شما هم می‌توانید در Featured Snippet گوگل سهیم باشید

دنیا پر شده ازوب سایت هایی که سنگ رتبه اول گوگل بودن رو به سینه می زنند و از هیچ تلاشی در واسه این هدف خود فروگذار نمی کنن؛ غافل از این که قبل از رتبه اول گوگل رتبه صفری هم هست که کاربران خیلی زودتر از سایت های رتبه اول اون رو می بینن! نه همیشه اما بیشتر وقتا با باکس پاسخی در جستجو گوگل رو به رو می شیم که بسته به نوع سوال ما جواب های زیاد و کلیدی رو در اختیارمون قرار می دهد. این بخش همون Featured Snippet یا Answer Boxe گوگله که به عنوان جایگاه صفر گوگل شناخته می شه.

Featured Snippet google
Featured Snippet google

در طول سئو و فرآینده بهینه سازی سایت های جور واجور تماشاگر تغییرات زیادی در رتبه بندی و وقتی که لینک سایت در در Featured Snippet نشون داده می شد بودیم. طوری که وقتی یه سایت شانس حضور در باکس جواب گوگل رو پیدا می کنه اندازه کلیک اون تا سه برابر افزایش می یابد.
نه فقط سایت های بزرگ و برتر بلکه شمام می تونید فقط با سه فوت وفن ساده در Featured Snippet گوگل سهیم باشین.

ترفندی هایی واسه سهیم شدن در Featured Snippet

گوگل اعلام کرده که محتوا Featured Snippet به صورت به طور کامل تصادفی و براساس آزمایش هایی که این موتور جستجو برابر با الگوریتم خود انجام می دهد انتخاب می شه. نمی توان پیش بینی کرد تو یه جستجو شک نداشته باشین باکس جواب گوگل ظاهر می شه یا نه؛ اما نمونه های خیلی از این باکس جواب رو با جستجو انگلیسی می تونید ببینین.
Featured Snippet واسه زبون خاصی نیس؛ اما هنوز نمونه فارسی کاملی از باکس جواب گوگل رو موفق نشده ایم پیدا کنیم. به هر حال براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده روی محتوا سایت هایی که بیشتر لینک اون ها در Featured Snippet مشاهده می شه دریافتیم که سه روش هدف دار زیر واسه این که هر سایتی بتونه در Featured Snippet گوگل سهیم باشه جوابگو هستن:
۱ – توجه به ساختار محتوا بین تولید نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید
۲ – توضیح کم کم محتوا بین تولید و نه ارائه کامل و مستقیم اون
۳ – به کار گیری کنسول گوگل واسه کراول دوباره سایت
هر کدوم از این ترفند ها چه طور به ما کمک می کنن؟
در بخش اول به محتوا باکس جواب گوگل باید توجه دقیقی داشته باشه. براساس اطلاعات و روش نمایش گوگل باید محتوا شما رو با ساختار Featured Snippet تطبیق دهد تا در آخر به الگو استاندارد گوگل برسه. روش نوشتن و طبقه بندی محتوا اولین چیزیه که گوگل به اون توجه می کنه.
در روش هدف دار دوم طوری محتوا رو نوشتن می کنه که اصل مطلب رو مستقیما به کاربر نرسونه؛ بلکه بخش مهمی از اون درون خود سایت بمونه و به این شکل کاربر واسه بازدید از صفحه اصلی مطلب هم تمایل داشته باشه.
تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیست خیلی جزئی تر می آموزید چه طور با ترفند های معرفی شده در Featured Snippet گوگل سهیم باشین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست