صفر تا صد استفاده از سرویس Google Analytics در وردپرس

قدرتمندترین آنالیزور دنیا رو بشناسین:  Google Analytics که بی شک اگه بهترین در موتور جستجو گوگل نباشه پرطرفدارترین در دنیاس و به عنوان ابزارسئو ارزش وقت گذاشتن داره. خودتون بهتر می دونین که گوگل چندین وسیله مشابه با Google Analytics داره که همه بر اساس اعداد و ارقام نتایجی رو اعلام می کنن. مثلا  زبون Keyword Planner اعدادیه که واسه هر کلمه کلیدی اعلام می کنه و براساس همون هم اون ها رو طبقه بندی می کنه. اما همونجوریکه می دانیم اعداد فقط و فقط عدد هستن!

احتیاجی نیس زیادی خود رو نگران کنین؛ به اندازه ای که وردپرس ساده و کاربرپسنده به کار گیری سرویس Google Analytics در وردپرس هم لذت بخش و قابل فهم می شه. آموزش امروز تجربیات ما در به کار گیری این سرویس کلیدیه که به شکل صفر تا صد به کار گیری در وردپرس پیش روی شما قرار داره.

چگونگی به کار گیری سرویس Google Analytics در وردپرس

رفتارشناسی بازدیدکنندگان سایت

به جز سوال و جواب مستقیم از مخاطبان منو Audience در داشبورد Analytics یه گزارش کامل از رفتار مخاطبانه.

overview

اما اطلاعاتی که در این بخش می ببینن عبارتند از:

۱.      موقعیت مخاطبان

۲.      تکنولوژی دسترسی به سایت( موبایل، تبلت و…)

۳.      موافق بودن سایت با دستگاه موبایل

هر چند که کلی قالب های وردپرس موافق با دستگاه موبایل هستن و از این جهت نگرانی خاصی وجود نداره اما واسه بررسی این موضوع راه Audience->Mobile->Overview شما رو به ترافیک کاربرانی می رساند که از راه موبایل یا تبلت سایت رو مرور کرده ان.

mobile

راه دسترسی به سایت

کاربران چه طور به سایت من دسترسی یافته ان؟ از خود گوگل و به شکل ترافیک ارگانیک یا وارد کردن نشانی سایت؟ بک لینک ها اون ها رو هدایت کرده یا تبلیغات کلیکی؟

traffic

منو All Traffic و زیرمنو All Referrals دو بخش کلیدی هستن که به این سوالات جواب میدن:

All Traffic: این بخش به شما می گوید که کاربر چه طور سایت رو پیدا کرده. این بخش می تونه شامل اطلاعاتی درباره تایپ دامین سایت در مروگر باشه یا این که نشون بده کاربر چه موقع روی لینک سایت شما در سایتی دیگه کلیک کرده.

All Referrals: گزارش اختصاصی تری از کاربرانیه که روی لینک سایت شما از درگاه سایت دیگه کلیک کرده ان. این گزارش از اهمیت بالاتری برخورداره چون چگونگی ورود کاربران( مستقیم و غیرمستقیم) و تاثیرگذاری بک لینک ها رو رو می کنه.

کاربران چه پست هایی رو دوست دارن؟

راه Behavior->Site Content->All Pages رو طی کنین تا این بار به خود کاربران و سلایق اون ها برسین.

site content

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید