دکوراسیون و چیدمان منزل در کنار علاقه های شخصی، به شناخت اصول طراحی بستگی دارد

کنار هم قراردادن سبک های مختلف هنری و انتخاب مناسب رنگ کمک خواهد کرد. تا جلوه و زیبایی منحصر به فردی به اتاق ها و سالن پذیرایی داده شود. مبلمان کلاسیک از جمله سبک های شناخته شده است که در اکثر طراحی ها دیده می شود. نزدیکی این سبک به سلیقه افراد و هماهنگی آن با ایده های پرطرفدار معماری باعث شده است . که جزو انتخاب های اولیه دکوراسیون و طراحی داخلی باشد.

آشنایی با سبک مبلمان کلاسیک

کلمه کلاسیک اشاره به تاریخ، اصالت و قدیمی بودن یک طرح دارد. آثار هنری سنتی و آنچه که از تاریخ الهام گرفته شده باشد. در دسته سبک کلاسیک قرار می گیرد. این سبک از قرن 17 در فرانسه به وجود آمد. و برای سالیان زیادی مورد توجه طراحان بود. زیبایی و ماندگاری سبک کلاسیک در عصر حاضر و در میان سبک های مدرن هنوز جلوه گری می کند. و علاقه مندان زیادی به این سبک دارد.

مبل کلاسیک از ایده های بیرون آمده از دل طراحی های کلاسیک است. و تمام عناصر زیبا شناسی و تاریخی را در خود دارد، که انتخاب مناسب رنگ برای این مبلمان جذابیت های نهفته آن را آشکار خواهد کرد.

 

ویژگی های مبل کلاسیک

ظرافت اولین ویژگی مبل کلاسیک است. طراحی های پیچیده و دقیقی که بر روی عناصر تشکیل دهنده این مبل انجام می گیرد. باعث به وجود آمدن اثری ظریف و چشم نواز می شود.

منبت کاری و تراشکاری جزء جدا نشدنی مبل کلاسیک می باشد. و برای به دست آمدن نقش و نگار های زیبا بر روی چوب استادکاران ماهر طراحی های بی نظیری را انجام می دهند. این حکاکی ها به وسیله دست انجام می گیرد، و بسیار نفیس و ارزنده خواهد بود. نقش های کلاسیک به گونه ای کار می شوند، که در هنگام رنگ آمیزی، چه رنگ مبل براق باشد. و چه رنگ پوششی هیچ گونه کاستی به چشم نخواهد آمد. و با وجود انتخاب مناسب رنگ، منبت کاری ها برجسته تر و با شکوه تر نشان داده می شود.

طرح های هندسی و خطوط منحنی و منظم از جمله ویژگی های مبل کلاسیک است. نقش های متقارن و زیبایی که بر روی تاج و پایه های این مبل طراحی می شود باعث محبوبیت آن در بین خانواده های ایرانی است. ذائقه ایرانی به سمت طرح های سنتی و اصیل کشش بیشتری دارد و مبل کلاسیک همان چیزی است که این طبع زیبا پسند را راضی نگه خواهد داشت.

مبل کلاسیک جزو ماندگارترین اجزای دکوراسیون داخلی است، و کیفیت خود را تا سال های زیادی حفظ خواهد کرد. با انتخاب مناسب رنگ اینگونه مبلمان می توان طراحی این بخش از خانه را با خیالی آسوده تا مدت های طولانی به یک سبک و سیاق در کنار خود داشت و از دیدن آن لذت برد.

انتخاب رنگ مناسب برای مبل کلاسیک

رنگبندی خوب برای مبلمان

 به طور کلی دکوراسیون خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

گذشته از سلیقه افراد که از همان ابتدا خط مشی طراحی را مشخص خواهد کرد.  وسعت فضا، محل قرار گرفتن وسایل و نور محیط در تعیین بهترین رنگ مبل و انتخاب مناسب رنگ، دکوراسیون اثر گذار است.

مبل کلاسیک در کنار وسایل بزرگ با طراحی های پر نقش و نگار، ظریف و اشیاء لوکس و آنتیک زیبایی صد چندانی پیدا خواهد کرد. در خانه هایی که پر زرق و برق بوده و اشیاء قیمتی زیادی وجود دارد. انتخاب مبل کلاسیک با رنگ خنثی بسیار به جا و مناسب است. این کار باعث می شود که طراحی و رنگ دکوراسیون به تعادل برسد.

مطلب دیگر :   مجموعه کامل فرهنگ لغت، اطلاحات و تمثیل های خودمونی فارسی قسمت بیست و یک

به طور کلی رنگ مناسب مبل کلاسیک رنگ خنثی است. زیرا در طراحی این مبلمان نقش های پیچیده و ظریف به اندازه کافی گیرایی و جذابیت خواهند داشت. وجود رنگ خنثی می تواند به نشان دادن زیبایی این مبل کمک بیشتری کند. رنگ های مناسب طراحی مثل سبز مایل به آبی که هاله ای آرامش و سکون را در فضا ایجاد می کند. برای مبل کلاسیک می تواند گزینه مناسبی باشد، همچنین رنگ کرمی، بژ، خاکستری روشن و خاکستری سنگی از رنگ های شناخته شده خنثی بوده و رنگ های مناسب طراحی به حساب می آیند.

دکوراسیون تازه عروسان

دکوراسیون برای تازه عروسان از حساسیت ویژه ای برخوردار است. طراحی خانه ی نو عروس  با مبل کلاسیک جلوه ای با شکوه و جذاب را به وجود می آورد. استفاده از رنگ طلایی در کنار رنگ خنثی می تواند مبلمان را در نقطه کانونی وسایل دکوراتیو قرار دهد.

انتخاب رنگ مناسب برای مبل کلاسیک با توجه به چوبی به کار رفته است. در ساخت این مبل و پارچه انتخابی یکی دیگر از ایده هایی است که می تواند به طراحی خانه کمک کند. در ساخت مبل کلاسیک معمولا از چوب درختان سخت و مقاوم مانند گردو، چنار، راش، فندق و بلوط استفاده می شود. این چوب ها طیف رنگی بین قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره را دارند، که بدون رنگ های پوششی به خودی خود حس اصالت و طبیعی بودن را به فضا می دهند.

پارچه مبلی

پارچه هایی که برای مبل کلاسیک انتخاب می شود، بهتر است که طرح های ساده ای داشته باشد. چون جنس پارچه هایی که معمولا به کار گرفته می شود، به اندازه کافی جذاب و شکیل است. جنس این پارچه ها می تواند، مخمل، ساتن، کتان کرباس، زربافت و حتی چرم باشد.

رنگ پارچه استفاده شده در مبلمان کلاسیک در کنار رنگ چوب و دیگر تزیینات زیبایی را دو چندان میکند . رنگ های خنثی ای مثل زیتونی، شنی، قارچی، که نشانه آرامش و پختگی است از جمله رنگ های اثر گذار در دکوراسیون است.

البته طراحی مبل کلاسیک به گونه ای است که سلیقه های مختلف را در بر می گیرد. و افراد زیادی هستند که دوست دارند، این مبل را در منزل خود داشته باشند، حتی کسانی که علاقه ای به رنگ خنثی ندارند. با اینکه پیشنهاد اول برای مبل کلاسیک رنگ های خنثی است، اما می توان در میان رنگ های زرشکی، آبی لاجوردی، یشمی، سبز روشن و برنزی هم به انتخاب مناسب پرداخت، و دکوراسیون پر تحرک تر و پویا تری را به وجود آورد.

در هر حال زمانی که مبل کلاسیک در طراحی دکوراسیون به کار گرفته می شود. اشیاء ساده یا وسایل دکوری که در سبک های مدرن و مینیمال دسته بندی می شوند. در این سبک جایگاهی ندارند، و بقیه وسایل هم در کنار مبل کلاسیک باید از شکوه و جلال ویژه ای برخوردار باشند. لوسترها و آباژورهای شیشه ای و اکریلیک، پرده های منقوش و سنگ فرش مجلل میتواند فضا را به سبک کلاسیک نزدیک تر کند.