علل شکست کمپین بازاریابی شما چیست؟

راه اندازی یه کمپین بازاریابی میتونه آخرین تلاش شما واسه پیشرفت یا زنده نگه داشتن کار و کاسبی تون باشه اما باید مراقبت اشتباهاتی که باعث شکست کمپینای تبلیغاتی میشه باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ صاحبان کار و کاسبی های کوچیک که همیشه با مسائل جور واجور یه کمپین بازاریابی دست وپنجه نرم می کنن، با یادگیری این دو نکته که موجب شکست بیشتر فعالیتای بازاریابی اونا می شه، می تونن یافته های خود رو بهبود بخشن.

شکی نیس که بزرگ ترین مسئله ای که هر کسب وکاری با اون دست وپنجه نرم می کنه، مسئله بازاریابی اجناس و خدمات اونا به شکل یه کمپین بازاریابیه. واقعا بزرگ ترین ترس صاحبان کسب وکارها نبود توانایی اونا در بازاریابی مؤثر و موثر و بزرگ ترین نقطه درد اونا هم فروش ضعیفه. هم اینکه اشاره به این نکته هم مهمه که در بیشتر تحقیقات حدود ۶۶% افراد اقرار می کنن که پیدا کردن مشتریان جدید اصلی ترین نگرانی اوناس. البته تعجبی هم نیس که در حدود ۴۷% از همین جواب دهندگان اعلام کردن که خودشون مسئولیت اداره و اجرا فعالیتای بازاریابی خودشون رو رو دوش دارن. واسه اینجور آدمایی گرفتار شدن در جنگل انبوه فوت وفنای جور واجور بازاریابی، که حتی ممکنه خیلی از اونا کاربردی هم براشون نداشته باشن، به دلیل نبود آشنایی و تجربه عملی اصلاً دور از انتظار نیس.

اما شما وقتی که از فعالیتای خود نتیجه مورد انتظار رو نمی گیرین، چیکار می کنین؟

بجای تلف کردن زمان و سرمایه مادی روی کمپینایی که نتیجه ای سود رسون واسه شما به ارمغان نمی بیارن، شاید دیگه زمان اون رسیده باشه که طرح و برنامه ای منطقی واسه نتیجه گرفتن از فعالیتای بازاریابی خود جفت و جور کنین. می خواین چگونگی اونو بدونین؟ پس ادامه مقاله رو بخونین:

به چه دلیل بیشتر کمپینای بازاریابی شما به بدترین شکل ممکن شکست می خورن

قبل اینکه وارد جزئیات شوم، اجازه بدین اول یه باور غلط رو اصلاح کنم:

به چه دلیل بیشتر کمپینای بازاریابی شکست می خورن؟ چون گسترش و فروش اجناس و خدمات تنها وقتی موثر هستش که مردم شمارو بشناسن، دوست داشته باشن و به شما اعتماد کنن.

بیشتر غریب به اتفاق صاحبان کسب وکارها همیشه به دنبال یه منبع عجیب و جادویی می گردن که فعالیتای بازاریابی اونا رو رو دوش گیرد، اما بدونین که اگه هدفی مبنی بر موفقیت در کار بازاریابی و فروش اجناس و خدمات خود داره، بیشتر از هر چیز به این نیاز دارین که مخاطبین و مشتریان شمارو شناخته، دوست داشته باشن و به شما اعتماد کنن. همین سه مورد واسه شما کافیه.

اما مشکل یه کمپین بازاریابی در کجا می تونه باشه . . .

۱. ابهام: مشتریان بالقوه شما شاید ندونن که شما که هستین. حتی اگه هم بدونن، فقط و فقط به امیدها، رؤیاها و مشکلات خود فکر می کنن – – و نه هر اون چیزی که شما قصد فروش اون به اونا رادارید. تا وقتی که در نظر اونا نامعلوم و بی اهمیت باشین، شانس شما واسه فروش به اونا حداقله یا اصلاً شانسی ندارین.

۲. اعتبار: دومین دلیل شکست فعالیتا و کمپینای بازاریابی شما اعتبار یا نبود برخورداری از اون هستش. خیلی از افراد و فعالان این بخش با اون درگیر هستن، خصوصاً وقتی که نوبت به گله و شکایت از اجناس و سرویس های داده شده از طرف شما می شه. نتیجه؟ نتیجه وقتی که نوبت به تبلیغات می رسه، با دیده شک به اون نگاه می کنیم. این خودش یه مشکله، چراکه هیچکی بدون داشتن باور و باور به شما مبادرت به خرید از شما نمی کنن.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

خوب حالا که دلیل شکست و نبود موفقیت کمپینای بازاریابی رو می دونین، شما چه راهکارهایی واسه مقابله با این دو دشمن کمپینای بازاریابی دارین؟

راه و روش خود به بازاریابی رو موردبررسی دوباره بذارین:

در ادامه چند راه حل واسه کمپین بازاریابی شما پیشنهاد می کنم:

یه تضمین ارائه کنین – – اگه می خواین اعتبار خوبی داشته باشین و مقاومت خریدار رو کم کنین، خطر مشتری رو کم کنین. مثلا، تضمین برگشت پول یا استفاده آزمایشی از محصول تو یه دوره محدود رو بدین. این کار اطمینان شما به محصول و خدمات شمارو نشون میده.

تائید اجتماعی ارائه کنین – – مشتریائی که به نتیجه محصول شما شک دارن، با احتمال خیلی کم با توضیحات عادی ادعای شمارو می پذیرن، اما مطمئناً به نظرات بقیه گوش میدن. پس از عناصر شهودی مثل مطالعه موردی، شهادت مشتریان، اطلاعات معتبر از منابع معتبر و . . . ارائه کنین.

از جزئیات خاص و خاص استفاده کنین – – یه راه دیگه واسه افزایش اعتبار شما پرداختن به موارد خاصه. وقتی که مردم خریدن چیزی رو در نظر دارن، بیشتر تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد اون دارن. هرچقدر این اطلاعات جزئیات بیشتری رو شامل شه، اعتبار بیشتری در نظر مشتریان شما پیدا می کنه.

با یه کسب وکار همفکر و با چشم انداز مشترک شریک شید – – به خاطر جلب توجه بیشتر کار کردن با یه کسب وکار مکمل رو واسه معرفی بهتر و بیشتر خدمات خود مورد توجه بذارین. با این کار بدون صرف هزینه بیشتر تعداد مخاطبین فعالیتای بازاریابی خودتون رو افزایش می دین.

از بازاریابی محتوا استفاده کنین – – این روش یکی از ارزون ترین راه ها واسه حل هر دو مسئله مطرح شده در این مطلبه. با این کار خودتون رو به عنوان یه منبع قابل اعتماد در بازار معرفی می کنین، خودتون رو بیشتر در برابر دید بقیه قرار می دین و در عمل فعالیتی از هر طرف برنده رو انجام دادین.

یه مسابقه تصویری برگزار کنین – – مثلاً یه کارت اعتباری یا نقدی با مبلغی مشخص رو در نظر بگیرین و اونو به یه برنده خوش شانس بدین. واسه این کار اول از مخاطبین خودتون بخواین که تصویری از خودشون در بین به کار گیری محصول یا خدمات شما جفت و جور کنن و اونو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارن. با این کار مشتریان شما عضوی از تیم بازاریابی شما شده و به گسترش ویروسی اون کمک می کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *