عصرانه‌ای برای لاغر شدن

مصرف میان وعده های شامل پروتئین و سویا به عنوان عصرانه، احساس گرسنگی رو به تاخیر انداخته و به مقابله با چاقی کمک می کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، بررسی های جدید نشون می دهد که خوردنی های شامل پروتئین و غنی از سویا در کاهش احساس گرسنگی نقش دارن. هم اینکه در حالی که یافته های این بررسی در افراد بزرگسال تایید شده کارشناسان سلامت فکر می کنند که می توان این رژیم غذایی رو واسه کودکان هم در نظر گرفت.

دکتر «هیتر لیدی» از دانشگاه «میزوریِ» آمریکا دراین باره گفت: تحقیق ما نشون داد که مصرف موادغذایی غنی از پروتئین یا سویا به عنوان عصرانه به افراد کمک می کنه تا کیفیت رژیم غذایی شون رو تقویت کرده و اشتهای خود رو کنترل کنن. هم اینکه مصرف این نوع مواد غذایی باعث می شه تمایل فرد به خوردن غذاهای ناسالم کم بشه.

در این بررسی گروهی از افراد ۱۳ تا ۱۹ ساله که وزن طبیعی داشته یا هم اینکه وزن گرفتار بودن، مورد مطالعه قرار گرفتن. کارشناسان به آزمایش این موضوع پرداختن که خوردن میان وعده عصرگاهی چه تاثیری بر اشتهای فرد می گذارد. یافته های بررسی ها رو ساخت وقتی که فرد خوراکی هایی با محتوای پروتئینی بیشتر مصرف می کنه، تمایل کمتری به مصرف چربی های غذایی داره. پس اضافه کردن پروتئین به میان وعده عصرانه می تونه راه حل خوبی واسه آدمایی باشه که تلاش می کنن در طول روز پروتئین بیشتری مصرف کنن.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

به گزارش دیلی میل، علاوه بر این در این بررسی مشخص شد خوراکی هایی با اندازه پروتئین بالا بر بهتر شدن کارکرد شناختی و اخلاق افراد تاثیر دارن.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

ایسنا سویا کاهش وزن