پایانامه در رابطه با : بررسی تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

<![CDATA[

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

تکه ای از متن پایان نامه :

 

کاری که بایستی انجام داد این می باشد که به جای سرکوب کردن و فرو نشاندن این ماهیت درونی به بارز کردن ، تقویت و یا حداقل تشخیص آن می پردازیم .(امینی ، الهی نژاد ،۱۳۹۲)

برای نمونه، تفاوت قایل شدن بین ذهن و ماده که از فرهنگ یونان و روم ریشه گرفته می باشد، تاثیری معنادار بر رویکردهای معاصر گذاشته می باشد. افلاطون جهان مادی را به عنوان جهانی که مدام در حال تغییر و دگرگونی می باشد و جهان معنوی را پایدار فرض کرده می باشد و عقیده دارد که برای ایجاد یک زندگی معنوی و پرسشهای مربوط به غایت زندگی، لازم می باشد که نیازهای مادی را انکار و به سمت نیازهای روحی برویم. این فرایند دوگانگی بشر گرایی، باعث حمله های زیادی علیه ماده گرایی و کاپیتیالیسم شده می باشد. .(سلحشوری، ۱۳۹۰)

گاهی اوقات معنویت با یک امر قدسی یا یک چیز دینی ارتباط دارد که میتوان این را رویکرد دینی به معنویت نامید. برای مثال، دوگانگی بین روح و ماده ناشی از این باور انسانگراهاست که عقیده دارند روح به عنوان بالاترین واقعیت نهایی بشر می باشد. این رویکرد بر این باور می باشد که خدا یا برخی از شکلهای واقعیت متعالی، مرکز چیزهاست. بنابراین، معنویت بایستی با در نظر داشتن پرسشهای امر قدسی شکل گرفته باشد. البته، باید توجه داشت که مرکز و قلب معنویت تفاوت بین امر قدسی و الحاد می باشد تا این که بین معنویت و ماده باشد. در دیدگاه اسلام جهان مادی مخلوق خداوند می باشد. بنابراین، معنویت با جهان مادی در تضاد نیست. بنابراین، میتوان گفت که معنویت مفهوم پویا و منحصر به فردی می باشد که دوگانگی بین ماده و ذهن، تضاد بین امر قدسی و الحاد، معنای غایی هدف و حقیقت تجربهی انسانی را در بر میگیرد. .(سلحشوری، ۱۳۹۰)

روی هم رفته، هنگامی که ماهیت بشر را بررسی میکنیم، در می یابیم که مهمترین بعد بشر، بعد روحی اوست که بیشترین قدرت و نفوذ را در اعمال و رفتارش دارد زیرا این روح خود قدرتش را از خداوند گرفته می باشد. از آنجایی که ماهیت تمام انسانها مشترک می باشد، پس روح درتمام آنها هست، اما این قدرت به صورت بالقوه و نهفته می باشد و از راه آموزش(کنترل محسوسات) میتوان بخشهایی از این قدرت را بالفعل کرد. بهترین شکلی که میتوان به تمام فعلیتهای قدرتهای روحی رسید، دین می باشد.(سلحشوری، ۱۳۹۰)

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

 مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

]]>