز گهواره تا گور دانش بجوی” که برای خارجی ها به معنای “یاد گیری مادام العمر ” است تحقق پیدا می کند.
با افزایش معروفیت تبلت ها و گوشی های هوشمند و همچنین نرخ پیشروی اینترنت پر سرعت، دنیای آموزش در حال تغییر است. با داشتن اینترنت دیگر سختی و کشمکش برای آموزش حضوری ندارید. بسیاری از دانش پژوهان در تمام دنیا از دوره های آموزشی اینترنتی برای بدست آوردن علم و توانایی های مورد نظر خود استفاده می کنند. برای علاقه مندان زبان فارسی نیز این ابزار مناسب است.
یکی از فواید آموزش آنلاین دروس این است که می توانید در هر زمان و هر مکانی که هستید از کلاسهای آموزشی آنلاین استفاده کنید.

آموزش آنلاین درسی

کیفیت کلاس های آموزشی آنلاین همانند تجربه هایی است که در کلاسهای سنتی می توانید بدست آورید، همچنین یکی دیگر از فواید کلاس های آموزش آنلاین پرداخت نکردن هزینه رفت و آمد و صرفه جویی در زمان است.
نه تنها محتوی آموزش آنلاین با کیفیت است، بلکه ارتباط میان مربیان و دانش آموختگان بصورت منظم و به وسیله رایانه های شخصی به راحتی برقرار می شود و این ارتباط فقط از طریق رودررویی فیزیکی نیست.
عناوین کلاس های آموزشی در اینترنت از راحت ترین تا نایاب تریین چیزها می باشد. برای مثال آموزش مهارت های زندگی مثل مدیریت زمان و کنترل استرس و آموزش درسهای مدارس و دانشگاه، آموزش زبانهای خارجی، آموزش استفاده از رایانه و اینترنت و گوشی پیشرفته و در کل مهارت های فن آوری اطلاعات از این موارد هستند.
سبک های آموزشی وب هم انواع مختلفی دارد، منابع آموزشی بصورت متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی هستند که انتخاب آن به عهده خودتان می باشد. در برخی از دوره های دیگر نیز آموزش به وسیله فیلم های آموزش انجام می گردد مثل فرادرس، تخته سفید، کلاس درس و مکتبخونه.
با توجه به رشدی که دوره های آموزشی آنلاین داشته اند بعضی از دانشگاه های با اعتبار دنیا مثل ام.آی.تی، کالیفرنیا، استنفورد، اوپن و جان هاپکینز کلاس های درسشان را در دسترس مردم قرار داده اند.
از شبکه های اجتماعی هم نمی توان به آسانی رد شد، بسیاری از شبکه ها معروفیت بسیاری در میان وبگردان پیدا کرده اند و جزو یکی از نمونه های موفق ارتباط و آموزش به حساب می آیند.
یکی از دلیل های رشد و گسترش دوره های آموزشی آنلاین به وجود آمدن فناوری های نوین ارتباطی و آشکار شدن پدیده وب ۲ در سطح جهان و افزایش تعداد کاربران و مصرف کنندگان اینترنت است. با آشکار شدن وب ۲ کاربران علاوه بر خواندن اطلاعات، به نوشتن و رد و بدل کردن اطلاعات با کاربران متفاوت هم علاقه نشان دادند، به همین دلیل این پدیده تازه آشکار شده به شکل وسیعی مورد بحث قرار گرفته است.
هدف از بیان این مطالب این است که ما در زمانه اطلاعات و دانش زندگی می کنیم و برای ادامه زندگی در این دوران نیازمند بدست آوردن اطلاعات و جداسازی در ریشه یابی آن ها برای استفاده در زندگی روزمره خود هستیم. ظواهر نشان دهنده افزایش رشد اطلاعات هستند و کسانی که اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری، نگهداری و استفاده بهینه کنند در میان باقی مردم موفق تر خواهند بود آموزش در این دوره به پیشرفت مداوم وابسته است. با رعایت این روش میتوان در همه مراحل زندگی آموزش دید.

مطلب دیگر :   برای خرید دستگاه تصفیه هوای خوب به این نکات حتما توجه کنید

آموزش مجازی در ایران

ارزش آموزش مجازی در صورتی افزایش پیدا می کند که با بالا رفتن جمعیت، قرار دادن تجهیزات آموزشی برای همه افراد به صورت رایگان غیر ممکن به نظر می رسد. دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زبان فارسی به نام موک شناخته شده است که این افراد بتوانند به وسیله اینترنت به این دوره ها دسترسی پیدا کنند. نمونه ای از سازمان های پر اهمیت عرضه کننده موک کرسرا، اوداکس و اودسیتی می باشد که سال بنیاد هر سه اینها سال ۲۰۱۲ بوده است.
فواید دوره های آموزشی آنلاین را نام بردیم اما توجه داشته باشید سازمان های مجازی این دوره ها را اجرا می کنند. سازمان های مجازی هم دارای معایبی مثل سازمان های سنتی هستند که نمی توان همه ی آن ها را در این متن جا داد، اما مشخص است که این دوره های آموزشی در دوره اطلاعات و دانش دارای اهمیت زیادی است. دوره ه ای که به دانش احتیاج دارد و باید آن را به خوبی هماهنگ کنیم.
این بار در لیست بهترین سایت های ایران می خواهیم به تحلیل و معرفی بهترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی در سال ۹۹ بپردازیم. برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.