رشته مدیریت-دانلود پایان نامه با موضوع تجارت الکترونیک

متمایزکننده بسته بندی در محصولات صنایع دستی تشخص بخشی به این محصولات فرهنگی است. آگاه سازی خریدارن داخلی و خارجی از تاریخچه، نحوه ساخت، مواد اولیه و مواردی از این قبیل به دلیل ماهیت و اصالت این تولیدات نیاز به داشتن بسته بندی در این محصولات را نمایانتر می‌سازد (رحمانی، 1392، ص 2).
به طورکلی اهداف ایجاد و گسترش بسته بندی در محصولات صنایع دستی به شرح زیر است:
1- حفظ جایگاه، ارج گذاری و تشخص بخشی به محصولات صنایع دستی
2- ایجاد هویت سازمانی و شناسنامه دارکردن محصولات صنایع دستی
3- افزایش اقبال، فروش و صادرات محصولات صنایع دستی از طریق ایجاد بسته بندی به عنوان یک جاذبه و مزیت
4- ایجاد و بهبود بسته بندی محصولات صنایع دستی با هدف حفظ توان رقابت در بازارهای

بین المللی
5- سهولت در حمل و نقل و جلوگیری از صدمه دیدن محصولات آسیب پذیر و شکستنی صنایع دستی
6- ایجاد فرهنگ بسته بندی تولیدات صنایع دستی از سوی تولیدکنندگان، صادر کنندگان و فروشندگان
7- ترغیب و ترویج خرید محصولات صنایع دستی دارای بسته بندی در خریداران داخلی و خارجی

2-2-2-1-6-4. وظایف بسته بندی در محصولات صنایع دستی
1- حفاظت از محصول:
مهمترین و کاربردی ترین وظیفه بسته بندی به ویژه در مورد محصولات شکستنی، آسیب پذیر و ظریف صنایع دستی مانند سفال، سرامیک، شیشه، زیور آلات سنتی، ملیله، سنگ های قیمتی و
نیمه قیمتی، نازک کاری چوب و مانند اینها حفاظت و نگهداری از محصولات در حین حمل و نقل و جابجایی می‌باشد.
2- هویت سازی:
شناساندن هویت این نمونه‌های مجسم مواریث فرهنگی و یادمان‌های تمدن کهن ایران زمین وظیفه انسان برخوردار از هنر ـ تکنولوژی بسته بندی است تا بتواند با استفاده از زبان‌هایی همچون فارسی و انگلیسی و هنر گرافیک محتوی ارزشمند درون بسته‌ها را به علاقندان داخلی و خارجی بشناساند تا از این طریق دین خود را به حاصل دستان زحمتکش دیروزی و امروزی ادا کرده باشد. به طور مثال معرفی تاریخچه شکل گیری مینای اصفهان، زحمات کشیده شده در حین تولید، جنس بکاررفته و مواد از این دست همان بینشی را به خریدار می‌دهد که سرانجام منجر به خرید و اقبال می‌گردد که این مهم تنها با داشتن بسته بندی با هویت منطقه امکان پذیر خواهد بود.
3- جاذبه خرید:
چه بسیار محصولاتی که به واسطه جذبه ایجاد شده از طریق ظاهری به نام بسته بندی خریداری شده‌اند و هدف خرید و نگهداری بسته در کنار محصول بوده است. بسته بندی شکیل و خوش رنگی که با نقوش سنتی هر منطقه ترکیب گردد می‌تواند در ترغیب و تداوم خرید محصولات صنایع دستی موثر واقع افتد. روح انسانی کشش به زیبایی دارد و همین عامل سبب خرید محصولات هنری می‌شود. چه زیباست در کنار این زیبایی هنری زیبایی هنر – صنعت بسته بندی و گرافیک نمود پیدا کند. جای این عامل در صنایع دستی پر بهایی مانند گلیم، ملیله، مینا و قلم زنی و اقلامی‌از این دست خالی است چرا که به سلیقه زیبایی شناسی خریداری که بینش، شعور و دانش انتخاب و خرید آنها را دارد باید متناسب با خودش پاسخ داد نه با روزنامه پیچ کردن.
4- تشخص بخشی:
بسیاری ازمحصولات گروه‌های 14 گانه صنایع دستی ما از قدمتی برخوردارند به طول تاریخ، شخصیت تاریخی و تنوع آنها چون نگینی است بر تارک صناعات دست ساز بشردر دنیا. عصر حاضر که از تکنولوژی سود می‌برد این نوع عرضه کنونی این محصولات فرهنگی را برنمی‌تابد. تشخص بخشی به عنوان یک وظیفه و عامل انگیزشی و ارزشی، مختص صنایع دستی کنونی کشور است.شاید این عامل به طور مثال در مواد غذایی کمتر مطرح گردد اما در صنایع دستی با هدف برون رفت از وضعیت کنونی و سامان بخشی به وضع موجود انگیزه‌ایی است که با تعصب ملی و فرهنگی آمیحته شده است.

