منابع و ماخذ تحقیق : تبلیغات دهان به دهان

دانلود پایان نامه

بانکداری موبایل لازم و ضروری میباشد. از طرفی به علت فقدان تجربه قبلی، کاربران ممکن است خطرات و ابهامات بیشتری را به هنگام استفاده از خدمات بانکداری موبایل برای اولین بار دریافت کنند. آنها نیازمند ایجاد اعتماد اولیه جهت کاهش خطر احتمالی میباشند. آنها ممکن است مرکز خدمات خود را به ارائه دهندگان خدمات و یا بانکداریهای آنلاین دیگر تغییر دهند. بنابراین، ارائه دهندگان خدمات نیازمند ایجاد اعتماد اولیه جهت حفظ کاربران میباشند.

2-10-2- مروری بر ویژگی‌های بانکداری اینترنتی
بانک‌های صددرصد اینترنتی با هدف اصلی قبول سپرده، به عنوان بانک‌های بدون شعبه یادستگاه خودپرداز می‌باشند که با استفاده از وب سایت، مشتریان را جذب و خدمات خود را ارائه می‌دهند. زمانی که بانک SFNB برای اولین بار ارائه حساب‌های سپرده و قبول پرداخت قبوض، خدمات خود را آغاز نمود، ایده بانکداری با استفاده از وب، اقدام و حرکت جدیدی بود. در حقیقت، بانک SFNB هرگز شعبهای به صورت فیزیکی ایجاد ننمود و به جای آن، با استفاده از وب سایت به پذیرش حساب‌های جدید دست زد. در ان زمان، اندک بانک عادی در امریکا امکان بررسی مانده‌های حساب را از طریق شبکه اینترنت به مشتریان می‌داد و هیچکدام از خدمات پرداخت قبوض را هنوز ارائه نمی‌نمودند.
در این سال‌ها، بانکداری از طریق شکبه، همزمان با بانکهای عادی رشد کرد. از آنجایی که بانک‌های اینترنتی اقدام به تاسیس شعبه و خودپرداز نمی‌نمایند و بانک‌های عادی به طور مرتب بر شعبه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز خود می‌افزایند، بعضی ممکن است که فکر کنند، بانک‌های عادی لکیه فعالیتها و خدمات یکه بانکهای اینترنتی ارائه می‌دهند را نیز انجام می‌دهند. اما وظیفه اصلی بانک‌های اینترنت ارائه خدمات به مشتریان با بهترین برنامه برای انجام تراکنش بر روی خط اینترنت می‌باشد. با اینکه وظیفه اصلی این بانک‌ها ارائه خدمات از طریق اینترنت است، مشتریان محدود به این شیوه از ارتباط نیستند، بلکه از طریق تلفن و پست نیز میتوانند تماس برقرار کنند.
2-10-3- مزایای بانک‌های صددرصد اینترنتی
همانند هرگونه تجارت الکترونیکی، مزایا و معایبی برای کار با این نوع بانک‌ها وجود دارد که در این بخش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.
در صورتی که شما تصمیم به کنار گذاشتن بانک خود و حرکت به سمت دنیای جدید بانک صد درصد اینترنتی گرفته‌اید، چه انتظاری از این تجربه جدید می‌توانید داشته باشید؟
با توجه به قابلیت ان در ارائه خدمات در وب سایت، این نوع بانک‌ها مزایای مهمی‌را در بردارند:
دستیابی در هر مکان و هر زمان
تا زمانی که شما یک کامپیوتر و امکان اتصال به اینترنت را دارید، بدون در نظر گرفتن ساعات بانکی و تعطیلات، می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
عدم هرگونه دردسر برای گشایش حساب
بانک‌های صددرصد اینترنتی نه تنها برای گشایش حساب، امکان انجام کلیه مراحل از طریق خط اینترنت را می‌دهند، بلکه واریز وجه برای گشایش حساب نیز می‌تواند انجام شود.
وب سایت‌هایی که دارای ویژگی‌های سهولت در استفاده و قدرت عملیاتی بیشتری می‌باشند:
اینترنت تنها شعبه برای بانک‌های اینترنتی محسوب می‌شود. این گونه بانک‌ها با جهت گیری بهتر به طرف مشتری و با ایجاد یک ارتباط از طریق شبکه، تجارت بسیار بهتری را برای کاربران آن – در مقایسه با بانک‌های عادی- به ارمغان می‌آورد.

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

پیشنهاد بهتر
با کاهش هزینه‌های کلی، بانکهای صددرصد اینترنتی قادر هستند که سود خود را به مشتریان انتقال دهند. برای مشتریانی که مبالغ زیادی در این بانکها سپردهگذاری می‌نمایند، امکان کاهش و ای حذف کارمزدها وجود دارد.
سهولت در پرداخت قبوض
بانک‌های اینترنتی در ساده نمودن مراحل پرداخت قبوض – چه نمایش قبوض بر روی صفحه کامپیوتر و چه پرداخت قبوض – تا حد امکان تلاش نموده اند. با تشویق مشتریان در تجهیز این گونه خدمات، بانک‌های صددرصد اینترنتی تلاش در جهت کاهش هزینه‌ها می‌نمایند.

2-10-4- معایب بانک‌های صددرصد اینترنتی
توصیه می‌شود قبل از تصمیم به تثبیت وضعیت حساب‌های خود (جاری و پس انداز) در یک بانک اینترنتی، به موارد زیر نیز توجه فرمائید:
ملاقات حضوری در بانک را فراموش نکنید.
اگر نزدیک دفتر مرکزی آن،‌زندگی می‌کنید، این تنها راهی است که شما می‌توانید پیاده به سمت شعبه رفته یا از خودپرداز آن استفاده کنید.
واریز نمودن پول نقد در حساب‌ها را فراموش کنید.
در صورتی که پول نقد دارید، با استفاده از چک و از طریق پست به دفتر مرکزی آن ارسال دارید.
نبودن بعضی از خدمات ویژه
اینترنت موقعیت‌های بسیاری را در مقابل شما قرار میدهد، اما نمی‌تواند کلیه خدماتی که در ابنکهای عادی عرضه می‌شود – همچون: چک مسافرتی و بانکی و غیره – را در اختیار شما قرار دهد. ارائه این گونه خدمات بر روی خط اینترنت غیر ممکن است.
مشاور مالی
اینترنت هنوز به عنوان یک ابزار موثر در جهت امور مشاورهای قرار نگرفته است. ارتباط از طریق پست الکترونیک یا تلفن نیز در حدی نیست که بتوان از آن برای سوالات پیچیده مالی استفاده نمود.
کارمزد بالا
در حالی که بسیاری از بانک‌های صددرصد اینترنتی، بخشی ازکارمزدهای استفاده از خودپرداز بانک‌های دیگر را حذفمی کند، این به آن معنی نیست که این بانک‌ها برای عملیات خودشان هیچگونه کارمزدی دریافت نمی‌کنند. افرادی که تراکنش‌های بسیاری را انجام می‌دهند و مانده اندکی در حساب خود دارند، باید به کارمزدها توجه کافی داشته باشند.
ضرورت آشنایی با فناوری
آشنایی و تسلط کافی به کامپیوتر، از جمله ضرورت‌های استفاده از بانکهای صددرصد اینترنتی می‌باشد.
2-11- برخی تجارب موفق بانکهای دنیا در استفاده از نوآوریهای جالب برای جذب و حفظ مشتریان
استفاده از فناوریهای نوین درزمینه های محتلف بانکداری در سراسر جهان به اندازهای شتاب گرفته که هر روز شاهد دستاوردهای جدیدی در این زمینه هستیم. در ادامه به نمونههایی از این نوآوریها که نتایج چشمگیر و قابل توجهی نیز به همراه آورده است، میپردازیم (هادیانی و احمدپوری، 1388).
2-11-1- سیتی بانک
یکی از بزرگترین ابتکارهایی که در اواخر سال 2006 توسط شرکت ودافون و بانک آمریکایی سیتی به اجرا درآمد، راهاندازی خدمات ارسال حواله یا انتقال پول توسط موبایل بود. این روش به نصب نرمافزار اضافه روی تلفن همراه و افتتاح یک حساب بانکی مجزا احتیاج ندارد. در این روش فقط از پیام کوتاه استفاده میشود و به بعضی از مردم کم درآمد جهان امکان میدهد که به راحتی به یکدیگر پول منتقل کنند. بدیهی است که ابداع این روش طیف گستردهای از کارگران فقیر و نه چندان اشنا با فناوری را به استفاده از خدمات بانکاری الکترونیک تشویق میکند.
2-11-2- بانک فرست یو. اس . اس.
ریچارد وگ عضو هیات مدیره بانک میگوید: «اگر بهترین شوید، شما برنده نهایی مسابقه نخواهید بود بلکه بهترین ماندن اصل است.» اگز شما قابلیت جذب مشتری را داشته باشید، باید قابلیت نگهداری آنها را نیز داشته باشید. در این بانک برنامه به محض تقاضای شما به این صورت بود که برای مشتری دعوتنامهای ارسال میشود. در پرسشنامه مربوط نام و تاریخ تولد افرادی نزدیک وی سوال می-شود. همچنین در مورد سرگرمیهای مشتری، مجلات، فعالیتهای فرهنگی و ورزشی و … مورد علاقه سوال میشود.
2-11-3- یو. ا. بی بانک
رسالت این بانک کسب برتری و حفظ آن در حوزه کشورهای جنوب شرقی آسیاست. در حال حاضر این بانک خدمات متنوع الکترونیکی را به مشتریان خود ارائه میدهد و با شعار بانک در نوک انگشتان شماست مشتریان خود را راضی نگاه داشته است. از جمله خدمت جالبی که این بانک به مشتریان خاص خود ارائه میدهد قرار دادن تصویر اشخاص حقوقی بر روی کارتهای الکترونیکی و آرم مشترانی حقوقی میژه خود بر روی دسته چک آنها است.
2-11-4- دی. بی. اس بانک
این بانک از طریق ارائه خدماتی با عنوان هشت مشتریان خود را بسیار خشنود ساخت و موجب جذب مشتریان بسیاری گردید. این بانک با شرکتی که از مشاوران بزرک سرمایهگذاری هستند همکاری خود را آغاز کرد. این همکارای موجب خلق بهترین تخصص مشاوره سرمایهگذاری شد و تخصص این بانک به مشتری این امکان را داد تا از پساندازهای خود بیشترین بهره را ببرد. عدد هشت لاتین بیانگر اتصال بانک و شرکت مشاورهای به عنوان دو حلقه متصل به هم هستند.
2-11-5- بانک ولس فارگو
این بانک با مشخص شدن انتظارها و خواستههای مشتریان و اطمینان از تواناییهای خود در پاسخگویی و ارائه خدمات مناسب و مورد انتظار به آنها، تعهد و تضمین خدمات مورد نظر را داد. بدین منظور بانک ولس فارگو در شعب خود تابلویی با مضمون (5 دقیقه یا 5 دلار) آویخته است، بان معنی که اگر مشریان برای دریافت خدمات بانکی بیش از 5 دقیقه در شعب این بانک معطل شوند و در صف یمانند، بانک 5 دلار به حساب آنها منظور خواهد کرد (مقدم و لاهیجی، 1391).
2-12- پیشینهی تجربی
پژوهشها نشان داده است که ارتباطات دهان به دهان موثرتر از ارتباطات از طریق سایر منابع مانند توصیههای مطالب مهم روزنامه یا اگهیها میباشد زیرا اینطور درک شده که اطلاعات مقایسهای معتبری را رائه میهد (جلیلیان و همکاران، 1391). در ادامه به بررسی مطالعات خارجی و داخلی پیرامون موضوع مطالعه پرداخته میشود.
2-12-1- مطالعات خارجی
باون (2001)، در پزوهش خود بیان نمود که مشتریان وفادار تحت عنوان نیروی بازاریابی به گونه شگفت انگیز از طریق تبلیغات دهان به دهان و توصیه کالاها،خدمات سلزما
ن به سایر آشنایان، ارائه میدهند. در حقیقت ارائه خدمت به مشتریان هزینه کمتری به همراه دارد.
لیتوین و همکاران (2007)، در مطالعهای به بررسی ارتباط تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در مدیریت گردشگری و توریسم پرداختهاند. ایشان در این مطالعه تاثیر فردی انلاین یا EWOM را بر بازاریابی گردشگری ارزیابی نمودهاند. نتایج مطالعه نشان داد که بازاریابان باید روشها و تکنولوژیهای EWOM را که در حال ظهور میباشد به منظور کارایی بیشتر یاد بگیرند.
اندرسن و استرونس (2009)، مطالعهای را با عنوان «نوآوری خدمات و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی: آیا ارزش گوش دادن دارد؟» با هدف ارزیابی مباحثه در اینترنت بر مبنای فرومهای بحث و گفتگو انجام دادهاند. بدین منظور این مطالعه محتوی پستهای بحث شده در 100 روز و در 5 مبحث تعریف شده در اینترنت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نتایج نشان داد که مکالمات مبحث الکترونیک میتواند در 4 دسته اصلی مانند درخو.است اطلاعات، تجربه مصرف، عملکرد کسب و کار و نظرات مربوط به محصول جدید دستهبندی نمود.
لام و همکاران (2009)، در مطالعهای به بررسی اثر ارزشهای فرهنگی در ارتباطات دهان به دهان پرداختهاند. ایشان در این مطالعهداده های دو نمونه از مصرفکننده را مورد آزمون قرار دادند و نتایج نشان داد که الگو، نوع و هدف دریافتی از فعالیتهای WOM مصرفکنندگان به ارزشهای فرهنگی انان وابسته میباشد. محقق چهار گرایش فرهنگی را در داخلگروه ها مورد آزمون قرار داد و نتایج نشان داد که گرایشات تاثر معنیداری بر انگیزههای WOM در داخلگروه ها دارد.
پری و همکاران (2012)، در مطالعهای به بررسی تاثیر تبلیغات دهان به دهان شخصی و مجازی بر پذیرش تکنولوژی پرداختهاند. ایشان مدل پذیرش تکنولوژی را برای بررسی اثر تبلیغات دهان به دهان شخصی و مجازی توسعه دادهاند. بدین منظور 600 نمونهای از پذیرنده ضبطکننده دی وی دی بلوری در ژاپن جمعآوری کردهاند. نتایج مطالعه نشان داد که در هر دو محصول، Pwom و Vwom به صورت مثبت و معنیدار با سهولت استفاده مرتبط بوده است. به علاوه در هر دونمونه Pvom به صورت مثبت و معنیداری با سودمند بودن درک شده مرتبط میباشد در حالیکه Vwom با مفید بودن درک شده تنها در نمونه تلفن هوشمند در ارتباط میباشد.
کاواکامی و همکاران (2013)، در مطالعه به بررسی تبلیغات دهان به دهان شخصی، تبلیغات دهان به دهان مجازی و استفاده از نوآوری پرداختهاند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر ارتباطات دهان به دهان بر استفاده از نوآوری میباشد. در این مطالعه 247 نفر از پذیرنده یک نوع ابزار بازی جدید به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج مطالعه نشان داد که تبلیغات دهان به دهان شخصی و مجازی به طور مستقیم با استفادههای متنوع نواورانه ارتباط دارند. همچنین Pwom به صورت مثبت با هردوی شدت استفاده و تنوع استفاده از طریق تاثیرش بر ادراک مصرفکننده، اندازه درک شده از جمعیت پذیرنده محلی و در دسترس بودن محصولات مکملی ارتباط داشته است. در مقابل Vwom با هردوی شدت استفاده و تنوع استفاده به صورت منفی وابسته بوده است.
داس (2013) در مطالعهای به بررسی اثر خوشنودی و تحریک بر رضایت و ارتباط دهان به دهان در بخش بانکداری هند پرداختهاند. ایشانداده های مورد نیاز یرای تحلیل را از مصاحبه رو در رو با مشتریان بالای 18 سال از هر دو بخش بانکداری دولتی و خصوصی به دست آوردهاند و بدین منظور از روش مدلسازی معادلات ساختاری به بررسی ارتباط بین متغیرها پراختهاند. نتایج مطالعه نشان داد که:
احساس خشنودی اثر مثبت معنیداری بر رضایتمندی و اثر منفی معنیداری بر WOM دارد.
تحریک کردن اثر منفی معنیدار بر رضایتمندی و اثر مثبت بر WOM دارد.
رضایتمندی اثر مثبت معنیدار بر WOM دارد.
2-12-2- مطالعات داخلی
فکور و انصاری (1388)، در مطالعهای به بررسی عوامل بازدارنده و انگیزشی برای نوآوری در بنگاههای کوچک منتخب ایران پرداختهاند. ایشان در این مطالعه به دنبال شناخت میزان فعالیتهای نوآورانه، مطالعه موانع نوآوری و عوامل انگیزشی برای نوآوری در منتخبی از صنایع کوچک ایران میباشند. دادههای این مطالعه با انتخاب 40 شرکت گروه ماشینآلات و تجهیزات در نمایشگاه صنعت تهران در سال 1384 و بهرهمندی از مطالعات کتابخانهای برای تدوین مبانی نظری و روش مصاحبه نیمه شاخت یافته با مسئولان شرکتهای منتخب گردآوری شده است. نتایج تحقیق نشان داد که پاسخ به نیاز مشتریان و بازار و افزایش رقابت در مشخصات محصولات بازار اولویتهای اول و دوم در عوامل انگیزشی برای نوآوری در شرکتهای مورد مطالعه و عدم امکان دسترسی مالی مورد نیاز، مهمترین مانع نوآوری در آن شرکتها بوده است. در ارتباط با نقش اندازهی بنگاهها در میزان فعالیتهای نوآورانهی آنها، اختلافی معنیدار بین دو گروه از شرکتهای مورد مطالعه مشاهده نشد.
شاتمی و براری (1390)، به بررسی کانون کنترل و ارتباط دهان به دهان در میان مصرفکنندگان پرداختهاند. ایشان در این مطالعه به منظور بررسی ارتباط میان کانون کنترل با ارتباط دهان به دهان در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان نمونه اماری 243 نفری از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه اصفهان را انتخاب نمودند. نتایج مطالعه با استفاده از ضریبهای همبستگی پیرسون میان کانون کنترل و ارتباط دهان به
دهان نشان داد که کانون کنترل درونی رابطه مثبت و معنیداری با ارتباط دهان به دهان، کانون کنترل بیرونی با گرایش به شانس رابطه منفی و معنیداری با ارتباط دهان به دهان داشته است. اما کانون کنترل بیرونی با گرایش به افراد قدرتمند رابطه معنیداری با ارتباط دهان به دهان نداشته است. همچنین نتایج نشان داد که زنان نسبت به مردان بیشتر در ارتباط دهان به دهان مشارکت دارند.
رنگریز و کرمی (1390)، در مطالعهای به بررسی تاثیر رضایت و سهولت استفاده از وب سایت در افزایش سطح وفاداری مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مثبت در خدمات بانکداری الکترونیکی پرداختهاند. ایشان بدین منظور با استفاده از پرسشنامه نظرات 388 نفر از کارکنان بانکداری اینترنتی بانک ملت در استان زنجان را جمعاوری نمودند و از روش تحلیل عاملی و مدلسازی معادلات ساختاری فرضیات را مورد آزمون قرار دادند. نتایج به دست آمده نشان داد که قابلیت استفاده از وب سایت بانک ملت تاثیر مثبت و معنیداری بر رضایت مشتریان دارد. همچنین نتایج نشانگر آن بود که رضایت مشتریان از بانکداری اینترنتی، وفاداری و تبلیغات دهان به دهان انها را بطور مستقیم تحت تاثیر قرار

مطلب مشابه :  پایان نامه با کلید واژهاثربخشی تبلیغات-خرید و دانلود فایل

Leave a Comment