شیوه‌های بازاریابی دیجیتال که کسب‌و کار شما به آن نیاز دارد

واسه رشد و پیشرفت کار و کاسبی تون در بازار دیجیتال، باید یه روش هدف دار بازاریابی دیجیتال (براساس فناوری) داشته باشین.

دیجیتال

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به سمت دیجیتالی شدن پیش میره و هر روز چیزای جدید در دنیای دیجیتال متولد می شن و بعضی از اونا تا مدتا باقی می مانند و یه سریای دیگه از بین می رن و یه نسخه جدیدتر جای اونو میگیره.

مثلا، بازی Pokémon Go که در سال ۲۰۱۶ جهان رو فراگرفت. یه بازی براساس واقعیت که تابستون سال گذشته، دنیای بازی رو در جهان از این رو به اون رو کرد. اما به کار گیری اون کم کم به دلیل بعضی مشکلای فنی و امنیتی که داشت، کم شد و بازاریابان رو با پریشونی و گیجی مواجه کرد.

از طرف دیگه، اپلیکیشن موبایل Snapchat از زمان منتشر کردن اون در سال ۲۰۱۲ تا الان در بخش رسانه های اجتماعی بسیار پیشرفت و رواج پیدا کرده. این ستارگان رسانه های اجتماعی، تاریخ انقضای مطالب رو کم کردن و موجب سخت شدن کار بازاریابان شدن، تا اونجا که ۳ میلیارد دلار از طرف فیس بوک واسه خریداری اون پیشنهاد شد اما این پیشنهاد رد شد.

موبایل

چیزی که از این ستاره های دیجیتال نوظهور میشه برداشت کرد اینه که فناوریای جدید به سرعت و متناسب با خواسته ها و نیازای مصرف کنندگان در حال پیشرفت هستن و شما واسه رشد و پیشرفت کار و کاسبی تون در بازار دیجیتال، باید یه روش هدف دار بازاریابی دیجیتال (براساس فناوری) داشته باشین. اینجا، ما پنج مورد از بزرگترین روشای بازاریابی دیجیتال واسه سال ۲۰۱۷ رو واسه شما ذکر می کنیم:

روشای بازاریابی دیجیتال

۱٫محتوای چشمی

در دنیای امروز که پر از اطلاعات مختلفه، کاربران به طور در حال افزایشی با محتواهای چشمی مواجه می شن. کاربران به اطلاعات روشن نیاز دارن که محتواهای چشمی مانند تصاویر، دارای این ویژگی هستن. مغز اطلاعات تصویری رو ۶۰ هزار بار سریعتر از متن پردازش می کنه و ۹۰ درصد از اطلاعاتی که به مغز منتقل می شه، بصریه. پس محتوای چشمی و تصاویر، سرعت درک رو زیاد می کنن. حتی بعضی تصاویر، احساسات و احساسات رو هم برانگیخته می کنن.  تصاویر واسه ایجاد هویت نام تجاری کار و کاسبی در بازار دیجیتال، بسیار مهم هستن. لوگو، اینفوگرافیک، عکس، انیمیشن و سایت، همه در افزایش هویت نام تجاری کار و کاسبی، نقش دارن.

مثلا اینفوگرافیکای جغرافیایی به کاربران اجازه میده تا در عرض چند ثانیه و به سرعت تغییر آب و هوا رو ببینن.

  1. محتوای تعاملی

میل به رابطه و تعامل در آدم، بر نوع محتوای چشمی تاثیر داره. همین میل به تعامل، بازاریابان رو مجبور کرده تا به دنبال جفت و جور محتوای تعاملی باشن. محتوای تعاملی لازمه مشارکت فعال کاربره. در واقع، این اشکال جدید محتوا (یعنی آزمونها و نظرسنجیا، مسابقات، رای گیری، بازی و ریاضی، ارزیابیا و انیمیشنای متحرک) یه تجربه خاص واسه کاربر هستن. اما مهمتر از همه، اونا از کاربر دعوت می کنن تا بخشی از نام تجاری کار و کاسبی باشن. اونا باعث افزایش رابطه و تعامل بین کاربر و کار و کاسبی می شن و بازدید کنندگان رو به یه مشتری وفاداری به نام تجاری تبدیل می کنن. این شاید یکی از راه های هدف دار بازاریابی در سال ۲۰۱۷ میشه.

مثلا مسابقه BuzzFeed فقط یکی از ترفندهاییه که از طرف سایت استفاده میشن تا ترافیک سایت و تعاملات کاربر رو زیاد کنه.

