لینکدین چیست و چه مزیتی برای کسب و کارتان دارد؟

 

بازاریابی اینترنتی، بازاریابی شبکه های اجتماعی

لینکدین چیه و چه مزیتی واسه کار و کاسبی تون داره؟

رامین محمودی

۶۲

۹

۲۵ ۱۰۶۲۱۱۴

لینکدین چیه؟ شاید باورتون نشه، اما این سوالیه که تعداد خیلی از مشتریان در تماسای تلفنی از کارشناسان نوین می پرسن.

امروزه، با گسترش به کار گیری اینترنت و شبکه های اجتماعی، خیلی از کسب و کارا با فعالیت در شبکه های اجتماعی جور واجور مبادرت به جذب مشتری و فروش محصول می کنن و این وسط نام لینکدین، نام تازه ای واسه کار و کاسبیای نیمه حرفه ایه. از این رو بعضی مشتریان، علاقه دارن دربارۀ شبکه اجتماعی لینکدین اطلاعات بیشتری به دست بیارن.

در این مقاله می خوایم به شما توضیح بدیم که لینکدین چیه و چیجوری می تونه واسه کار و کاسبی شما به درد بخور باشه. با ما همراه باشین.

لینکدین چیه؟

لینکدین، شبکه اجتماعی مخصوص مشاغل و کار و کاسبیای حرفه ایه که در دسامبر سال ۲۰۰۲ گشایش شد و در ماه مِی ۲۰۰۳ در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت.

Linkedin در سپتامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که بیشتر از ۴۶۷ میلیون کاربر در سراسر جهان داره که از این تعداد بیشتر از ۱۰۶ میلیون نفرشون، کاربر فعال حساب می شن.

معمولاً از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین یاد می شه. کاربران می تونن پس از ثبت نام در لینکدین، پروفایل کاربری خود رو بسازن و با بقیه (کارفرمایان و کارمندان دیگه شرکتا) در رابطه باشن. این رابطه برخلاف دیگه شبکه های اجتماعی به طور کاملً کاریه و محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شه، باید با شغل یا صنعتی که در اون مشغول هستین، در رابطه باشه.

از راه همین فعالیتا، کارفرمایان می تونن نیروی کار لازم شرکت خود رو به دست بیارن. هم اینکه، لینکدین به شرکتا اجازه میده که صفحه ای اختصاصی واسه تجارت خود راه اندازی کنن. اینطوری، شرکتا می تونن فعالیتای کاری خود رو در صفحۀ اختصاصی شون با بقیه به اشتراک گذارن تا کاربران بتونن اخبار و فعالیت سازمانای مورد علاقه خود رو دنبال کنن.

هم اینکه، بخش Jobs لینکدین به شرکتا امکان میده با قرار دادن موقعیتای شغلی موجود در سازمان خود، مبادرت به جذب کارمند کنن.

در این بخش شما می تونین آگهی استخدام بذارین یا به دنبال شغل مناسب خود بگردین.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، مایکروسافت اعلام کرد سایت لینکدین رو با مبلغ ۲۶٫۲ میلیارد دلار خریداری کرده.

دلار

لینکدین واسه کار و کاسبی من مناسبه؟

واسه اینکه بدونین لینکدین به درد کار و کاسبی شما می خوره یا خیر، قبل از هر چیزی باید بازارِ هدف خود رو مشخص کنین. شما باید بدونین محصول یا خدماتی که ارائه می کنین، می تونه تو یه شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشه یا خیر!

همونطور که گفتیم، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در دنیاس. این موضوع به این معنیه که شما با کاربران عادی شبکه های اجتماعی در تماس نیستین. نگفته پیداست که کاربران Linkedin خیلی سخت گیرتر از کاربران دیگه شبکه های اجتماعی هستن، پس روش هدف دار حاکم بر دیگه شبکه های اجتماعی در لینکدین کارایی نداره.

از طرف دیگه، همین تخصصی بودن شبکه اجتماعی لینکدین، فضای بسیار مناسبی رو در اختیار بازاریابان B2B قرار داده. Linkedin به بازاریابان B2B اجازه میده تا با بقیه کسب و کارا و حتی رقبای تجاری خود در تماس باشن. نیاز به توضیح نیس که گسترش ارتباطات، در دراز مدت می تونه به نفع فعالیتای تجاری تون باشه.

چیجوری شبکه اجتماعی لینکدین خود رو گسترش بدیم؟

پیشنهاد ما در نوین به شما اینه که هرچه سریع تر فعالیت خود رو در لینکدین شروع کنین. شبکه اجتماعی لینکدین می تونه وسیله مناسبی واسه جذب مشتری باشه، به خصوص اگه شرکت تون معتبره و بازار هدفِ محصولاتتون بقیه تجارت هاست.

با فعالیت در لینکدین نه فقط به عنوان فردی خبره در صنعت خود شناخته میشین، بلکه کم کم فرصتای شغلی فوق العاده ای به شما پیشنهاد می شه.

چیجوری در لینکدین فعالیت کنم؟

چگونگی فعالیت در لینکدین، تقریباً مثل دیگه شبکه های اجتماعیه، فرقش اینه که محتوای تولید شده واسه لینکدین حتماً باید با کیفیت، مهم و آگاهی بخش باشه. تولید کردن اینجور محتوایی کار خیلی سختی نیس و فقط به زمان و تحقیق نیاز داره. با رعایت کردن نکات زیر می تونین فعالیت خود رو در شبکه اجتماعی لینکدین گسترش بدین:

پروفایل خود رو تکمیل کنین

پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماس، پس بهتره پروفایل کاربری خود رو تا جای ممکن کامل کنین تا هر فردی که پروفایل شما رو میبینه، بتونه با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شه.

پس از اینکه در لینکدین ثبت نام کردین، وارد حساب کاربری خود شید. در این قسمت Linkedin از شما می خواد اطلاعات خود رو به طور کامل وارد کنین. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، محل کار فعلی، عکس، چیزای مورد علاقه و توضیحاتی مختصری درباره خودتونه.

نمونه پروفایل لینکدین

حال هرچه اطلاعات پروفایل تون کامل تر باشه، لینکدین امتیاز بالاتری براتون در نظر میگیره. البته این امتیازات واسه بقیه نشون داده نمی شه، اما حُسنی که داره اینه که پروفایل تون در یافته های جستجوی بیشتری به کاربران نشون داده می شه. درجه بندی پروفایل Linkedin به شکل زیره:

چگونگی امتیازدهی لینکدین به پروفایل کاربری

واسه شرکت خود Company Page بسازین

توانایی Company Page واسه شرکتا و سازمانا در نظر گرفته شده و به شما امکان میده که علاوه بر پروفایل شخصی خود، صفحه ای واسه کار و کاسبی تون در لینکدین بسازین.

واسه ایجاد صفحه شرکتی لینکدین کافیه به پنل کاربری خود وارد شید و از منوی کاربری بالای صفحه روی گزینه Interest کلیک کنین، بعد گزینه Companies رو انتخاب کنین.

با انتخاب گزینه Companies، پیام زیر رو دریافت می کنین. حالا واسه ایجاد صفحه شرکتی روی گزینه Create کلیک کنین.

حال، به صفحۀ زیر منتقل میشین. در این قسمت باید نام شرکت (به انگلیسی) و ایمیل اختصاصی سایت خود رو وارد کنین.

پس از تکمیل اطلاعات و دریافت ایمیل تایید از Linkedin، با فرم زیر روبرو میشین. در این بخش باید اطلاعات کامل شرکت تون رو وارد کنین.

Company Page به شما امکان میده تا آخرین اخبار، مقالات و اینفوگرافیکای مربوط به تجارت خود رو با کاربران به اشتراک بذارین. در تصویر زیر می تونین صفحه Linkedin شرکت نوین رو ببینین.

URL پروفایل لینکدین خود رو شخصی سازی کنین

لینکدین به شما امکان میده واسه پروفایل صفحات خود، یه URL انحصاری انتخاب کنین. پیشنهاد می کنیم از نام خود در نشانی لینکدین استفاده کنین. واسه انجام این کار اول وارد تنظیمات شید و گزینه Edit Public Profile رو انتخاب کنین و از راه Customize Your Public Profile URL نشانی سایت خود رو تغییر بدین.

واسه صفحه شرکتی خود هم می تونین آدرسی انتخاب کنین که با بقیه شبکه های اجتماعی تون هماهنگ باشه. اینطوری کاربران می تونن خیلی راحت صفحه شرکت شما رو پیدا کنن. در قدمای بعدی می تونین پروفایل لینکدین خود رو به سایت یا دیگه شبکه های اجتماعی تون وصل کنین.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

در گروه های لینکدین کار کنین

یکی دیگه از امکانات لینکدین، توانایی ایجاد گروه های جور واجور واسه بحث و رد و بدل کردن اطلاعاته. عضویت و فعالیت در این گروه ها به شما کمک می کنه تا راحت تر تجارت خود رو به بقیه معرفی کنین.

پس، بهتره در چند گروه مربوط به حوزۀ فعالیت خود عضو شید و در اونجا در مورد کاری خود با بقیه گفتگو کنین.

مقالات خود رو در لینکدین منتشر کنین

نوشتن مقاله در لینکدین باعث می شه کاربران بهتر با شما و فعالیت تون آشنا شن. بهتره مقالات تون در مورد بخش فعالیت تون باشن. پس تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن مطالب غیر تخصصی دوری کنین. همونطور که در بالا گفتیم، Linkedin با بقیه شبکه های اجتماعی فرق داره.

بازاریابی چابک چیه و چه نقشی در موفقیت کار و کاسبی شما داره؟

پیشنهاد می کنیم، هر روز مطلبی رو در صفحه لینکدین شرکت خود به اشتراک بذارین. هم اینکه، هر چند وقت یه بار در Linkedin شخصی خود، یه مقاله بنویسین و کلمات کلیدی مربوط به تجارت خود رو به سایت تون لینک کنین. این کار نه فقط به افزایش ترافیک سایتتون کمک می کنه، بلکه واسه سئو سایت تون هم خوبه.

نتیجه گیری

لینکدین واسه کار و کاسبی شما خوبه؟ جواب ما به این سوال مثبته. اگه بتونین روش هدف دار دقیقی واسه لینکدین تعریف کنین، مطمئناً در دراز مدت یافته های زیادی به دست میارید.

تلاش کنین تا حد ممکن مطالبی مربوط به کار و کاسبی خود در لینکدین به اشتراک بذارین و در این مطالب، مهارت خود رو خوب به بقیه نشون بدین. لینکدین، بهترین موقعیت واسه بازاریابی B2B رو در اختیار کار و کاسبی تون قرار میده، پس بهتره از این موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنین.

واسه اینکه درک بهتری از بازاریابی در لینکدین به دست بیارین، پیشنهاد می کنم دیگه مقاله وبلاگ نوین که درباره چگونگی گسترش شبکه اجتماعی لینکدینه رو بخونین.

با امید به اینکه نکات گفته شده در این مقاله بتونه به گسترش و موفقیت تجارتتان کمک کنه. هم اینکه، اگه در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به راهنمایی دارین، می تونین با شماره تلفن ۶۳۴۰۴-۰۲۱ تماس بگیرین یا سوالات خود رو از راه بخش دیدگاه ها با ما در میان بذارین.

موفق باشین!