2-2-2-1-7.خدمات کالا
در بازاریابی جدید باتوجه به اهمیت خدمات، خدمات فقط به خدمات پس از فروش اطلاق نمی‌شود بلکه خدماتی فراگیر مورد توجه است که شامل سه مرحله می‌باشد:
پیش از فروش
حین فروش
خدمات پس از فروش
که شامل نصب وراه اندازی دستگاه‌ها، آموزش، نگهداری و تعمیرات محصولات است. مجموع این خدمات، یکی از اصول بازارداری و حفظ مشتریان محسوب گردیده، باعث وفاداری آنان به محصول و شرکت می‌گردد (ونوسو همکاران،۱۳۸۰،ص 219).

2-2-2-1-8. ضمانت کالا
ضمانت نامه عبارت است از تعهد کتبی که شرکت به مشتری می دهد. (روستا و همکاران، 1390،ص 244). ضمانت کالا معمولا به تعهداتی گفته می‌شود که فروشنده کالا در مقابل خریدار، ملزم به انجام آن است. این ضمانت می‌تواند به خریدار اطمینان دهد که کالای انتخاب شده می‌تواند نیازهایش را تامین کند.

2-2-2-2. قیمت
قیمت تنها عنصر در آمیخته بازاریابی است که درآمد ایجاد می‌کند؛ بنابراین جهت سیاست‌ های قیمتگذاری از اهمیت زیادی برخوردار است. سایر عناصر هزینه زا هستند. قضاوت تصمیم گیری در مورد مناسب یا نامناسب بودن قیمت هر محصول به عهده مصرف کننده است. هنگام تعیین قیمت باید ادارکارت مشتریان و چگونگی تاثیر این ادراکات را بر تصمیمات خرید در نظر بگیرند (روستا و همکاران، 1390، ص 282).

2-2-2-3. توزیع
توزیع به معنای رساندن محصول تولیدشده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب و مورد نظر بوده و مدت زمانی که مصرف کننده باید صرف جستجوی یک محصول خاص کند را کاهش می‌دهد.

2-2-2-4. ترفیعات
مهمترینروش های بکار گرفته شده برای ترفیع عبارت‌اند از: فروش حضوری، روابط عمومی، تبلیغات و پیشبرد فروش که منظور از پیشبرد فروش هماهنگ کردن و فراهم نمودن فعالیت‌های فروش حضوری و تبلیغات است که خود فعالیت‌هایی مانند استقرار و ویترین‌هایی در فروشگاه، برگزاری نمایشگاه های تجاری و استفاده از نمونه و جوایز را در بر می‌گیرد.(روستا و همکاران، 1390، ص 366)
یکی دیگر از عوامل مهم رکود دربازار صنایع دستی تبلیغات ناکافی بوده است .با توجه به نتایج، استفاده از انواع شیوه‌های تبلیغ و اطلاع رسانی ازجمله تبلیغ شفاهی، بروشور، تبلیغ رسانی یا تبلیغ اینترنتی جهت معرفی محصولات تأثیر زیادی در تقاضای بازار داخل و خارج گذاشته و می‌تواند بخش عرضه را از رکود خارج کند (کرباسی و یعقوبی، 1390، ص 43-42).

2-3. کسب و کار الکترونیکی
کسب وکارالکترونیکی هرنوع فعالیت کسب وکاری مبتنی بر شبکه است که روابط درونی و بیرونی را برای ایجاد ارزش متحول کرده و از فرصت‌های بازار بدست آمده ناشی از اقتصاد شبکه ای بهره برداری می‌کند.
کسب وکار الکترونیکی شامل اجزای زیر است: تجارت الکترونیکی، مراقبت بهداشتی الکترونیکی، میز اطلاع رسانی الکترونیکی، تدارک الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و یادگیری الکترونیکی (جعفرنژاد و همکاران، 1388، ص 9).

2-3-1. تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک فرایند خرید، فروش یا مبادله کالا، خدمات، اطلاعات را از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت تشریحمی کند (مانیان و زندی‌منش، 1391، ص14). تجارت الکترونیکی فناوری است که به شرکت‌های کوچک و متوسط اجازه رقابت با همتاهای بزرگترشان رامی‌دهد .در واقع، تحقیقات نشان داده است که مزایای مهم وقابل توجهی بوسیله شرکت‌های کوچک ومتوسط دراستفاده ازتجارت الکترونیکی در سازمانه ایشان بدست می آید. ازجمله این مزایا می‌توان به کاهش هزینه‌ها، افزایش فروش و توانایی دستیابی به بازارهای جهانی اشاره کرد. (حورعلی و همکاران،1390، ص 101)
تجارت الکترونیکی حاصل پیشرفت فن‌آوری اطلاعات است که امروزه در دنیای کسب وکار با اقبال فراوان روبرو شده است. تجارت الکترونیکی گرچه ابتدا درحوزه کشورهای صنعتی و پیشرفته متولدشده، اما به دلیل مزایای فراوان آن، کشورهای در حال توسعه نیز مایل به استفاده از آن هستند (مشبکی و همکاران، 1389، ص 76).
افزایش توان و سرعت پردازش اطلاعات، ارزان شدن نسبی قیمت سخت افزار و نرم افزار و رواج استفاده ازسیستم‌های مکانیزه، باعث بوجودآمدن نظام‌های اطلاعاتی بهینه و دسترسی سریع وآسان به اطلاعات، امکان انجام محاسبات و مبادله داده‌ها با سرعت بسیار بالا و در پهنۀ جغرافیایی وسیعتر و دسترسی مشترک و همزمان به منابع اطلاعاتی شده است. با استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، امکان تولیدات مشابه با هزینه تمام شده کمتر، افزایش سطح تولیدات با هزینه‌های یکسان و افزایش سرعت در تهیه و تدارک عوامل تولید و نیز عرضه محصولات بدون نیاز به افزایش هزینه‌ها بوجود می‌آید (محمودزاده و اسدی،1386).
برخی از زیرساختارهای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند از:شبکه‐وب سرور‐پشتیبانی وب سرور و نرم افزار‐کاتالوگ الکترونیکی ‐طراحی صفحات وب و نرم افزار ساخت سیستم و نرم افزار تعاملات (صباغی،١٣٨٢،ص٩٧).

2-3-1-1. مزایا و معایب تجارت الکترونیکی
به کارگیری تجارت الکترونیکی برای سازمان و مشتریان، مزایا و معایبی دارد. نقاط ضعف به کارگیری تجارت الکترونیکی عمدتاً ناشی از مسائل ایمنی است. ولی مزایای تجارت الکترونیکی برای فرد و سازمان بسیار زیاد است. ازجمله این مزایا برای سازمان و مشتری که توسط توربان بیان شده‌اند عبارتند از:
الف: مزایای تجارت الکترونیک برای سازمان گسترش بازار سازمان به بازارهای ملی و بین‌المللی؛
امکان تهیۀ مواد و خدمات از سایرشرکتها با هزینه کمتر و سرعت بیشتر؛
کوتاه کردن و حتی حذف کانال‌های توزیع و در نتیجه کاهش قیمت و افزایش سود؛
امکان داشتن سطح کمتری ازموجودی؛
کاهش هزینۀ ارتباطات راه دور؛
کمک به شرکت‌های کوچک برای رقابت با شرکت‌های بزرگ؛
ب: مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان:
کاهش هزینۀ کالا و خدمات به دلیل امکان مقایسۀ سریع و بهنگام محصولات؛
افزایش قدرت انتخاب مشتریان؛
امکان خرید شبانه روزی در هفت روز هفته؛
دسترسی به اطلاعات مفصل و مربوط طی چند ثانیه؛
امکان کار و مطالعه برای افراد در منزل؛
امکان برپایی حراجی‌های الکترونیکی؛
امکان تعامل مشتریان با یکدیگر و مبادلۀ نظرها و مقایسۀ تجربیات
تجارت الکترونیک به عنوان یکی از قسمت‌های مهم نشأت گرفته از فن آوری اطلاعات است که امروزه کاربرد آن در راستای تأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران در زمینه های گوناگون بیش از پیش نمود پیدا کرده است به طوری که در بعد اقتصادی نیز ”اهمیت دستیابی سریع به اطلاعات صحیح” کلید پیروزی در عرصۀ رقابت جهانی محسوب می شود. الزامات اقتصاد کلان تجارت الکترونیک یقیناً در بازار سرمایه هم کاربرد دارد؛ یعنی اینکه از دید اقتصاد کلان، داد و ستد الکترونیک بر رشد و اشتغال، بهره وری و تورم و موارد دیگر نیز تأثیرگذار است )عبده تبریزی اولین همایش تجارت الکترونیک، 1386).
فقدان اعتماد مشتریان به ارائه کنندگان خدمات اینترنتی، عدم آشنایی عمومی با کامپیوتر، آموزش نامناسب و ناکافی مشتریان، فقدان آگاهی و دانش مشتریان از منافع و مزایای تجارت الکترونیک و عدم آشنایی مشتریان با زبان انگلیسی مشکلاتی است که می توان تمام آنها را در

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

دوره های کوتاه و میان مدت، از پیشرو برداشت. این برنامه ها می‌تواند با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای تبلیغاتی و آموزشی بویژه رسانه‌ها با برنامه ریزی های مناسب آموزشی، شکل گرفته و به اجرا در آید. در مجموع، ایجاد زیرساخت‌های مالی و جذب سرمایه در حوزه تجارت الکترونیک و زمینه سازی مناسب دولت برای توسعۀ شناخت عمومی و اختصاصی مردم بعنوان مشتریان بالقوه ازجمله مهمترین سیاست‌های راهگشا درراستای توسعۀ تجارت الکترونیک هستند .براین اساس توجه پایه ای به گسترش این بستر مهم تجارت الکترونیک از اولویت دارترین برنامه هایی است که باید مورد توجه مسئولین قرارگیرد. در عین حال، ایجاد زمینه های سرمایه گذاری بنگاه ها در قلمرو تجارت الکترونیک و تأمین زیرساختهای اصلی و پشتیبان آن، مستلزم به وجود آوردن فضای ایمن و کم مخاطره برای بنگاه هاست. دولت می تواند با تدوین و اجرای برنامه های حمایتی خود دراین زمینه، به شکل های مستقیم و غیرمستقیم، تمایل بنگاه ها را برای ورود به این حوزه برانگیزد. (مشبکی و همکاران، 1389، ص90-89)

2-3-2. بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد، بطور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد رواج یافته است.
اینترنت از مهمترین و بحث برانگیزترین موضاعات در تجارت و آموزش بازرگانی است. سرعت توسعه بازاریابی الکترونیکی بسیار بالا است، به طوری که با کندی تحقیقات و انتشار نتایج آن هم‌سنگ نیست. مشخص است که بنیادهای تجاری به سرعت در حال تحول و استقرار در نقاط پویای جدید است و لذا اینترنت را باید از پردامنه ترین رسانه‌ها دانست که تغییرات بیشماری را در حوزه بازاریابی و توسعه ایجاد کرده است. این قابلیت‌ها بسیاری از حوزه‌ها را در بازاریابی تحت تاثیر قرار داده است: بخش‌بندی و هدف گذاری، قیمت گذاری، خدمات به مشتری و مدیریت روابط مشتری، بسته بندی، ارتباطات بازایابی، پیشبرد، کانال توزیع و زنجیره ارزش، بازاریابی جهانی و علامت تجاری (باقری کنی و آذر، 1384، ص4). بازاریابی الکترونیکی عبارت است از استفاده فناوری‌های دیجیتالی وابسته برای دستیابی به اهداف بازاریابی و حمایت از مفهوم بازاریابی به شکل نوین است. در عمل بازاریابی اینترنتی شامل استفاده از وب سایت شرکتها و ترکیب آن با فناوری‌های پیشرفته از قبیل موتورهای جستجو، تبلبغات بانر، پست الکترونیک و ارتباط با دیگر سایت‌ها برای به دست آوردن مشتریان موجود و فراهم کردن خدمات برای مشتریان جدید که به توسعه رابطه با مشتریان کمک می کند. البته بایستی به این نکته توجه داشت که برای اینکه بازاریابی اینترنتی موفق شود بایستی با رسانه ها سنتی مانند مطبوعات و تلویزیون همبستگی کاملی داشته باشد. بنابراین در یک تعریف کلی بازاریابی اینترنتی عبارت از استفاده از اینترنت و فناوری‌های دیجیتالی مرتبط دیگر در ترکیب با
رسانه‌های سنتی برای دستیابی به اهداف بازاریابی است. (شعرباف و مرتضوی، 1388، ص 1233). در همین راستا، اینترنت از راه‌های مختلفی بر بازاریابی تاثیر گذاشته است، برخی از شرکت‌ها راه‌های موثری را برای تبلیغات، بازاریابی و توزیع محصولات و خدمات خود از طریق اینترنت پیدا کرده‌اند. (هربیگ و هیل ، 1995، ص 95)
آنچه که واضح است این است که بازاریابی اینترنتی قابلیت و ویژگی های بازاریابی سنتی را به همراه اینترنت توامان داشته و موجب گسترش ارتباطات و تسریع امور و … می‌شود.

2-3-2-1. مزایای بازاریابی اینترنتی
کاهش هزینه‌ها: اینترنت قادر به کاهش هزینه بسیاری از هزینه‌ها می‌باشد.
توانایی: اینترنت فرصت های جدیدی را برای معرفی محصولات و بهره ‌برداری از خدمات جدید فراهم می کند.
مزایای رقابتی: اگر یک شرکت به معرفی توانمندی‌هایش قبل از رقابیش بپردازد پی داراری مزیت رقابتی نسبت به آنها می‌باشد تا زمانیکه به آن توانمندی ها دست نیافته‌اند.
ارتقای ارتباطات: که شامل ارتقای سطوح کمی و کیفی ارتباطات با مشتریان، کارکنان و عرضه کنندگان می شود.
کنترل اینترنت میتواند تحقیقات بازار بهتری را توسط تعامل با رفتار مشتری و راهی که کارکنان بتوانند بهتر خدمات بدهند فراهم آورد.
ارتقای خدمت به مشتری با توجه به مزایایی که بیان شد کل خدمت رسانی به مشتری ارتقا می‌یابد (دیو و دیگران ، 1999: 20).

2-3-3. نمایشگاه مجازی
نمایشگاه مجازی عبارت است از اجتماع کلیه امکانات نمایشگاهی قابلارائه در وب، شبیه سازی فضای نمایشگاههای فیزیکی کشور و فراهم نمودن مدلی کامل از غرفه‌های نمایشگاهی و کالا و خدمات درون آن بر روی شبکه جهانی که حاوی مجموعه ای دلخواه ازاطلاعات وجزییات مربط به غرفه مورد نظر (کالا، محصول، خدمات) می‌باشد. نمایشگاه‌های مجازی مشکلاتی همچون محدودیت زمان و مکان، جستجوی مشکل محصول و خدمات عرضه شده، خلا یکساله تا دوره بعدی، تک زبانه بودن، قابل دسترس نبودن همگانی، عدم پایداری تعامل و همکاری شرکت‌ها و فعالان و … را

]]>

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *