چرا شرکت هایی مثل SpaceX در میان گیمرها به دنبال کارمندان مستعد می گردند؟

به چه دلیل شرکتای غیر بازی ساز مثل اسپیس اکس که موسس و مدیرعامل اون ایلان ماسک این روزا حسابی در اخبار خودنمایی می کنه، باید در نمایشگاه بازیای کامپیوتری E3 به دنبال کارمندان مستعد بگردند؟

به گفته یه سایت کنجکاو که در نمایشگاه E3 از شرکت کنندگان گزارش جفت و جور کرده، اسپیس اکس یه کپسول نیمه سوخته Dragon ساخت رو کنار یه چادر در خارج از مرکز همایش در لوس آنجلس قرار داده بود و کارکنان این شرکت در حال پخش تیشرتای رایگان با نوشته "اشغال مریخ" بودن. اما آخر یه شرکت مثل اسپیس اکس با فضایی واقعی در نمایشگاهی که محور اصلی اون فضای مجازیه چه می کنه؟

توضیح یکی از کارمندان اون، این بود: "ما در حال استخدام نیرو هستیم!"

ایلان ماسک موسس شرکت در جواب به خبرنگاری هنگام رونمایی از Dragon V2 گفت: "در واقع ما خیلی از بهترین مهندسان نرم افزار خودمون رو در صنعت بازیای کامپیوتری پیدا کردیم. در اون صنعت مهندسان پر استعداد و باهوش زیادی هستن که کارای واقعا پیچیده ای انجام میدن. در مقایسه با خیلی از الگوریتمای درگیر در بازیای گسترده و چند نفره آنلاین، اتصال دو فضاپیما در بیرون از جو بسیار سرراسته. به خاطر همین من می خوام کسائی که در این صنعت کار می کنن رو تشویق کنم تا درباره آفریدن نسل بعدی فضا پیماها و راکتا فکر کنن."

ایلان ماسک

ایلان ماسک

ما خیلی از بهترین مهندسان نرم افزار خودمون رو در صنعت بازیای کامپیوتری پیدا کردیم.

SpaceX و تعداد کمی از شرکتای غیر بازی هستن که از E3 –کنفرانس هرساله بازیای ویدیویی که هفته پیش در لوس آنجلس برگزار شد– واسه پیدا کردن افراد مستعد استفاده می کنن.

با ما در ادامه مطلب همراه باشین تا ببینیم چه دلایلی در پشت این نوع انتخاب نهفتهه و چه شرکتای دیگری از این روش واسه استخدام کارکنانشون استفاده می کنن.

 

افزایش پذیرش تکنولوژی گیم واسه دیگه کاربرده ها –از جمله آموزش در شرکتا، استخدام، بازاریابی، تحلیل بیومتریک و…– به برنامه نویسانی نیاز داره که در این زمینه ها تجربه داشته باشن. هم اینکه دارای مهارتایی مثل تفکر خطی و مفهومی، کار گروهی و شکست پذیری راحت باشن.

ریچارد تیلور معاون ارشد رییس ارتباطات و تحقیقات در انجمن نرم افزارای سرگرم کننده میگه: "حالا وقتیه که اون دسته از کودکان مدرسه ای و گروه های مردمی به نیروی کاری تبدیل شن که با بازیهای کامپیوتری رشد کردن، و می بینین که بیشتر شرکتا و موسسات از بازی و تعامل به عنوان راهی واسه استخدام و آموزش و الهام بخشیدن به کارمندان استفاده می کنن."

اون اضافه می کنه: "وجود برنامه نویسی در بازیای کامپیوتری این جوری س که شما مجبور به شکست هستین، و بعد روی پا ایستادن و حرکت به جلو، اونم به صورت موثر، سریع و بدون احساسات و ناراحتی عادت کنین… همکاری و برابری پذیری دو موردی هستن که هم در نوشتن و هم در بازی کردن بازیا نیازه. مخصوصا در بازیهای گسترده و چند نفره آنلاین که نیازمند مشارکت واسه انجام وظایف هستن. همه اینا عناصر جذابی واسه کارفرمایان هستن."

گیمرا در بخش Xbox در نمایشگاه E3 2014

 

تصور گیمر

Amy Barzdukas معاون رئیس مدیریت محصول بخش اجناس برتر و ابتکارات نو در Hewlett-Packard میگه: "جامعه گیم رشد کرده، کسائی که در گذشته بیشتر واسه زندگی در کنار پدر و مادرشون مورد تمسخر قرار می گرفتن [گیمرا]، حالا واسه زندگی شون کار می کنن."و اضافه می کنه: "همپوشانی گیمرا و برنامه نویسان بسیار بالا هستش. اگه من دنبال یه برنامه نویس باشم (که این شغل من نیس) مطمئنا بهترین جا واسه شروع جستجو اینجا هستش. گیمرای کارکشته، علم کامپیوتری بالایی دارن و وقتی که به کدا نگاه می کنن کل داستان رو میفهمن."

تصور گیمرا هم اینکه با محیطایی غیر از بازی یا کد نویسی هم هماهنگه. App Annie شرکتی در سانفراسیسکو که تحلیل و تحقیقات بازار و رتبه بندی رو واسه بیشتر از ۴ میلیون اپ (شامل بازیا و چیزای دیگه ای به جز اینا) ارائه داده، از زمان شروع E3 در سال ۲۰۱۰ در این همایش شرکت کرده و در مهمانیا با کارکنان بالقوه ای در شبکه های بازی پرتردد روبرو شدن. Marcos Sanchez نایب رییس ارتباطات جهانی میگه: "صنعت بازی استعدادای مهندسی فوق العاده ای رو جذب می کنه." و اضافه می کنه: "مدیران اجناس گیمینگ، طرز فکر تحلیل گرا دارن، که تا حد زیادی به سمت بازاریابی هم کشیده می شه."

پیشرفت دهندگان بازی به داده های تحقیقاتی پیشرفته ای دسترسی دارن، مثل مقدار دقیقه هایی که بازیکنان صرف می کنن یا بیشترین ریز تراکنشا رو در چه سطوحی میسازن. درک مجموعه داده های غنی و ایجاد رابطه بین اون و الگوی استفاده مشتری مهارت بسیار با ارزشی است.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

Sanchez میگه: "وقتی که شما یه مجموعه داده رو به سمت اونا میندازین، اونا پریشون و سردرگم نمی شن… بلکه کاربرده های اونو می فهمن و می دونن چیجوری از اونا به روشی خلاقانه و زیرکانه استفاده کنن."

 

جستجو واسه شرکای کار آفرین

استارت آپ سیاتل Reflx Labs، که امسال واسه اولین بار در E3 بود، میخواس استعدادایی رو که علاقمند به همکاری در پیشرفت اپلیکیشنای محصول شاخصش یعنی Boogio هستن رو استخدام کنه. Boogio یه کیت "کفش هوشمند" است که روی کفش قرار میگیره و شامل سنسورها و الکترونیک هاییه که داده ها رو جمع آوری و کنترل کرده و به دیگر دستگاه ها منتقل می کنن. این کیت هوشمند اپلیکیشنایی در بخشای گیم، توانبخشی فیزیکی، تمرینات ورزشی، و رابطای کنترل داره.

Reflx Labs کیتای پیشرفت آلفای حرفه ای خود رو در E3 به قیمت ۲۰۰۰ دلار فروخت که به دنبالش در همین تابستون نسخه های سرگرمی ۳۰۰ دلاری این کیت هم میان. اونا امیدوارن که پیشرفت دهندگان بازی اپای جدیدی روی پلتفرم Boogio بسازن تا بتونن در بازار با Reflx شریک شن. یه محصول مصرفی تا سال آینده ارائه می شه. ویدیوی زیر مصاحبه ای با خالق Boogio در CES international 2014 رو نشون میده.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Boogio-2014-CES.mp4"]


مدیر و موسس Reflx خوزه تورس میگه: "ما واسه شرکت مون به دنبال کارکنانی مانند پیشرفت دهندگان فریلنس می گردیم که اپلیکیشنای جدیدی واسه Boogio بوجود بیارن، و به این شکل با ما در اکو سیستم کار و کاسبی و زیر ساختای پخش مون شریک شن. بیشتر مثل کاری که اپل با اپ استور واسه پیشرفت دهندگان iOS انجام میده… این هنرمندان و مهندسان تواناییای تکنیکالی بزرگی دارن، می تونن نرم افزارایی با برنامه نویسی پیچیده رو پیشرفت بدن و درک فوق العاده ای از تجربه کاربری و تعامل دارن اما میخوان کارآفرین هم باشن. ما الان خیلی از امکانات رو [واسه اپای قابل پیشرفت] شناسایی کردیم ولی منابع لازم واسه انجام همه اونا رو نداریم. اینطوری ما ایده های خوبی از مردمی که به Boogio به چشم یه وسیله خلاق می کنن می گیریم و [عوضش] به اونا توانایی کارآفرین بودن می دیم."

John Underkoffler که واسه خلق بلو پرینت فنی که با الهام از کامپیوتر ظاهری حرکتی «کامل کروز» در فیلم «گزارش کمترین» (بخش کوتاهی از این فیلم که در اون کامل کروز با کامپیوترش کار می کنه رو ببینین) شناخته شده، واسه استخدامای آینده اش به E3 چشم دوخته. اون نسخه واقعی رابط کاربری کامپیوترش G-Speak رو در شرکت خودش Oblong در لوس آنجلس پیشرفت داده و حالا می خواد قابلیتای رابط کاربری اش رو گسترش بده.

در ویدیوی بسیار باحال زیر G-Speak، پیشرفت ۵ مرحله ای و روش کار با اون رو ببینین.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-gesture-computers-Minority-Report-become-a-reality.mp4"]


در ویدیو زیر هم نسل جدید تکنولوژی اتاقای جلسه و کنفرانس ساخته شده به وسیله این شرکت رو می بینین.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Mezzanine-Next-Generation- Meeting-and-Conference-Room-Technology.mp4"]


اون میگه: "به عنوان شرکتی که ماموریت خود رو تغیر دنیا به وسیله رابطای کاربریای جدید انقلابی می دونه، ما توجه بسیار دقیقی به گرافیک، طراحیای چشمی و تعامل کاربری داریم." و اضافه می کنه: "در هیچ صنعت دیگری مثل صنعت بازی این عناصر اینجور استادانه با هم ترکیب نمی شن. مجموعه مهارتای یه طراح-برنامه نویس بازی و روش تفکر اون به طور کامل متناسب با روش کاری ما هستن. اونا مهلت و زمان بندیای محصول رو درک می کنن و از طرفی هم واقعا نمی تونن از کیفیتای چشمی محصول کم کنن و اینطوری به ارائه کار قشنگتر و به موقع عادت کردن."