عصرانه‌ مقوی برای ورزشکاران

dry-dates

مواد لازم واسه ۲ نفر

خرما: ۲۰۰ گرم

کره: ۵۰ گرم

دارچین: یه قاشق سوپخوری

پودر زنجبیل: یه دوم قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۲ قاشق سوپخوری

روش درست کردن: هسته خرماها رو جدا کرده و همراه با روغن مایع در چرخ گوشت بریزین. بعد از اون که خرماها چرخ شد کره و دارچین رو به اون اضافه کنین و روی حرارت بذارین. آرد رو الک کرده و روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به اون اضافه کنین تا رنگ اون طلایی شه.

خرما رو روی ورقه فویل قرار داده و مخلوط آرد و روغن رو روی اون بریزین و صاف کنین. مواد رو رل کنین و فویل رو دور اون بپیچید و به مدت ۴ ـ ۳ ساعت داخل یخچال بذارین. بعد اونو برش داده و صرف کنین.

انرژی این غذا ۱۸۵۰ کیلوکالریه.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

خرما دارای مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، روی، منگنز و ویتامین A، B، E و مقدار زیادی فیبره که واسه پیشگیری از سرطانایی مانند سرطان کولون و معده به درد بخور و موثره.

از اونجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شه، خرما در خنثی کردن اسید معده موثره.

خرما واسه اشخاصی که دچار فشار خون بالا هستن و باید رژیم کم سدیم داشته باشن خوبه. خرما واسه جلوگیری از رشد میکروب ـ که عامل پوسیدگی دندانه ـ خوبه.

خرما باعث کاهش چربی خون و بهبود کارکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی می شه.

 

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بازنشر رژیم غذایی