علائم اصلی سندرم متابولیک چیست؟

پیشنهاد میکنیم اول مقاله «سندرم متابولیک یعنی چه؟» رو بخونین و بعد با علائم اصلی این سندرم آشنا شید:

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ امروز خیلی از مردم بدون اینکه بدونن دچار سندروم متابولیک هستن. دلیلی اینکه خیلی از ما از وجود این سندروم بی خبر هستیم اون هستش که نشونه هاش بسیار شایعه طوری که ندیده گرفته می شن. اگه هر کدوم از نشونه هایی که در ادامه می گیم رو در خود مشاهده کردین با دکتر خود مشورت کنین.

اندازه شلوارهایتان زیاد شده

به تگ جین هاتون نگاه کنین – اگه شماره اون بیشتر از ۴۰ اینچ باشه پس به دردسر افتادین. چاقی مرکزی، جایی که وزن در ناحیه میانی بدن تجمع می کنه، یکی از مهمترین نشونه های اینه که ممکنه در خطر سندروم متابولیک باشین. دور کمر بیشتر از ۴۰ اینچ ( ۱۰۱ سانت ) واسه مردان و ۳۵ اینچ ( ۸۹ سانت ) واسه خانوما از روشن ترین نشونه ها هستش. سندروم متابولیک یه سری از عوامل خطر ( چاقی شکمی، قند خون بالا، فشار خون بالا، سطح بالای تری گلیسیرید خون و سطح پایین کلسترول HDL. ) است که باعث افزایش خطر بیماریای قلبی، دیابت و دیگر مشکلات جدی سلامت می شه. اگه سه مورد یا بیشتر از این نشونه ها رو داشته باشین شک نداشته باشین دچار سندروم متابولیک هستین.

تموم مدت تشنه اید و یه سره باید به دستشویی برید

اگه نمی تونین تشنگی تون رو فرو بشونین و دائم به دستشویی می رید ممکنه نشونه این باشه که قند خون بالایی دارین، یکی از نشونه های سندروم متابولیک. خیلی از مردم نمی دونن سطح قند خونشون چنده تا وقتی که واقعا از حالت نورمال خارج می شه. جدای دیابت، استرس مریضی، زیاد خوردن و یا به اندازه کافی ورزش نکردن می تونه باعث مقاومت به انسولین شه.

سردرد دارین، احساس سرگیجه دارین یا دیدتون تاره

به فشار خون، قاتل خاموش می گن چون معمولا تا وقتی شدیدا بالا نره چیزی نمیفهمید. از نشونه های نگران کننده فشار خون بالا سردرد، سرگیجه، تاری دید، درد قفسه سینه و مشکل در تنفسه. اگه هر کدوم از این نشونه ها رو حس کردین باید هرچه سریع تر به دنبال درمان باشین.

برنامه غذایی سالمی رو دنبال نمی کنین

یه برنامه غذایی سالم پر از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیلا، ماهی و گوشت سفید بدون چربی و یکی از بهترین راه ها واسه اثبات وزن سالمه. دنبال کردن یه برنامه غذایی سالم، اولین قدم مهمیه که منتهی به رفع عوامل خطر سندروم متابولیک شده و تعهد به اون در شرایط جور واجور می تونه بسیار اثر داشته باشه. هم اینکه باید مواظب سدیم دریافتی خود در طول روز هم باشین و کمتر از ۲.۳۰۰ میلی گرم اون رو دریافت کنین.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

به باشگاه نمی رین

واسه پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون و کلسترول بالا هیچ روش هدف دار بهتری از کاهش وزن و فعالیت فیزیکی نیس. پیشنهاد می شه هفته ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی داشته باشین. حتی روزانه ۱۵ دقیقه پیاده روی هم می تونه تاثیر محسوسی روی سلامتتون داشته باشه.

لاغرید اما چربی دارین

اگه از کسائی هستین که به نظر لاغر میاید اما زیر لباستون چربی شکمی مخفی کردین، ممکنه در خطر سندروم متابولیک قرار داشته باشین. دلیل این خطر، وجود چربیای احشایی مرکزیه که دور و بر ارگانای بدن رو گرفتن. چربی دور و بر رانا هم نشونه جالبی نیس. بدون توجه به چیزی که ترازو میگه یه برنامه غذایی سالم رو دنبال کنین و مقدار زیادی ورزش کنین.

سطح کلسترول خوبتون به شکل خطرناکی پایینه

اگه در آزمایش خونتون مشخص شه کلسترول HDL شما پایینه باید نگران شید. سطح HDL کمتر از ۵۰ میلی گرم واسه خانوما و کمتر از ۴۰ میلی گرم واسه آقایون یکی از شاخصای خطر سندروم متابولیک است.

درد بدن نشونه چیه؟

۱۰ نشونه خاموش لوسمی (سرطان خون) که نباید ندیده گرفته شن

بازنشر دکتر کرمانی علائم مریضی