علت درد پهلو هنگام دویدن و روش جلوگیری از آن

دلیل درد پهلو هنگام دویدن

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

اگه به علاقه دارین و اونو در برنامه خود قرار داده اید پس باید دلیل و روش جلوگیری از درد پهلو هنگام دویدن رو بدونین تا قبل از وقوع جلوی اون رو بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ تا بحال براتون اتفاق افتاده که وسط یه دوی عالی باشین، یهو یه درد پهلوی وحشتناک به سراغتون بیاد؟ این اتفاق، در واقع یه گرفتگی یا اسپاسمه که بوسیله فشار به وجود اومده بوسیله بالا و پایین رفتن دیافراگم شما موقع دویدن و برخورد اون به کبدتون بوجود میاد! این درد، یه ناراحتی شایع واسه دوندگانه، و به احتمال زیاد در بقیه تمرینتان ادامه می یابد. با این ۴ قدم، شما می تونید زرنگ تر از اون درد پهلوی آزار دهنده باشین!

  1. قبل از دویدن، حرکت کششی انجام بدین

دیافراگم شما، عضله ایه که باید درست به اندازه ی همسترینگ شما کشیده شه! واسه جلوگیری از درد پهلو، این کشش ساده رو هر روز انجام بدین: دست راستتون رو بالا ببرین و بعد نیم تنه تون رو به سمت چپ خم کنین و ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمونین. این کار رو واسه طرف دیگه هم تکرار کنین.

  1. لب هاتون رو غنچه کنین

واسه جلوگیری از درد پهلو قبل از اتفاق افتادن، بر الگوی تنفستون تمرکز کنین. مطمئن شید که موقع دویدن، آهسته دویدن یا پیاده روی، از راه دهنتون دم و بازدم انجام می بدید، و هیچوقت نفستون رو نگه نمی دارین.

یه روش محبوب واسه جلوگیری از درد پهلو و کاهش اون در طول گرفتگی، جمع کردن لب هاتون موقع نفس کشیدنه، چون این کار به شما کمک می کنه بر تنفس عمیق، تمرکز کنین.

  1. آب کافی بخورین

قبل و در طول تمرین تون، هیدراته بمونین. شما به ازای هر ۱۵ دقیقه ورزش به ۰.۱ تا ۰.۲ لیتر آب نیاز دارین. کم آب شدن بدن باعث کمبود اکسیژن در عضلات شما شده و باعث می شه حتی یه تمرین آسون، رقابت برانگیز بنظر برسه.

  1. وعده های غذایی قبل از تمرین رو کوچیک در نظر بگیرین

دست کم سه ساعت قبل از ورزش، از خوردن وعده های غذایی سنگین دوری کنین. اگه واسه افزایش انرژی تمرینتان به یه خوردنی کوچیک نیاز دارین، یه ساعت قبل از تمرین، یه میان وعده سبک بخورین.

وجود غذای زیادتر از اندازه در شکم شما باعث فشار در دیافراگم، و در نتیجه مسبب بروز درد پهلو در وقتی می شه که شروع به ورزش کردن می کنین.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

تمرینات ورزشی دویدن مجله تناسب اندام