پایانامه ارشد : بررسی تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

<![CDATA[

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

تکه ای از متن پایان نامه :

مبانی نظری پژوهش

 

۲-۱- مقدمه

بررسی جامع و کامل ادبیات مربوطه و در ادامه تدوین چارچوب نظری، شالوده و بنیان مراحل بعدی هر کار پژوهشی را تشکیل می‌دهد و اگر این مرحله به‌ درستی انجام پذیرد، فعالیت پژوهشی به ‌صورت دقیق، علمی و هدفمند انجام شده و منجر به تکمیل و غنای پژوهش‌های پیشین در زمینه مربوطه و هموار کردن راه برای انجام پژوهش‌های بعدی می­گردد. در فصل دوم پژوهش حاضر، بعد از ذکر مقدمه­ای کوتاه، به مواردی زیرا تربیت ،معنای لغوی تربیت ، دیدگاههای اندیشمندان در باب تربیت ،اهداف تربیت معنویت ،معنای لغوی معنویت ،تربیت معنوی و در نهایت مطالعه مطالعات انجام شده در داخل و خارج از کشور پرداخته می­گردد.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

۲-۲-۱- تربیت

معنای لغوی تربیت:

در فرهنگ فارسی معین واژه تربیت را این گونه تعریف شده می باشد:

داده می باشد و از آن رو که تربیت یک امری می باشد که مقابلی به عنوان متربی دارد و در مورد غیر انجام می شود، این معنا از تمامی معناهای مقابل متناسب تر می باشد. (باقری ،۱۳۹۰ ، ص۵۲)

 

۲-۲-۳- معنای اصطلاحی تربیت

دیدگاه‌های متعدد و متفاوتی راجع به معنای اصطلاحی تربیت از سوی اندیشمندان علوم تربیتی، هست که به برخی آنها اشاره می‌گردد

.۱٫ تربیت محصول مراقبتی می باشد که از نشو و نمای آدمی‌زاد در جریان رشد وی یعنی سیر به سوی کمال، به اقدام می‌آید. تربیت اقدام عمدی فردی رشید می باشد که می‌خواهد رشد را در فردی که فاقد ولی قابل آن می باشد تسهیل کند. تربیت سرپرستی جریان رشد یعنی اتخاذ تدابیر مقتضی جهت ساختن شرایط مساعد برای رشد می باشد(بهشتی ، ۱۳۸۷)

  1. ۲٫ پرورش (تربیت) به جریان یا فرایندی منظم و مستمر گفته می‌گردد که هدف آن هدایت و رشد جسمانی و روانی، یا به طور کلی هدایت رشد همه جانبه شخصیت پرورش یا بندگان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنان می باشد. (گروه نویسندگان،۱۳۸۴، ص ۱۶۶)
  2. ۳٫ تربیت عبارت می باشد از رفع موانع و ایجاد مقتضیات برای آنکه استعدادهای بشر در جهت کمال مطلق شکوفا گردد.(دلشاد تهرانی،۱۳۸۰)

کودک ، سلامت خانواده و تدبیر شئون اجتماعی برای وصول بشر به کمال دنیوی و سعادت جاویدان الهی.  از میان آرای تربیتی غزالی (۴۵۰-۵۰۵ ه.ق ) نیز می توان در تعریف تربیت این را به دست آورد که او قائل بوده می باشد ،

 مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

]]>