پایان نامه با کلید واژه تسهیلات بانکی

هوشمندانه و اثر بخش تر از رادیو پیش روی ماست؛ رادیو رسانه‌ای است که از ‏طرف بانک‌ها تا کنون به ندرت از آن استفاده مطلوب شده است. حال این سوال مطرح می‌شود که بانک ‏ها که تا این حد علاقمند به ساخت تیزرهای تبلیغاتی و مصر بر پخش متناوب آن هستند چرا از خدمات ،سود ‏سپرده‌ها و تسهیلات بانکی نمی‌گویند؟ چرا با وجود گسترش خدمات نوین بانکی، کمتر بانکی به معرفی ‏ابزارهای نوین پرداخته است؟ مثلا سیستمی چون سحاب و یا ساتنا که به انتقال آنی وجه از مشتری به ‏مشتری و از بانک به بانک می‌پردازد و در حال حاضر در تمامی بانک‌ها انجام می‌شود در هیچ تیزر تبلیغاتی به ‏آن اشاره نشده است و حتی بانک مرکزی نیز قدمی در راه معرفی این سیستم‌ها برنداشته است. نپرداختن به ‏دیگر خدمات بانکی به معنای کم اهمیت بودن آنهاست و یا از کیفیت نامناسب آنها حکایت می‌کند؟
بیلبوردهای تبلیغاتی
وقتی از سطح شهر ها می‌گذریم، بیلبوردهای تبلیغاتی زیادی را می‌بینیم که این بیلبوردها انواع و اقسام مختلفی دارند مثل بیلبوردهای تجاری، خدماتی، آموزشی وغیره.هر کدام از این نوع بیلبوردها از روش‌های خاصی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند، مثلا بیلبورد‌های آموزشی، بیلبوردهایی بسیار ساده هستند، به عنوان نمونه، اگر این نوع بیلبوردها وقتی قصد تبلیغ یک موسسه آموزشی را دارند، از نام آن موسسه برای تبلیغ استفاده می‌کنند. با این اوصاف این بیلبوردها می‌توانند نظر همه مردم و مخاطبان را به خود جلب کنند، یا فقط برای عده‌ای از مخاطبان که نزدیک کنکور هستند و یا می‌خواهند تحصیلات خود را کامل کنند جذابیت و کاربرد دارند.آیا این نوع بیلبوردها می‌توانند بر نحوه استفاده افراد از این نوع خدمات تأثیر بگذارد.
بیلبورد جزو رسانه‌های محیطی جذاب است که قسمتی از هویت شهرهای بزرگ را تشکیل می‌دهد Banwari, 1999).) در واقع بیلبوردها نظیر باجه تلفن، ایستگاه اتوبوس و… جزیی از نمادهای یک شهر به حساب می‌آید. مفهوم تبلیغاتی بیلبورد عبارت است از” ارسال بیشترین پیام ممکن با کمترین کلمات و در کوتاه ترین زمان از طریق فضای اختصاص یافته محیطی به آن”. هرچند در ایران بیلبوردها آلبوم تاریخ معاصر ما نیستند، اما برای خود شخصیت مهمی پیدا کرده‌اند و به نوعی معرف شخصیت اهالی شهر هستند. در اینجا باید از دست اندرکاران این شناسنامه‌های عظیم شهری بخواهیم که در معرفی هرچه بهتر شهر و مردم آن بکوشند، سلیقه هنری و الگوی مصرفی جامعه را بهبود بخشند و فراموش نکنند که کار آنها قبل از اینکه جنبه مادی داشته باشد، کاری فرهنگی به شمار می‌آید و مسئولیت بزرگی بر عهده آنان گذاشته است.(بخارایی، 1387)
امروزه گرافیک بعنوان یکی از مهمترین عوامل تبلیغ، پیام رسانی و نشر دانش سیاسی، اجتماعی وفرهنگی می‌باشد و در جوامع پیشرفته از مهمترین ارکان تشکیل دهنده یک زندگی اجتماعی است. طراحی گرافیک در اعلان‌های تبلیغاتی وتجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی کالاها، علائم راهنمایی و رانندگی ویترین مغازه‌ها تزیین خیابانی وعمومی نظیر هتل ها، فرودگاهها و مترو ها، رستوران‌ها و پارک ها، فروشگاه‌ها و اماکن مختلف ورزشی هنری و فرهنگی، نوشته‌ها و تبلیغات بدنه ساختمان‌ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن‌ها و هواپیماها بیل بردها و گرافیک در ابعاد بزرگ ونقاشی دیواری، پیکتو گرام‌ها و علائمک نمادین، نقش عمده‌ای دارد. گرافیک محیطی به عنوان یکی از شاخه‌های گرافیک در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی دارد، و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی و تجاری را در بر می‌گیرد. محیط اطراف ما خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم خیابانی که درآن تردد می‎کنیم فضای سبزی که درآن قدم می‌زنیم، پارکی که برای تفریح به آنجا می‌رویم، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.انسان به واسطه گرافیک محیطی با محیط پیرامون خود سخن می‌گوید، و با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. گرافیک محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این از خواسته‌های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیک محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.مقصود از تمام طرح‌های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی – ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع کننده است گرافیک محیطی را می‎توان به دو گونه گرافیک محیطی دو بعدی یا مسطح و سه بعدی یا حجمی تقسیم کرد ((Tabado, 1997.
گرافیک محیطی می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد:
جنبه اطلاع رسانی و یاحالت تاکید و یا هشدار نسبت به موضوعی.
جنبه فرهنگی مانند تبلیغات شهری در مورد تئاتر وسینما و غیره.
جنبه آموزشی.
جنبه تبلیغاتی.

 
 
جنبه اجتماعی داشته باشد، مانند تبلیغات علیه مصرف سیگار در سطح شهر
جنبه زیبایی و هنری وصرفا زیبا سازی محیط((Tabado, 1997
بیلبورد چیست؟
بیلبورد، (یا تابلوی تبلیغاتی یا تختهٔ آگهی) به تابلو بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.امروزه بیلبوردها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاه های مختلفی نسبت به هر بیلبورد داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توانیم انکار کنیم که بیلبوردها، در زندگی ما موثر هستند. در بسیاری از کشورها، تخته‎های آگهی به مردم کمک می‌کنند تا جایی برای غذا خوردن، خوابیدن یا تهیه بنزین پیدا کنند، به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراههای متعدد و مسافتهای طولانی و خالی از سکنه بین شهری، وجود چنین تابلوهایی برای مسافرین غریب و خسته، نعمتی است.از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکتها و دارندگان صنایع مختلف کمک می‌کنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکتها و تجارتهای نوپایی که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه ها، بیلبورد، می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد (دهقان، 1381).
اقناع در تبلیغات
اقناع اگرچه فقط گونه‌ای از ارتباطات جمعی است، ولی فرایندی است که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند.آگهی دهندگان از ارتباطات جمعی برای فروش کالاهای خود دست به اقناع می‌زنند.اقناع همیشه بخشی از زندگی بشر بوده است و افراد سعی دارند تا بر دیگران و حتی دوستان نزدیک و افراد خانواده خود تأثیر بگذارند.
این نظریه بیان می‌کند که تبلیغات سعی دارند نگرش افراد را به نفع خود تغییر دهند ولی ما می‌دانیم که نگرش‌ها زیر ساخت‌های اعتقادات ما هستند و این زیر ساخت‌ها قابل تغییر نیستند، تبلیغات اگرچه می‌توانند بر روی اعتقادات ما تأثیر بگذارند ولی نگرش‌های ما را نمی‌توانند عوض کنند. نظریه اقناع از سه فن برای عوض کردن اعتقادات ما استفاده می‌کند، این سه فن عبارتند از: طنز، جاذبه جنسی و تکرار.
توسل به طنز و لطیفه: استفاده از طنز فن رایجی در ارتباط است، استفاده از شوخی می‌تواند حواس را منحرف کند و این انحراف خود باعث تغییر نگرش می‌شود.این انحراف حواس خود می‌تواند با جلوگیری از استدلال مخالف، به تغییر نگرش بیشتری ختم شود، یا انحراف توجه با مداخله در مراقبت و دقت توجه، به پیام، به تغییر نگرش کمتری منجر شود (دهقان، 1381).
جاذبه‌های جنسی: مدل جنسی می‌تواند بر ادراک یا تصور یک محصول اثر بگذارد، حتی اگر ارتباط منطقی میان مدل و محصول خیلی کم باشد.با اینکه جاذبه جنسی در تبلیغات امری رایج است، به نظر می‌رسد استفاده از آن خطرهایی دارد. ممکن است بعضی مخاطبان توسل به جاذبه جنسی را مردود بدانند، بعضی دیگر ممکن است درک نادرستی از آن داشته باشند یا اینکه کسانی آن را ندیده بگیرند و بعضی دیگر هم ممکن است از هدف اصلی تبلیغ منحرف شوند.

اثرهای تکرار: خیلی از پیام‌های ارتباط جمعی، به ویژه تبلیغات تجاری یا سیاسی، به طور گسترده تکرار می‌شوند.اینکه چرا این روش مناسب است چند دلیل دارد.تمام افراد مخاطب در یک زمان واحد تلویزیون تماشا نمی‌کنند، یا در رسانه‌های چاپی، تمام خوانندگان یک مورد چاپ تبلیغ را نخواهند دید. امتیاز دیگر تکرار این است که ممکن است منبع، پیام صادر شده از یک منبع را برای مخاطب یادآوری کند و بنابراین مانع از این شود که تغییر نگرش ناشی از یک منبع معتبر در طول زمان زائل شود.تکرار پیام در ابتدا موجب افزایش موافقت با موضع مورد حمایت می‌شود، اما در مرحله معینی به کاهش موافقت با موضع مورد حمایت منجر می‌شود.با این اوصاف تکرار به کاهش استدلال مخالف علیه پیام از سوی گیرنده پیام و سپس افزایش استدلال مخالف علیه پیام منجر می‌شود. پژوهش درباره دو فن اول نشان می‌دهد که استفاده از آنها باید همراه با دقت باشد، زیرا ممکن است به درستی فهمیده نشوند یا توجه به پیام را منحرف نمایند. شواهد کمی وجود دارد که این دو فن واقعا موجب تغییر نگرش می‌شوند. تکرار نیز موافقان و مخالفانی دارد و استفاده از آن باید با دقت و احتیاط همراه باشد. تکرار احتمال بی اعتناعی یا مقاومت مخاطب را افزایش می‌دهد و می‌تواند به یادگیری بیشتر یک پیام خاص منجر شود. اما در عین حال می‌تواند به افزایش استدلال مخالف و فکر بیشتر درباره دیگر موضوعات غیر مرتبط منتهی شود (دهقان، 1381).
نتیجه گیری
نقطه شروع یک فرایند تبلیغاتی، تخصیص منابع مالی برای اجرای عملیات تبلیغاتی نیست. به منظور حصول نتیجه از هزینه‌های تبلیغاتی باید چند قدم عقب تر رفت و از آنجا به طرح‌ریزی فرایند تبلیغاتی اقدام کرد. تنها سازمان‌هایی که درک درستی از اهداف و خواسته‌های خود دارند و برنامه تبلیغاتی خود را دقیق و حساب شده طراحی می‌کنند می‌توانند از رقبای خود پیشی بگیرند، در غیر این صورت، پیام تبلیغاتی آنها نیز در هیاهوی جنگل تبلیغاتی گم خواهد شد.
امروزه تنها پیام‌های تبلیغاتی که هدفمند طراحی و اجرا شده باشند، می‌توانند بر مخاطبان خود تأثیرگذارند. فرایند هدفگذاری تبلیغات با تشریح دلایل اصلی تبلیغ کنندهاز انجام تبلیغ شروع شده و با تعریف تأثیرات مورد انتظار از تبلیغ خاتمه می‌یابد.
هدفگذاری تبلیغ باعث کاهش زمان تهیه تبلیغ و کاهش هزینه به دلیل جلوگیری از آزمون و خطاهای بسیار می‌شود. ضمن اینکه تعیین هـدف در تبلـیغات، امـکان سنجش اثربخشی را نیز برای تبلیغ کنندهفراهم می‌آورد و این خود برای تبلیغ کنندهاین امکان را فراهم می‌سازد که در اقدامات بعدی خود از نتایج تبلیغات پیشین استفاده کند.

پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

برای انجام این تحقیق ازروش توصیفی تحلیلی یاغیرآزمایشی استفاده شده است وهدف توصیف عینی، واقعی ومنظم خصوصیات موضوع است. «تحقیق توصیفی شامل مجموعه ای ازداده ها به منظورآزمون فرضیه ها یاپاسخ به یک پرسش که به وضعیت جاری مربوط است می باشند. روش توصیفی برای انواع مشکلات آموزشی سودمند است ونوعا” مطالعات توصیفی به ارزیابی عقاید، نگرشها و رویه ها مربوط میشود»(Gay, 1999, p: 213) .
در تحقیق حاضر، با توجه به مسأله تحقیق سنجش بازخورد تبلیغات شرکت آب و فاضلاب تهران نزد مردم است، از روش تحقیق پیمایشی وازنوع تحقیقات مقطعی آن استفاده می شود (خاکی ،82، ص96).
جامعه، نمونه و روش نمونه‎گیری
جامعه اصلی این پژوهش، مشترکان شرکت آب و فاضلاب تهران هستند. نمونه به طور تصادفی انتخاب می‌شود. ولی انتظار میرود به دلیل آنکه جامعه نامحدود است، تعداد نمونه بر اساس نظرات علمی مطرح شده بین 300 تا 500 باشد. جهت ارتقای کیفیت یافتههای تحقیق و با توجه به اینکه این شرکت دارای 6 منطقه است، نمونهای برابر 600 نفر انتخاب شد و تعداد600 پرسشنامه توزیع و جمعآوری شد. به دلیل ناقص بودن تعدادی از پرسشنامه ها، در نهایت تعداد نمونه و پرسشنامه های جمع آوری شده 577 نفر است.
نحوه جمع آوری اطلاعات
پژوهشگرازپرسشنامه به عنوان ابزاراصلی جمع آوری اطلاعات درتحقیق حاضر استفاده کرده است وبرای این امر با تهیه وتوزیع 600 پرسشنامه، بین مردم مناطق مختلف شهر تهران اطلاعات لازم ازاین افراد جمع آوری شده است. لازم به ذکر است تعداد پرسشنامه های جمع آوری شده 577 عدداست. در ابتدای پرسشنامه توضیحاتی دررابطه بانحوه تکمیل آن ارائه شده است. سپس مشخصات پاسخگومورد سؤال قرارگرفته وسرانجام سوالهای اصلی پرسشنامه از 38 قسمت تشکیل شده که در اکثر سؤالات به صورت بسته ودرمقیاس لیکرت ازبسیارکم تابسیارزیاد استفاده گردیده است. در برخی از سؤال‌ها نیز بسته به ماهیت سؤال از مقیاسهای دیگر استفاده شده است.
بررسی اعتبار پرسشنامه
در یک طبقه بندی کلی ابزارسنجش به دودسته 1) استاندارد ومیزان شده،2) محقق ساخته. ابزارسنجش تقسیم می‎شوند. ابزار جمع‎آوری اطلاعات باید از روایی1 و پایایی2 لازم برخوردار باشد تا محقق بتواندداده‎های متناسب باتحقیق راگردآوری نمایدوازطریق داده‎ها و تجزیه وتحلیل آنها، فرضیه‎های موردنظر را بیازماید وبه سؤالات تحقیق پاسخ دهد. ابزارسنجش وآزمون‎های استاندارد و میزان شده معمول از روایی و پایانی مناسبی برخوردارند؛ ازاین رو، محققان می‎توانندآنها را با اطمینان به کارگیرند، ولی ابزار محقق ساخته فاقدچنین اطمینانی هستند و محقق باید از روایی و پایایی آنها اطمینان حاصل کند.
سنجش روایی
منظور از روایی این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سؤالات مندرج در ابزار دقیقاً متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد، یعنی اینکه هم داده‎های گردآوری شده از طریق ابزار مازاد برنیاز تحقیق نباشد و هم اینکه بخشی از داده های موردنیاز دررابطه با سنجش متغیرها درمحتوای ابزار حذف نشده باشد یا به عبارت دیگر عین واقعیت را به خوبی نشان دهد ، اگر مقیاس‎های بکاررفته و نوع سؤالات در پرسشنامه یا کارت مصاحبه یا مشاهده یا فرم اطلاعاتی و فیش و امثال آن نتوانند اطلاعات مورد نیاز در مورد متغیرها و صفات موضوع مورد مطالعه را در خود جای دهند ،باز هم روایی نخواهند داشت. طبعاً ، بکارگیری ابزار ناروا باعث گرد آوری اطلاعات نامربوط و بهم خوردن انضباط و نظم مراحل تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‎ها می‎شود و نیز هدر رفتن نیرو و امکانات و منابع مالی و همچنین عدم امکان نتیجه‎گیری درست را به دنبال دارد.
پایایی ابزار سنجش
پایایی ابزارکه ازآن به اعتبار، دقت و اعتمادپذیری نیز تعبیر می‎شود، عبارت است از اینکه اگر یک وسیله

]]>

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *