خیال یا واقعیت؛ آیا سامسونگ می تواند به کسب و کارش رونقی تازه بخشد؟

دو سال پیش اینجور تصور می شد که سامسونگ سوار بر خودروی فرمول یکی شده و در جاده فروش اسمارت فونای اندرویدی، به سرعتی عالی رسیده؛ کسی فکر نمی کرد که این خودروی پر سرعت به این زودیا متوقف شه اما، بنزین، خیلی زودتر از چیزی که متصور بودیم تموم شد.

در اون دوره، سهم سامسونگ از بازار فروش تلفنای اندرویدی، با برند گلکسی انقدر زیاد شده بود که حتی در ساختمون Googleplex هم نگرانی رو می شد حس کرد. اینطور احساس می شد که سامسونگ به قدرتی رسیده که می تونه در صورت نیاز، اندروید یا هر پلتفرم دیگری رو کنار گذارد. اما حال دو سال بعده و شرایط به شکل دراماتیکی تغییر یافته. کره ایا در مورد فروش اسمارت فونا از عرش به فرش رسیدن و سامسونگ، فقط در حال نظاره پژمرده شدن علاقه کاربران به موبایل هاش بوده.

در مورد موبایلای High End، آخرین پرچمدار این شرکت به نام گلکسی S5 حتی نتونست در مقیاسی کوچیک، انتظارات رو برآورده سازه و اینم بگیم که همین اسمارت فون اومده بود تا فروش نه خیلی باحال Galaxy S4 رو جبران کنه. هم اینکه سامسونگ حتی در فروش میان رده ها هم حال و روز خوبی نداره که این موضوع به رشد قارچ مانند شرکتای چینی مثل شیائومی هم مربوط می شه.

شرایط سامسونگ انقدر خوب بود که نگرانی در ساختمون Googleplex موج می زد.

درآمد حاصل شده به وسیله شرکت مورد بحث در قیاس با دو سال پیش افت زیادی داشته و حتی دلیل گشته با وجود سرمایه های بسیار مدیران اون دچار نگرانیایی شن. جاده موفقیتای گذشته این شرکت رو، علاقه هواداران به اسمارت فون هاش صاف کرده بود که در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ اون امید هم نقش بر آب شد و در کل سود ترین بخش، همون قسمت فروش پردازنده بود. اگه شرکت یاد شده نتونه راهی واسه پر کردن خلاهای موجودش پیدا کنه، به زودی سلامت کلیش زیر سوال میره.

واسه برگشت و روندن در جاده موفقیت، کره ایا به چیزی بسیار بیشتر از یه فروش خوب واسه گلکسی S6 نیاز داره. اگه سامسونگ نتونه فروش خیره کننده آیفونای اپل رو در بخش تلفنای گرون و پرچمدار کم کنه، حتی تاخت و تاز در فروش تلفنای میان رده یا اقتصادی هم آنقدرا واسه اونا سود به همراه نداره که بتونن جواب سهام دارن رو بدن.

به خاطر همین همه که این شرکت تلاش داره تا از اعتبار گلکسی S6 بالاترین استفاده رو کرده و دستگاه دیگری رو هم تحت همین نام و البته قیمتی زیاد تر و نمایشگری با لبه خمیده، به مشتریان تحویل دهد. در ادامه با سایت ما همراه باشین.

آب رفتن ارزشای برند گلکسی

ایده فرستادن دو پرچمدار به میدون، کافی میشه؟ به نظر می رسه حال واسه شرکتای سازنده، ساخت، معرفی و عرضه دو پرچمدار به یه امر عادی تبدیل شده؛ جدا از اپل و سامسونگ، احتمال میره HTC هم قصد انجام همین کار رو داشته باشه و در کنار M9، از M9 Plus هم رونمایی کنه.

چه تعداد از اسمارت فونای میان رده از نام «گلکسی» استفاده «نمی کنن»؟

موبایلای بسیار ساختن و ریختن اونا در ویترین مغازه ها، روش هدف دار برنده ای نیس و هم سامسونگ و هم HTC، این مسئله رو در دو سال گذشته با پوست و استخوانشان احساس کردن؛ هر دو به طرف راهی اشتباه در حرکت بوده و سودآوریشان روز به روز کمتر شده. کره ای و تایوانیا در دوره ای که گذشت، پشت چرخ خیاطی نشسته و واسه کوچیکترین شکافا و تقاضاهای بازار پیراهنی دوختند، اما همین بازار به اونا روی خوش نشون نداد و حال باید به دنبال تغییر موضع باشن.

نکته مهم : برای دانلود متن کامل فایل پایان نامه ها به سایت sabzfile.com مراجعه نمایید

سامسونگ تازگیا به شکل تیزبینانه ای درک کرده که قربونی روش هدف دار غیرمتفکرانه اش بوده و به شکل علنی اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ قصد تولید تلفنای کمتری رو داره. اونا گفتن به طرف برداشتن قدمای (شاید غیر منطقی) دیگری میرن و از به کار بردن نام برند گلکسی واسه مدلای جور واجور دوری می کنن.

وقتی که گلکسیای کمی در بازار بود، همه به دنبال این بودن که گلکسی S بعدی چیه و چه میشه. اما حالا این شرکت به جایی رسیده که هر محصول کم ارزشی رو به نام گلکسی به کاربران می فروشه؛ به دستگاه های میان رده نگاه کنین، چند عدد از نام «گلکسی» استفاده «نمی کنن»؟

نام «گلکسی» دیگه اون حس عالی بودن محصول رو ارائه نمی ده و بیشتر از اینکه به فروش میان رده های ضعیف، کمک کنه، به فروش پرچمداران آسیب وارد کرده.

زمانش رسیده تا خیاط، لباسی واسه خود بدوزد

جدا از بحث نامگذاری، ظاهر و طراحی تکراری اسمارت فونای سامسونگ بسیار خسته کننده شده. البته تازگیا این شرکت به طرف به کار گیری فلز و لبه های گرد تر جلو رفته اما بخشی که شرکت کره ای شدیدا در اون زیبایی شناختی خود رو خرج می کنه، همیشه قطعات داخلی موبایل، یعنی سخت افزار اون بوده.

سامسونگ تمرکز خود رو روی نمایشگرای لبه دار جدیدش گذاشته در حالی که همه کاربران از کندی نرم افزار به کار رفته در اسمارت فون هاش به ستوه اومده ان. تبلیغات چاپی و آنلاین، فقط به ویژگیای این جور از نمایشگرهای جدید و تصاویر رنگارنگ استفاده شده در اونا می پردازه اما مشتریان سامسونگ اعتراض خود رو در مورد زبون طراحی تاچ ویز بارها فریاد کشیده ان و چند مدتیست که خود سامسونگ هم از تبلیغات زیادی که از امکانات رابط کاربری تاچ ویز سخن می گن، دست کشیده. یه رابط کاربری تازه، سبک و منظم، می تونه دوباره علاقه کم شده هواداران رو زنده کنه.

کاربران از کندی رابط کاربری تاچ ویز در اسمارت فونای سامسونگ به ستوه اومده ان.

بالاترین تبلیغات در دنیای موبایل، نظرات کاربران در مورد یه محصوله؛ با تغییرات اساسی که سامسونگ می تونه در مورد رابط کاربری تاچ ویز دهد، قادر می شه دوباره به هوادارانش این اجازه رو دهد سر بلند کرده و از ساخته جدید کره ایا تعریف کنن. از طرف دیگه هم طرفداران اسمارت فون های عالی، از خرید این اجناس لذت برده و یا می تونن کمترین زمان خرید، اونا رو مورد نظر بذارن.

به شکل جهانی، سامسونگ هنوزم بیشتر از هر سازنده دیگری، می فروشه و از این اندازه فروش خود باید بالاترین استفاده رو واسه جذب عاشقان دنیای گوشی موبایل کنه؛ آدمایی که دست کم هرساله اسمارت فون خود رو تعویض می کنن. اگه شرکت کره ای بتونه این دسته از آدما که در میان دوستای خود به عنوان گیک شناخته می شن رو راضی به خرید محصولاتش کنه، می تونه دوباره بر بازار تلفنای همراه سلطه یافته و میان رده یا اقتصادیای بیشتری رو هم به فروش رساند.

کره ایا در لبه پرتگاه وایس تاده ان.

قبلا، سازندگان قدر دیگری هم که فروش بازار رو در دست داشتن، ثابت کردن که در بالاترین درجه موندن از سخت ترین مقابله هاست؛ نوکیا و پالم هر دو شرکتایی هستن که وقتی در بالاترین درجه بودن و حال دیگه وجود ندارن. از سمتی دیگه، بعضی از شرکتا تونستن در این کارزار، واسه یه مدت کنار بایستند و بعد یواش یواش دوباره راهی میدون شن، بلکبری و مایکروسافت هر دو این تجربه رو دارن. فکر می شد که HTC هم راه نوکیا رو در پیش گرفته اما در آخر و پس از چندین فصل زیان دهی، در آخر تونست در فصل مالی گذشته، به سودی کم برسه.

حال سامسونگ خود رو فقط در لبه پرتگاه می بینه و تصمیماتی که امسال می گیره، تعیین کننده بقایش هستن. هنوز دیر نشده تا غول کره ای از این پرتگاه دور شه اما این وسط، روشای هدف دار بسیاری باید تغییر کنن؛ استراتژیایی که روزی با قدرت به وسیله سلسله مراتب مدیران کره ای اتخاذ می شدن.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *