تبلیغات کلیکی و سئو: دو قلوهای افسانه ای بازاریابی اینترنتی

تبلیغات اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت

سئو

تبلیغات کلیکی و سئو: دو قلوهای افسانه ای بازاریابی اینترنتی

رامین محمودی

۹

۰

۰ ۰۰۰۰

تیمای تبلیغات کلیکی و سئو شرکت شما با همدیگه هماهنگ هستن؟ در این مقاله می خوایم راهکارهایی رو واسه ترکیب این دو روش بازاریابی ایترنتی به شما ارائه بدیم تا بتونین با برنامه ریزی دقیق اندازه تبدیل سایت خود رو زیاد کنین.

برنامه ریزی

امسال، در مورد یافته های جستجوی گوگل یا همون SERP تماشاگر تحولات بسیاری بودیم. همونطور که میدونید الگوریتمای گوگل بروزرسانیای بسیار رو گرفتن. مثلا الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد و و الگوریتم جدیدی به نام Possum به کاربران معرفی گردید. هم اینکه، تماشاگر تغییرات بزرگی در نمایش تبلیغات روی یافته های جستجوی موجود در دسکتاپا بوده ایم. گوگل بازم تلاش می کنه چگونگی نمایش محتوا از راه جستجوی طبیعی و جستجوی پولی رو بهتر کنه.

جهت برطرف کردن نیازای موجود در بخش جستجو و رابطه بهتر با مشتریان واقعی، وب سایتا باید روش هدف دار رو در نظر بگیرن که تیمای تبلیغاتی کلیکی و سئو یه شرکت رو به عنوان مکمل همدیگه بشناسه، نه به عنوان دو تیم جدا از هم!

کمالگرایی ناتموم گوگل واسه بهتر شده های جستجو

تغییرات همیشگی و دائمی یافته های جستجو به این منظور انجام می شه تا گوگل بتونه با کیفیت ترین و در رابطه ترین سایتا رو واسه جستجوی کاربران نمایش دهد. اینجور هدفی نه فقط به گوگل اجازه میده تا خدمات بهتری رو به کاربران آنلاین بده، بلکه چالشای جدیدی رو واسه کارشناسان سئو به وجود می آورد.

هر تغییر جدیدی که در یافته های جستجو به وجود میاد، کارشناسان سئو رو مجبور می کنه تا روشای جدیدی واسه به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو اتخاذ کنن.

ترکیب و ترکیب سئو با تبلیغات کلیکی

پیشرفت کمپین بازاریابی اینترنتی که بتونه سئو رو با تبلیغات کلیکی (PPC) ترکیب کنه نه فقط واسه رسیدن به بالاترین رتبه در یافته های جستجو لازمه، بلکه تنها روشیه که واسه افزایش ترافیک سایت و بالا بردن اندازه تبدیل کاربر به مشتری هست.

وقتی که تیم شما تلاش می کنه روش هدف دار سئو رو با داده های تبلیغات کلیکی ترکیب کنه، میتونین داده های لازم واسه بررسی رفتار مشتریان رو شناسایی کنین و از تمایلات و موقعیت اونا اطلاع یابید. اینجور سطح دقتی به ما اجازه میده:

  • روش هدف دار کلمات کلیدی طبیعی خود رو اصلاح کنیم. در این شرایط می تونیم محتوای جدید و بهینه سازی شده ای رو واسه بهبود رتبه بندی در موقعیت جغرافیایی خاص بسازیم. هم اینکه میتونیم عبارات دقیقی رو که به وسیله مخاطبان هدف استفاده میشن رو با تمایلات و چیزهای مورد علاقه اونا برابر کنیم.
  • می تونیم بودجه تبلیغات کلیکی (PPC) خود رو تنظیم کنیم. پس میتونیم تبلیغات خود رو در بازارهای محبوب و تو یه بازه وقتی موثر اجرا کنیم.
  • می تونیم تبلیغات کلیکی خود رو با زمانبندی بازاریابی آفلاین هماهنگ کنیم تا باخبر شدن از برند و اندازه تبدیل کاربر به مشتری رو به بیشترین حد برسونیم.

تحقیقات سایت Search Engine Land نشون میده کلا این فعالیتا به موارد زیر میرسه:

  • افزایش ۳۰% در ترافیک طبیعی
  • افزایش ۲۵% در کلیکای پولی
  • افزایش ۲۰% در سود
  • کاهش ۳۵% از مخارج تبلیغات

به اشتراک گذاری اطلاعات با همکاران

بیشتر شرکتای فعال در مورد دیجیتال مارکتینگ تیمای جداگونه ای رو واسه تبلیغات کلیکی و سئو خود در نظر گرفتن. در اینجور شرایطی هر دو تیم به سختی تلاش می کنن، روش هدف دار کلمات کلیدی خود رو پیشرفت میدن، محتوای منحصر بفرد تولید می کنن و از روشای مختلفی واسه جذب مشتریان آنلاین استفاده می کنن.

دیجیتال

هرچند هر کدوم از این تیما از تاکتیکا و  روشای زیاد واسه بالا بردن اندازه تبدیل استفاده می کنن، اما این وسط اطلاعات مشترک بسیاری هست که می تونه در بهبود روش هدف دار هر دو تیم اثر داشته باشه. روشای زیر می تونه در بهبود روش های هدف دار موجود کمک کنه و اندازه تبدیل رو واسه هر دو تیم سئو و تبلیغات کلیکی زیاد کنه.

واسه هوشمند سازی کمپین خود، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی رو به اشتراک بذارین

همونطور که میدونید کلمات کلیدی، بنیان و پایه موفقیت کمپینای سئو و تبلیغات کلیکی گوگله. واسه استراتژیستایی که در بخش PPC کار می کنن، کلمات کلیدی واسه آسون کردن رابطه با مشتریائی استفاده استفاده می شه که در انتهای قیف بازاریابی قرار دارن.

در دنیای سئو، کلمات کلیدی واسه مشخص کردن معماری سایت و روش هدف دار محتوا به کار می رن. هر دو تیم، تحقیق درباره کلمات کلیدی رو به خاطر تعیین و شناسایی رفتار مخاطبان آنلاین، رشد ترافیک سایت و به دست آوردن اندازه تبدیل مناسب انجام میدن.

از اونجایی که بیشتر کاربران در بین جستجو از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) و جملات کامل استفاده می کنن، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی باید در اختیار هر دو تیم قرار بگیره تا بتونن پیامای برابری رو به کاربران ارائه کنن.

تنظیم اهداف مشترک و ترکیب معیارها

به کار گیری اطلاعات جمع آوری شده به وسیله هر دو تیم نه فقط دقت بیشتری رو در مورد رفتار مشتری ارائه می کنه، بلکه میشه از این اطلاعات واسه پشتیبانی از کمپین بازاریابی داخلی برند استفاده کرد.

تموم چیزی که باید در مورد بازاریابی ویروسی بدونین!

تیمایی که داده های مربوط به تبلیغات کلیکی خود رو با معیارهای جستجوی طبیعی کاربران ترکیب می کنن، می تونن بینش منحصر بفردی رو درباره چگونگی تعامل کاربران با خدمات دیجیتال به دست بیارن و هم رفتار کاربران بعد از ترک سایت رو بررسی کنن.

معیارهایی که تیم تبلیغات کلیکی و سئو شما به خاطر پیشرفت KPIای خود بررسی می کنن، باید تقریباً برابر و مشابه باشن. وقتی که این برابر سازی انجام بشه، شما میتونین از این اطلاعات در بقیه کانالای بازاریابی مثل PR، شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی اعمال کنین.

حذف کمبود ها واسه بهبود تولید

داشتن هدفی جداگونه واسه تبلیغات کلیکی و سئو باعث تنها شدن اطلاعات موجود و کم شدن اندازه خلاقیت در تولید می شه. این اتفاق حتی در بهترین کمپینای آنلاین هم شایعه. به طور کل جدا کردن این دو تیم از همدیگه عاقلانه به نظر نمی رسه چون هر دو تیم می تونن اطلاعاتی به درد بخور و لازم رو به همدیگه گوشزد کنن.

خلاقیت

به کار گیری داده هایی که بر اراده کردن در دیگه کانالای بازاریابی اثر می ذارن

اراده کردن

وقتی که صحبت از جمع آوری اطلاعات و داده های کاربردی واسه پیشرفت روش هدف دار به میان میاد، استخراج اطلاعات از یه بخش خاص مانند تبلیغات کلیکی و سئو کافی نخواد بود. با اینکه کیفیت داده های طبیعی ممکنه به شما دید خوبی درباره چگونگی ایجاد برنامه های کاربردی بدن، اما داده ها و اطلاعات تایید شده ای که از جستجوی طبیعی به دست میاد، ممکنه واسه توجیه فعالیتای واقعی کافی نباشه.

در مقابل، اطلاعاتی که از خود موتورهای جستجو به عنوان نتیجه فعالیتای تبلیغات کلیکی (جستجوی پولی) به دست میاد بسیار ارزشمنده و به افراد اجازه میده با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت خود رو پیش ببرن.

اعتماد به نفس

اگه شرکت شما تبلیغات کلیکی و سئو رو مسئله ای به طور کاملً جداگونه می دونه، باید مطمئن شین که تلاشاتون با موارد اشتراکی زیر برابر شده:

  • گزارش
  • اهداف
  • پرتالای ارتباطی

هدف از ترکیب این دو بخش این نیس که یه تیم کارای مربوط به هر دو بخش رو بکنن. عوضش این موضوع به این معناست که باخبر شدن از فرصتای موجود واسه افزایش اندازه تبدیل زیاد شه.

چیجوری در یافته های موتورهای جستجو بیشتر دیده شیم؟

، حالا که میدونیم کار کردن تیمای تبلیغات کلیکی و سئو به همراه همدیگه می تونه اثر داشته باشه، بهتره از روشای زیر استفاده کنین تا حضور بهتری در یافته های موتورهای جستجو داشته باشین:

بهینه سازی صفحات فرود

بهینه سازی صفحات فرود واسه به دست آوردن ترافیک معتبر و اندازه تبدیل بیشتر، جزو اصلی هر کمپین بازاریابی اینترنتیه. کارشناسان سئو می تونن اطلاعات لازم (مثل تمایلات مشتری، اهداف و درخواست) لازم همکاران تبلیغات کلیکی خود رو جفت و جور کنن تا بتونن بانس ریت سایت رو کم تر کنن و اندازه کلیک رو زیاد کنن.

بعد، کارشناسان تبلیغات کلیکی می تونن از تجربه خود در فعالیت آنلاین استفاده کنن و تبلیغاتی رو بسازن که تنها مشتریان واقعی رو هدف میگیره. با انجام اینجور کاری، هر دو تیم می تونن به شکل خاصی همدیگه رو پشتیبانی کنن. اینطوری تجربه کاربری بهبود پیدا میکنه، ترافیک در رابطه به بیشترین حد می رسه و زمان تلف شده کم میشه.

کاربرد کلی تبلیغات کلیکی و سئو

اجرای کمپین تبلیغات کلیکی پولی که پیام دقیقی رو ارائه می کنه و در کنار فهرست طبیعی نتایج جستجوی گوگل قرار میگیره می تونه اندازه کلیک کلی شما رو زیاد کنه و اندازه برگشت سرمایه رو بیشتر کنه.

درک داده های فصلی

داده های فصلی و اطلاعات مربوط به بقیه متغیرهای آفلاین رو واسه به دست آوردن راه و روش مناسب و بهینه سازی اون تو یه برهه وقتی خاص (که مشتریان طی اون دوره بسیار فعال هستن) به اشتراک بذارین. از این اطلاعات واسه ایجاد تقویمی از رویدادها استفاده کنین که شما رو به اجرای درست موارد زیر هدایت می کنه:

  • تولید محتوا طبیعی واسه مشتریان خاصی که در مکان جغرافیایی خاصی قرار دارن.
  • اجرای تبلیغات پولی که شامل پیام رسانی منحصر بفرد براساس موقعیت و قصد مشتریاس.
  • به بیشترین حد رسوندن باخبر شدن از برند طی بالاترین درجه فعالیت مشتریان که معمولاً مربوط به فصول خاص و تعطیلاته.
  • افزایش عکس العمل مشتریان و اندازه تبدیل طی فصولی که مشتری کمه.

قرار گرفتن در خط مقدم رقابت

کارشناسان تبلیغات کلیکی و سئو باید بتونن به عنوان واحدی منظم با همدیگه فعالیت کنن تا بتونن نکات مهمی رو درباره چگونگی حضور در رقابت دیجیتال با همدیگه به اشتراک بذارن. تلاش کنین سیستم نظارتی بسازین که رقبای شما رو به شکل زیر شناسایی کنه:

  • موقعیت رقبا در یافته های موتورهای جستجو
  • قیمت گذاری
  • قیمت

  • پیام کلیدی/ طرحای تجاری
  • کلمات کلیدی اولیه و ثانویه

از این اطلاعات می تونین واسه تنظیم هزینه های صرف شده در تبلیغات، بهتر شدن وضعیت اندازه کلیک و به دست آوردن رتبه بهتر در یافته های جستجو استفاده کنین. با امید به اینکه این مقاله تونسته باشه که بینش خوبی از چگونگی فعالیتو همکاری تیم تبلیغات کلیکی و سئو یه شرکت به شما داده باشه. با امید به اینکه با به کار گیری اطلاعات موجود در این مقاله بتونین بهترین روش هدف دار دیجیتال مارکتینگ رو واسه شرکت خود به کار بگیرین.

اگر در مورد تبلیغات کلیکی سوالی دارین می تونین از راه دیدگاه ها اون رو با در میان بذارین. هم اینکه، جهت سفارش تبلیغات در گوگل با شماره تلفن ۶۰۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۳ تماس بگیرین تا کارشناسان نوین شما رو راهنمایی کنن.