اختصاصی سایت ما از شانگهای؛ اولین تجربه رانندگی با چری تیگو ۷

این روزا نمایشگاه خودرو شانگهای به مهمترین اتفاق صنعت خودروسازی جهان مبدل شده و در حاشیه این نمایشگاه، شرکت چری هم به مناسبت پشت سر گذاشتن ۲۰ سال، برنامه های خاصی رو واسه بزرگداشت برند خود تدارک دیده.

از این رو فرصتی جفت و جور شد تا خبرنگاران اعزامی از ایران واسه پوشش نمایشگاه شانگهای، بتونن رانندگی با اجناس جدید این شرکت رو تجربه کنن.

چری تیگو ۷ که قراره به زودی در بازار ایران عرضه شه، الان نقش پرچمدار اجناس چری رو بازی می کنه و یه کراس اوور اندازه متوسط با موتور ۱٫۵ لیتری توربوه که نسبت به اسلاف خود پیشرفتای زیادی رو در در همه زاویه ها تجربه کرده.

مثلا طراحی ظاهری تیگو ۷ که به دست طراح انگلیسی چری انجام شده از هدف تازه در طراحی ظاهری اجناس این شرکت حکایت می کنه و نه فقط مثل خودروهای دیگه نیس، بلکه ترکیب جالبی از سبکای طراحی شرقی و غربی رو به نمایش میذاره.

در مورد مشخصات فنی هم چری تیگو ۷ می تونه نماد یه تغییر تموم عیار در اجناس چری باشه، جوری که چری تصمیم گرفته تا در کنار موتور و گیربکس سنتی ۲٫۰ لیتری و CVT خود، دو تیپ از موتورهای ۱٫۵ لیتری توربو جدید رو با گیربکسای ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته دوبل کلاچ ارائه دهد تا بتونه در مورد کارکرد رانندگان سخت گیر رو هم به طرف خود جلب کنه.

بر این پایه قوی ترین و کامل ترین نسخه چری تیگو ۷ با موتور ۱٫۵ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته دوبل کلاچ قدرتی در حدود ۱۵۷ اسب بخار رو در اختیار چرخای جلو قرار میده و این رقم با در نظر گرفتن وزن ۱۴۴۰ کیلوگرمی خودرو، از شتابگیری بسیار بهتری نسبت به مدلای قبلی حکایت می کنه که عدد رسمی اون هنوز اعلام نشده.

نمونه حاضر در محل تست از همین مدل مجهز به گیربکس دوبل کلاچ بود و با در نظر گرفتن احتمال زاد نبود عرضه نسخه دنده دستی در بازار ایران، میشه گفت که امکان رانندگی با سریعترین نسخه چری تیگو ۷ آماده شده بود.

با ورود به کابین، ارگونومی خوب، تسلط به ابعاد و زاویه ها و کیفیت قابل توجه متریال کابین جلب توجه می کرد، هم اینکه انگار تلاش مهندسان چینی هم جهت با کم کردن از صدای ورودی به کابین تیگو ۷ دوبرابر بوده چون که جز دور موتور بیشتر از ۵۵۰۰ RPM، صدای چندانی از پیشرانه در کابین به گوش نمی رسید.

با در نظر گرفتن در نظر گرفتن مُد رانندگی اسپرت و ECO، رفتار گیربکس و عکس العمل پدال گاز براساس نیاز راننده تغییر می کنه. بر این پایه تاخیر کمی در زمان رانندگی با مُد اکونومی وجود داشت که در حالت اسپرت به شکل زیادی کمرنگ می شد.

هندلینگ خودرو هم دست کم در فضای مناسب محل تست، به طور کامل خوب و پایدار به نظر می رسید، البته با در نظر گرفتن مشخصات راه، امکان تست و بررسی کیفیت سواری روی آسفالت ناهموار و جذب ضربات نبود و باید این مورد رو در تستای بعدی در جاده های ناهموار ایران انداخت.

در کل با در نظر گرفتن این آزمایش کوتاه میشه گفت که تیگو ۷ نسبت به نسخه های قبلی سری تیگو، بهبود زیادی رو در همه زمینه ها تجربه می کنه و چری تونسته با ارائه این مدل دوباره از فاصله خود با سطح نرمال خودروسازان بین المللی کم کنه.

حال باید منتظر موند و دید که نسخه های درنظر گرفته شده واسه بازار ایران با چه مشخصات و قیمتی عرضه می شن اما با در نظر گرفتن قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومانی چری تیگو ۵، هیچ بعید نیس که نسخه فول آپشن چری تیگو ۷ بیشتر از ۱۲۰ میلیون تومن قیمت داشته باشه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *