درک ویژگی های کلمه کلیدی

هر وبمستر لازمه بدونه که کلمات کلیدی، نقش مهمی رو در بهینه سازی سایت شما اجرا می کنه. دلایل این اهمیت در اینه که:
۱- وقتی که شما از کلمات کلیدی که بر اساس گفته گوگل رتبه بندی شده استفاده می کنین، به کاربر این شانس رو می دید که راحت تر بتونه لینک صفحات سایت شما رو پیدا کنه.
۲- وقتی که شما بدونین کاربر در چه بخش هایی موضوعات خود رو جست و جو می کنه و کلمات کلیدی خود رو براساس جست و جوی اونا تنظیم کنین، باعث می شه که احتمال این که سایت شما بوسیله کاربران بیشتر دیده شه، زیاد می شه.
۳- کلمات کلیدی مهمترین عامل در بهینه سازی سایت شما هستش. چون تولید محتوا یکی از روشای مهمیه که کاربران زیادی رو به سمت خود جلب می کنه.

هر وبمستر وقتی که یه سایت راه اندازی می کنه، در اولین اقدام واسه شروع فعالیت سایت، تولید محتوا بر مبنای کلمات کلیدی منتخب گوگل رو در نظر میگیره. این روش بهترین روشیه که پیشنهاد هر سئوکار به وبمستر اینه که از همون اول شروع به کار تا هر زمان که سایت، در حال فعالیته توجه به کلمات کلیدی و تولید محتوا بر این پایه رو از دست ندن.
مقالات زیادی درباره اهمیت کلمات کلیدی صحبت کردیم. حالا که شما خوب مهم بودن این موضوع رو درک کردین، باید بدونین که کلمات کلیدی شما، چه ویژگیایی باید داشته باشه:
۱- کلمات کلیدی شما باید با موضوع سایت شما رابطه داشته باشه.
۲- کلماتی رو به عنوان کلمات کلیدی انتخاب کنین که پس از بررسی، فهمیده باشین در نتیجه جست و جوای کاربران در گوگل، بیشترین آمار جست و جو رو داشتن.
۳- پس از طی دو مرحله قبل، کلمات باید از غربال سوم عبور کنن. بررسی کنین که این کلمات در سایتای رقبا، به چقدر کاربرد داره تا رقابت بین کلمات رو بررسی کنین.

مقدار اطلاعات زیادی در مورد کلید واژه تایپ شده بوسیله مردم در موتورهای جستجو‬ در دسترس ما هست و آزمایش مشخصه های‬ جور واجور کلید واژه قبل از اراده کردن در موردش‬ واسه روش هدف دار سئو (اس ای اون) از اهمیت بالایی برخورداره‬.

سه ویژگی اصلی کلمه کلیدی

واسه انتخاب کلمات کلیدی باید سه‬ چیز رو در نظر بگیرین :‬ ربط داشتن، حجم جستجو و رقابتی بودنش.‬ اول در رابطه بودن رو توضیح می دیم‬، ‫واسه سبک سنگین کردن در رابطه بودن کلمات کلیدی به‬ کار و کاسبی تون باید از خود سوال ساده ای سوال کنین:‬ کلمه کلیدی ای که پیدا کرده‬ اید وجود محصول یا خدمات‬ شما رو توضیح می ده ؟ اگه اینطوره که موفق شدین.‬ اولین هدف یه موتور جستجو پیدا کردن و ارائه کردن‬ در رابطه ترین محتوا به عبارت مورد جستجوی کاربره.‬ بهترین راه واسه درک رفتار جستجوی‬ مشتری اینه که خود رو جای اونا بذارین‬. با مثالی توضیح میدم، اگه در بازار بخواین ماشینی بخرین‬ چیجوری از موتور جستجو استفاده میکنین؟‬ مطمئنانه تنها واژه ماشین رو جستجو نمیکنید‬ بلکه از یه عبارت دقیقتر مثال‬ ” تویوتا کمری آبی ۲۰۰۹ دست دوم ” استفاده میکنین.‬ حال اگه شما یه تویوتا کمری‫ ۲۰۰۹ آبی رو میفروشید و‬ صفحه ای از سایت خود رو به اون‬ اختصاص دادین، این میتونه یه کلید واژه در رابطه باشه‬ و بهترین ویژگی کلیدواژهای در رابطه اینه که اونا‬ بیشتر از هر کلمه کلیدی ای میتونن‬ ترافیک رو به سایت هدایت کنن.

