اندازه گیری دقیق نتایج در سئو

شما واسه این که بتونین در دنیای کار و کاسبی خود در دنیای اینترنت موفق باشین، باید به مسئله بروزرسانی سایت خود اهمیت زیادی بدین. اما نکته ای که در تموم زمان اداره سایت باید مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اینه که تموم فعالیتای سایت باید به خاطر رسیدن به اهداف اولیه عملی شه. شما به عنوان یه وبمستر، قبل از راه اندازی سایت، اهدافی رو واسه خود تعیین می کنین که این اهداف به دو دسته تقسیم می شه؛ اهداف اصلی و اهداف فرعی که اهداف اصلی در اولویت هستن. به غیر از فعالیتایی که وبمسترها باید بکنه، باید در آنالیزهای ماهانه سایت، هدفای خود رو همیشه در نظر داشته باشه. یعنی وقتی که شما در حال بررسی یافته های هستین، در این بررسی باید اهداف رو در نظر داشته باشین تا فهمیده باشین تا چه حد به اونا نزدیک شدین.

‫وقتی که تاثیر تحقیق کلمات کلیدی و هم اینکه‬ کار و کاسبی آنلاین رو آزمایش‬ میکنین باید یافته های درست اونو هم اندازه گیری کنین.‬ اولین موضوعی که باید سازمانها به اون توجه کنن‬ اجرا اهدافیه که به‬ روشنی مقصود اونا رو بگه.‬ اولین و مهمترین هدف غیر قابل صرف نظر،‬ کسب درآمد است. اگه سازمانی سودی بدست نمی آورد‬ پس خیلی دووم نمیاره و‬ به این صورت هدف روشن کسب درآمد‬، کسب سرمایه و مهمتر از همه‬ سود بیاری واسه رشد شرکت لازمه‬. سایت، نشانی از مهارت شما واسه فروشه‬ و هم اینکه سایت شما باید‬ واسه کسب سود، پولی در آورد.‬ شما باید هدف اصلی خود رو‬ یادتون باشه وگرنه‬ مسائلی بی اهمیت به نسبت هدف‬ اصلی تر کسب در اومد بیشتر دیده میشه‬. در گزارشتان حتما طبق هدف اصلی گزارش رو بنویسین‬ و بعد اهداف ثانویه رو گزارش کنین.

مورد توجه قرار دادن اهداف در اندازه گیری دقیق یافته ها در سئو

‬ من در همه گزارشهایم بر‬ هدف اصلی یعنی کسب درآمد سازمان تمرکز میکنم‬. مثلا در سایت فرضی fastreserve.ir‬ ما رزروها رو بررسی میکنیم‬ تا ببینیم چه درآمدی داشته ایم و این هدف اصلی ما در تحلیلهاه.‬ اهداف ثانویه دفعتا در افزایش یا کسب درآمد تاثیری نداره‬ ولی اهداف عملکردی اونا در کسب درآمد تاثیر میگذاره.‬ واسه نمونه هرکسی که یه فرم حمایتی رو پر کنه‬ آدمایی که به پیشنهادهای خاص ما علاقه مندن‬ یا آدمایی که می خوان در مورد‬ پیشنهادهای موجود اطلاعات بیشتری به دست بیارن و‬ آدمایی که واسه به روز رسانیا مشترک می شن‬ هر کسی که اطلاعات رو دانلود کرده و واسه‬ دانلودها ثبت نام میکنه یا هر کسی مشترک پادکستی میشه‬ اینا اهداف فراخوانی هستن. اونا براساس کارکرد عمل میکنن‬ در واقع اونا مردم رو واسه‬ انجام کارای جور واجور تشویق میکنن و‬ ممکنه ما خیلی سریع از اقدامات‬ اون درآمدی به دست نیاریم ولی ممکن‬ است به گذشت زمان پول خوبی از اونا بدست بیاریم‬. تموم مطالبی که گفته شد کامل جهت بهبود  و بهینه سازی سایت هستش.

سئو

هم اینکه بتونیم وفاداری مخاطبین خود رو جلب کنیم‬ و هم اینکه اهداف ثانویه هم وجود‬ دارن که در اهداف اصلی ما موثر هستن.‬ سطح سوم اهداف، اهداف سوم اسمشه.‬ اینا شاخصهای عملکردی کلیدی هستن.‬ یعنی اینا داشبورد شمان.‬ این داشبورد شماس که مطلعتان میکنه در راه درستی هستین.‬ همونطور که می دونین داشبورد ماشین شما‬ راهی که دارین میرید رو براتون مشخص نمی کنه‬ شما واسه اینکار نیاز به‬ GPS یا نقشه دارین.‬ داشبورد ماشین سرعت شما رو نشون می ده‬ می تونین ببینین که موتور به درستی کار میکنه یا خیر.‬ ‫ تموم عوامل در راه رسیدن به هدف قرار دارن؟‬ و اینجا هستش که شما باید‫ بازدیدها، رتبه بندی، زمان حضور‬ در سایت، بازدیدهای صفحه و آهنگ جهش رو بذارین.‬ همه این چیزها میتونه تبدیل به هدف و مخصوصا‬ رتبه بندی شه، البته وقتی که دریابید اینا‬ همه شاخصهای عملکردی کلیدی هستن‬ که داشبورد شما رو از همکاری اونا باخبر میسازد‬ ولی شما بازم باید حواستون به هدف اصلی باشه‬ و پس نباید حواستون به اونا پرت شه.‬ اینا شاخصهای عملکردی هستن که نشون می ده‬ شما در راه درستی قرار دارین‬ واسه اینکه به سمت هدف قرار گیرید باید‬ از یه وسیله تحلیل فروش استفاده‬ کنین.

من همیشه از صفحه گسترده استفاده میکنم‬ و من با قرار دادن فروش میانگین در گوشه‬ میانگین تعداد بازدیدکنندگان در ماه‬ آهنگ تبدیل سایت و سود بیاری این صفحه گسترده رو جفت و جور میکنم‬ این تنها میانگینه ولی‬ این به شما کمک میکنه تا‬ پیشبینی کنین با دقیق شدن و فوکوس کردن بر هر‬ بخش از سایت چه اتفاقی میفته.‬ به این صورت اگه من بر‫ افزایش تعداد بازدید‬ کنندگان تا ۵%، ۱۰%، ۲۰% یا ۵۰% کار کنم‬ دفعتا نتیجه ای از نظر سود بیاری میبینم.‬ البته عوامل همراه دیگری هم وجود‬ داره و این تنها یه بخش از اون هستش‬. ‬‬‬