  1. ویدئوی زنده (لایو)

از سال ۲۰۱۵، ۵۰ درصد از موارد به کار گیری گوشی موبایل، به ضبط فیلمای آنلاین اختصاص داره و تولید محتوای ویدئویی هنوزم در حال زیاد شدنه. شکل دیگری از محتوای چشمی، یعنی ویدیو، توانایی خوبی واسه ایجاد رابطه با مصرف کنندگان رو داره و در عرض چند ثانیه، حجم بزرگی از اطلاعات، احساسات، افکار و پاسخا رو به کاربران ارائه میده.
اما، به خاطر افزایش احساسات و هیجان کاربران، برنده ها در تلاشند که رابطه آنلاین با اونا برقرار کنن. این به این معنیه که کسب و کارا می تونن، محتوای خود رو زودتر تبلیغ کنن و بعد در زمان واقعی با مصرف کنندگان خود رابطه برقرار کنن. ویژگی آنلاین بودن (ویدئوی زنده) یه ویژگی انسانی به برنده ها میده که به ایجاد و افزایش احساس اعتماد و صداقت در میان مصرف کنندگان کمک می کنه.

مثلا، مجله زنان Grazia UK تابستون گذشته، در حال کار روی راه اندازی یه پروژه مشترک بزرگ دراز مدت با عنوان “مسئله جامعه” بود. در طول این پروژه، مجله چندین ویدئوی زنده از پشت صحنه انجام این پروژه رو  منتشر کرد که شامل یه گفتگوی زنده در میان همکاران بود. به خاطر همین، مخاطبان احساس می کردن که واقعا بخشی از اون پروژه هستن. کاربران واسه مشارکت در بحث با به کار گیری یه هشتگ خاص در فیس بوک دعوت شدن. این ویدئوی زنده بسیار موفقیت آمیز بود و تونست مسائل اجتماعی زنان رو نشون بده.

  1. محتوای قابل منقضی شدن/ محو شونده

من به نفوذ پلت فرم اجتماعی Snapchat در اول اشاره کردم، اما اجازه بدین کمی عمیق تر به اثر محتوای محو شونده بر بازاریابان و مصرف کنندگان بپردازیم. محتوای محو شونده، بسیار مثل ویدئوی زنده س و محو شدن محتوا، موجب افزایش هیجان در مخاطبان می شه. در واقع به کاربران یه مدت زمان محدود واسه مشاهده محتویات داده می شه تا هر چی سریعتر قبل از پنهون شدن، اونا رو مشاهده و یا گوش بدن. این کار یه حس زیادی در میان مخاطبان بوجود میاره و در دنیایی که همه چیز به هم ربط داره، اطلاع نداشتن از اتفاقاتی که در حال اتفاق افتادن هستن، نگران کننده س. محتوای محو شونده، کاربر رو تحریک می کنه که چشمون خود رو از روی صفحه نمایش ورنداره و منتظر محتوای محوشونده بعدی باشه تا اونو از دست نده.

  1. اپلیکیشنای فروشگاهی

برنده ها نقش مهمی در روشای بازاریابی دیجیتال دارن. برنده های خرده فروشی در حال پیدا کردن راهی واسه رابطه برقرار کردن با مشتریان خود هستن که ترکیبی از عناصر بازاریابی فیزیکی گذشته و عناصر دیجیتال مدرن حال حاضره.

فناوری Beacon در خط مقدم این روش هدف دار بازاریابی جدید قرار داره. پیش بینی شده که امسال حدود بیشتر از یه میلیون خرده فروش در آمریکا از این فناوری استفاده می کنن. از پایه، بیکنا، نقاط فیزیکی هستن که می تونن سیگنالا رو به دستگاه های گوشی موبایل ارسال کنن. این سیگنالا حالا به خریداران اجازه میدن تا اجناس فروشگاه رو بررسی کنن. به همین ترتیب، خرده فروشان با به کار گیری بیکنا قادر به ارسال اطلاعیه و آگهیای خود به خریداران هستن و به اونا اجازه میده تا شکلای جور واجور موجود در فروشگاه رو ببینن. یکی از بزرگترین اهداف خرده فروشان اینه که الان با به کار گیری این تکنولوژی، کمپین بازاریابی دیجیتال خود رو راه اندازی کنن.

روش بازاریابی فروشگاهی یکی از راه هاییه که الان دنیای دیجیتال رو با دنیای فیزیکی ترکیب کرده و در تلاش واسه افزایش تعامل با کاربرانه. الان در دنیای دیجیتال، تعامل با کاربر باید هدف اصلی و در قلب روش هدف دار بازاریابی کار و کاسبی شما باشه.

در آخر، به کار گیری تکنولوژی به شما این امکان رو میده که بتونین با مصرف کنندگان خود، رابطه برقرار کنین و و این پنج روش بازاریابی دیجیتال یه جهش بزرگ هستن.

برگرفته از entrepreneur