‬ دومین موضوعی که باید بررسی کنین حجم جستجوهاه.‬ ممکنه با وجودی که “تویوتا‫ کمری آبی ۲۰۰۹ دست دوم” خیلی‬‬ به کار و کاسبی شما مربوط باشه‬ و موجب فروش شه ولی ممکن‬ است بیشتر اوقات در موتورهای جستجو نوشته نشه.‬ حجم جستجو، تعداد جستجوهای یه کلمه کلیدی در ماهه‬ و اگه شما از ابزاری مثل‬ وسیله کلمه کلیدی ای گوگل استفاده کنین، به صورت‬ تعداد میانگین جستجوها در ۱۲ ماه گذشته نمایش می یابد‬. از اونجایی که این عدد متوسط‬ است، الگوهای دیگه تجاری و فصلی براش فایده ای ندارن. اگه کار و کاسبی شما فصلی‬ است باید به ستون داد و ستدها در‬ Keyword Tool یا‬ گوگل ترن واسه تحلیل‬ کلمه کلیدی هاتون سری بزنین . حال میخوایم به مشخصه سوم یعنی‬ رقابتی بودن بپردازیم و این به اون معناست که‬ گرفتن امتیاز در برابر رقبای دیگه‬ در صفحه یافته های جستجو چقدر سخته‬. جز درحالتی که شما محصول یا‬ فناوری جدیدی رو به بازار معرفی کرده باشین شاید محتویات مشابهی رو در اینترنت پیدا میکنین و ما میتونیم چیزایی مثل تعداد‬ صفحات هر مبحث، اعتماد‬ وب سایتهای حریف و لینکهای برگشت‬ دهنده به سایتشان و چیزای دیگه ای به جز اینا رو بررسی کنیم.‬ یه راه واسه بررسی اون آزمایش‬ کلیدواژهای در جستجوهای پولی‬ یا بازارهای کلیکهای پولیه.‬

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

تعداد تبلیغ کنندگان جستجو که واسه یه جستجو پیشنهاد میدن‬ ملاک خوبی واسه تشخیص رقابتی بودن یه کلیدواژه س‬ و Google Keyword Tool یه‬ ستون Competition داره‬ که این موضوع رو به شما نشون می ده.‬ هم اینکه وسیله SEOmoz Keyword Difficulty Tool‬ هم میتونه منبع خوبی‬ واسه کسب اطلاعات در مورد رقابتی بودن کلید واژه باشه.‬ این وسیله کلید واژه ها رو تحلیل‫ کرده و سختی اونا واسه رتبه گیری‬ رو در موتور جستجو براساس‬ قدرت صفحات وب سایتهای لیست شده‬ در یافته های جستجو برسی میکنه‬. حال میخوایم با مقایسه کردن “‬ ماشین ” با ” تیوتا کمری ۲۰۰۹ آبی دست دوم”‬ نتیجه گیری پایانی رو داشته باشیم‬. ممکنه بفهمیم که کلیدواژهای‬ مشخصی از اونا وجود داشته باشه که‬ حجم بالایی نداشته ولی رابطه زیادی‬ با کار و کاسبی داشته ولی‬ رقابتی نباشن.

کلمه کلیدی ای مثل ” تیوتا کمری‬ ۲۰۰۹ قرمز دست دوم ” یا ” تیوتا‫ کمری ۲۰۱۰ آبی دست دوم”‬‬ یا ” هوندا آکورد ۲۰۰۹ آبی‬ دست دوم” ممکنه حجم جستجوی پایینی داشته باشن‬ ولی با کنار هم گذاشتن اونا‬ ممکنه ارتباطهای بسیاری پیدا کنیم‬ و موجب افزایش بازدیدکنندگان سایتمون شیم‬، پس بذارین که رقبا به دنبال‬ واژه ” ماشین ” باشن و از تحقیق‫ کلمه کلیدی ای ‬واسه تراز چگونگی گرفتن حجم جستجوی مربوط‬ در پایینترین حالت رقابتی باشن‬‬‬‬‬‬‬‬.
‫‬‬‬

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست