دانلود پایان نامه ارشد : بررسی تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

<![CDATA[ عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های […]

<![CDATA[

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

توان بخش هایی از این قدرت را بالفعل نمود . بهترین شکلی که می توان به تمام فعلیت های قدرت های روحی رسید ،دین می باشد . پس می توان گفت که دو نوع معنویت هست :معنویت غیر دینی که فقط تا حدی می تواند به قدرت های روح از راه کنترل و تهذیب نفس و کم کردن تأثیر محسوسات که پایین ترین مرحله ی تربیت دینی می باشد (حداکثر به عالم ملکوت) دسترسی یابدو معنویت دینی و بویژه دین اسلام که اگر فرد براساس راهکارهای آن اقدام کند می تواند به کمال و فعلیت قدرت های روح و عوالم دیگر مانند عالم جبروت و عالم اسماء الهی برسد .

طرح بازگشت به معنویت در دنیای پست مدرن ،نه تنها الزاما به معنای به رسمیت شناختن ادیان نیست ، بلکه بیشتر به مفهوم کوشش برای پر کردن خلاء معنویت انسانی با معنویت هایی می باشد که معضلات ادیان تاریخی و سنتی را نداشته باشند.

 

۱-۲- اهمیت و ضرورت پژوهش

تربیت بشر کامل همواره  به عنوان یک هدف ، آرمان و غایت تربیتی مورد توجه بوده می باشد و کار تعلیم و تربیت در بین همه امور زندگی حساسیت و اهمیت خاصی دارد و پرداختن و مورد توجه واقع شدن آن یک کار مهم ، اساسی و زیر بنایی تلقی می گردد . در آغاز هزاره سوم و باتوجه به رویکرد های جهانی شدن بشر با چالش هی زیرا بحران معنویت ، اخلاق، هویت و بحران محیط زیست و اسارت و بندگی تکنولوژی مواجه می باشد .حال اینکه چگونه می توان بشر امروزی را برای مواجه با این بحران ها و در راس آنها معنویت تجهیز و آماده نمود و بی شک در نظر داشتن بعد معنوی تربیت یا همان تربیت معنوی کار بسیار مهم و خطیر نظام آموزش و پرورش  می باشد در قدم نخست بایستی معنویت را  که یک کلمه قابل بحث و مجادله آمیز می باشد را مورد مطالعه قرار داد .

تعریف واژه معنویت [۱]ظاهراً کمی دشوار می باشد . شاید این دشواری از آن چیز که که در قلب معنوی همان چیزی می باشد که ازنظر فطری از آن طفره می رویم و کمی اسرار آمیز می باشد ، نباید ما را شگفت برای حل نیاز های معنوی نمی بینند . گرایش به سوی معنویت به عنوان گرایش نو در عرصه های تربیتی و فرهنگی به دو دلیل اتفاق افتاده می باشد:  نخست آنکه حوزه تربیت بهترین موقعیت و فرصت را برای تبلور معنویت در بشر فراهم می کند، دوم آنکه موضوع معنویت ذاتاً موضوعی تربیتی می باشد. هدف از این پژوهش بررسی اهمیت و جایگاه  چالش برانگیز و  مغفول  تربیت معنوی و سپس مطالعه مفهوم و جایگاه تربیت معنوی و ارتباط ی آن با دین می باشد از این روست که در این پایان نامه به مطالعه تطبیقی مفهوم و اهداف تربیت معنوی علامه محمد حسین  طباطبایی به عنوان فیلسوف و دانشمند مسلمان و با دیوید کار [۲] که یک فیلسوف تربیتی غربی  و صاحب نظر در موضوع اخلاق و تربیت معنوی و استاد دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند می باشد ،  می پردازیم.

۱-۳- اهداف پژوهش

الف: هدف کلی

مقایسه کلی( تبیین  شباهت ها و تفاوت ها)  تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار ب: اهداف جزئی:

۱-مفهوم تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیویدکار.

۲-اهداف تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیویدکار.

۳-اصول تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار .

۴-روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار .

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

 

۱-۴- پرسش­های پژوهش

این پژوهش در صدد پاسخگویی به سوال های زیر می باشد:

۱-مفهوم تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیویدکار چیست؟

۲-اهداف تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و  دیویدکار کدامند؟

۱-۶-روش پژوهش

این پژوهش یک مطالعه کیفی با روش تطبیقی می باشد که تقریبا  به کمک الگوی بردی انجام شده می باشد.  الگوی بردی[۳] شامل چهار مرحله ی توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه می باشد. (یمینی، ۱۳۸۹،ص۳۱) که از طریق فیش برداری و یادداشت برداری آغاز اطلاعات و داده های لازم گردآوری و سپس به تفسیر داده ها پرداخته می گردد. در مرحله ی بعد، داده های گردآوری شده جهت ایجاد چهارچوبی برای مقایسه ی شباهت ها و تفاوت ها، طبقه بندیspiritual

[۲] David carr

[۳] Beredy

 مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار

]]>