ایده هایی برای تولید محتوا

اولین مسئله ای که هر وبمستر در با ان روبروس اینه که متناسب با موضوع سایت خود، چه محتواهایی تولید کنه که هم بتونه مقاله های زیادی رو نوشتن کنه و هم این مقالات واسه کاربرها جذاب باشه. بنابر این به دنبال ایده های جذاب می شه. وقتی که شما در زمینه های جور واجور شروع به نوشتن مقاله کردین، بعد از یه مدت میفهمید که کاربران کدوم مطالب رو بیشتر پسند می کردن و در نتیجه شما در بیشتر به ان سمت می رید.

ایده

بعضی از ایده ها که در تولید محتوا به شما کمک می کنه عبارتند از:
۱- همیشه از داغ ترین اخبارهای مربوط به موضوع کاری خود اگاهی داشته باشین و در از اونا استفاده کنین.
۲- تولید محتوا رو فقط به یه نفر واگذار نکنین چون هر ذهنی ایده های خود رو داره پس یه گروه تشکیل بدید تا تنوع در تولید محتوا زیاد شه.
۳- هر محتوایی که تولید می شه توانایی تغییر و کاربرده های جورواجور داره بنابر این پس از نوشتن اون، اون رو رها نکنین.

پیدا کردن ایده هایی واسه تولید محتوا میتونه سخت باشه و خیلی از افراد در این مرحله به مشکل بر می خورن. واسه پیدا کردن محتوایی که بتونه اهداف بهینه سازی واسه موتور جستجو رو برآورده کنه باید به چند موضوع واسه رسیدن به ایده های خلاقانه توجه کنین اول اینکه، به سایت به عنوان قالبی گسترده نگاه کنین و بعد راهی واسه به نمایش گذاشتن اون قالبها پیدا کنین. محتوا میتونه به شکلهای مختلفی دسته بندی شه و با فکر کردن در مورد سبک نوشته می تونین سریعتر ایده هایی واسه اون بدست بیارید. اینجا چند دسته که باعث می شن ایده ها به ذهنتون وارد شه رو معرفی میکنم. قطعات آموزشی میتونن به کاربران شما نشون بدن که کاری رو بکننن که قبلا نمیدانستند. چیجوری شما می تونین از یه اصل آماری صنعتی استفاده کنین و نکاتی از لحاظ یه متخصص ارائه کنین.

مثالایی از ایده هایی واسه تولید محتوا

شما می تونین بر جزئیات زمان بذارین  و مباحثی رو که واسه متخصصین یا کاربران جذابه رو ارائه کنین. محتوای فرایندی میتونه یه جور مقاله قدم به قدم باشه که بازدید کننده رو از مراحل انجام کار آگاه سازه. محتوای اطلاع رسانی نباید حتما عالی باشه و فقط با قرار دادن صفحه فروشگاه یا بیوگرافی تیم اجرایی می تونین محتوایی واسه صفحه تولید کنین. اخبار در واقع یه صفحه اطلاع رسانیه که شما رو به چیزی که در زمان مشخصی رخ داده برگشت می ده این میتونه اخبار صنعت باشه که شما گزارشش میکنین یا اینکه در مورد شرکت و استخدامها یا کنفرانسهای انجام شده باشه(مانند صفحه اخبار سئو در سایت). همه اینا میتونن به شکلهای متفاوتی عرضه شن و مطمئنم روشای بسیار دیگری وجود دارن که ما به اون اشاره نکرده ایم. تلاش کنین موقع اراده کردن‫ واسه ساخت این لیست کلیدواژهای هدف رو در مقابل چشماتون داشته باشین ترکیبی از عبارتهای مشخص و  میتونه اصل ایده های عالی باشه.

اراده کردن

کار دیگری که می تونین انجام بدین اینه که رقبای خود رو بررسی کنین ببینین که چیزی رو جا انداختن یا خیر. جستجویی بر کلید واژه ها انجام داده و رقبای خود رو ببینین، وقتی رو صرف سایتهای دیگه کرده و نگاهی به وبلاگها و صفحات سوال و جواب اونا بندازید درباره چی چیزایی مینویسند؟؟ دسته هایی وجود دارن که شما تنها دارنده اون باشین؟ موضوعات مهمی هست که شما بتونین ان رو گسترش بدید یا پرسشهای بی پاسخی که بتونین جواب بدید؟ هم اینکه باید رقابت در شبکه های اجتماعی رو هم بررسی کنین اونا درباره چی چیزی پست میکنن؟ شاید اونا به بخشی توجه دارن که شما ندیده اش گرفتین و سوم اینکه همکاران شما که هر روز میبینیدشان میتونن منبع محتویاتی عالی باشن.

مشتریها بعضی وقتا از گذاشتن نظراتشون خوشحال می شن و راه های زیادی واسه این راه هست. داشتن گفت و گویی روبرو با مشتریهای خود میتونه منتهی به یه مطالعه موردی یا گواهی نامه شه تا در سایت خود بذارین و تجربه خوب مشتریان رو نشون بدید. واسه موتورهای جستجو این نشونه محتوای خوب ومعتبره. شما می تونین از مشتریان خود بخواین تا نظر خود رو نسبت به اجناس یا خدماتتون بگن تا اون رو بر سایت خود پست کنین یا اینکه رقابتی تشکیل بدید تا مشتریان در مقابل نظر دادن در مورد اجناس یا خدماتتون جایزه ای دریافت کنن و هم اینکه کار رو تنها منحصر به مشتری هاتون نکنین.

به عنوان یه سازمان شما شبکه ای از افراد رو دارین که کار شما با اونا میتونه ‫محتوایی واسه شما جفت و جور کنه. با فروشنده های خود تماس بگیرین و در مورد یه مطالعه موردی بنویسین تا بر وب سایتتون انتشار یابد. اگه شرکای شما از این موضوع استقبال و اون رو تایید کردن شما می تونین محتوایی در موردش بنویسین. هم اینکه شبکه های حرفه ای رو هم حتما در نظر داشته باشین چون مخاطبین صنعت شما از قرار دادن پستی در وبلاگشان در مورد شما استقبال میکنن. پیدا کردن ایده های تولید محتوا میتونه سخت باشه ولی یادتون باشه که واسه رقبای شما هم این کار سخته و انجام درست اون یه برگ برنده در سئو هستش. محتوایی که مینویسین رو بررسی کنین نگاهی به کارای رقبای صنعتتان بندازید و به مردم اجازه بدید تا محتوایی واسه جذب مشتریان بیشتر تولید کنن.