علت لرزش عضلات بدن هنگام بدنسازی چیست؟

muscles-twitch

زیر دستگاه پرس هستین و می خواید یه وزن سبک رو امتحان کنین اما یهو عضلات بازوی شما شروع به لرزش میکنه!

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ اون لرزشها و تیکا، آزاردهنده هستن. در این مقاله می بگیم که چی باعث اونا می شه و چه وقتی شما باید واقعا نگران باشین.

وزنه زدن می تونه عضلات شما رو خسته و فرسوده کنه، اما می تونه باعث حرکت کوچیکی از طرف اونا هم بشه. واقعا عضلات شما می تونن در وقتی که وزنه می زنید، بطور غیر ارادی شروع به لرزیدن کنن. چه خبره؟

کریستوفر مینسون، استاد فیزیولوژی در دانشگاه اورگان میگه: اون اسپاسمای کوچیک و غیر قابل کنترل، فاسیکولاسیون عضلانی، یا «ماهیچه لرزه» هستن.

ترسناک بنظر می رسه، اما در بیشتر موارد لازم نیس نگران باشین. این اسپاسما بیشتر از راه نبود تعادل الکترولیتا در فیبرهای عضلانی شما در وقتی که خسته می شن، ایجاد میشه.

مینسون توضیح میده کاری که شما باید انجام بدین، اینه که مطمئن شید قبل و در طول یه تمرین، هیدراته می مونید. این کار به حفظ تعادل الکترولیتا در سلولای عضله شما کمک می کنه. آب سرد واسه بیشتر تمرینات بهتره، اما اگه بیشتر از نیم ساعت تمرین می کنین، یه نوشیدنی ورزشی بخورین. این نوشیدنیا شامل پتاسیم، سدیم و الکترولیتای دیگه هستن تا اون چیزی که بدنتون از راه تعریق از دست میده رو جانشین کنن.

اگه این لرزش واسه چند روز ادامه داشت یا خوابتون رو دچار مشکل کرد، باید به دکتر مراجعه کنین. مایکل رایان، استادیار علوم ورزش در دانشگاه ایالتی فیر مونت میگه: در موارد نارد، درد شدید یا لرزش پایدار می تونه نشونه ای از یه پارگی یا کشیدگی عضله باشه. هم اینکه، اسپاسمایی که مدت زیادی طول می کشن یا بطور منظم اتفاق می افتن، ممکنه نشونه ای از مشکل تیروئید یا کلیه، فیبرومیالژی یا بقیه مشکلات عصبی عضلانی باشن.

بهترین تمرینای با وزنه واسه تازه کارا

رژیم گیاه خواری و بدنسازی

بدنسازی مجله تناسب اندام چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *